امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 37983
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 11 آذر 1395 - 14:09 | | ارسال توسط :

عمران و آبادانی رسالت مهم انسان بر روی زمین است

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری عمران و آبادانی را رسالت مهم انسانها در جامعه عنوان کرد و گفت: در این راستا انسان باید نظریه های اقتصادی قرآنی را مبنای کار خویش قرار دهد.

به گزارش بابل نوین، حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی، ظهر امروز در نشست شورای اداری که در محل استانداری لرستان برگزار شد، گفت: نظریه اسلام در زمینه پیشرفت بر سه عنصر اصلی انسان، زمین و کار شکل می گیرد.

وی غفلت از نظریه های اسلام در زمینه های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را خلأ دانست و افزود: تکیه به تعالیم و آموزه های دینی را پیشرفت و توسعه است.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه قرآن زمین را مجموعه ای واحد و یکپارچه می داند و امروزه نیز زمین در نگاه تخصصی زیست محیطی منسجم است، خاطرنشان کرد: در قرآن کریم، انسان و زمین در کنار یکدیگر و به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه عمران و آبادانی، محوری ترین و کلان ترین رسالت انسان بر روی زمین است، بیان داشت: انجام کار موجب رابطه انسان و زمین می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی با تأکید بر توجه به توسعه پایدار، اظهار داشت: در توسعه پایدار باید پیشرفتها با توجه به وضعیت دائمی تر و نسبت به وضعیت زمین تنظیم شود.

وی در ادامه با اشاره به فراهم بودن زمینه های اولیه توسعه در لرستان، خاطرنشان کرد: با استفاده از جاذبه های استان باید زمینه توسعه و آبادانی آن را فراهم کرد.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر ضرورت توجه به گردشگری در استان لرستان، بیان داشت: بر اساس احادیث اسلامی، گردشگری موجب بهداشت روحی و روانی انسان، دیانت و ایمان افزایی می شود.

وی به معضل بیکاری اشاره و عنوان کرد: با استفاده از ظرفیتها، موقعیتها و امکانات بکر استان مشکل بیکاری جوانان را برطرف ساخت.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی با اشاره به اهمیت پرداختن به مسأله فرهنگ در جامعه، بیان داشت: فرهنگ اساس و پایه هر عملی است و نباید از آن غافل شد بلکه باید در امر فرهنگ به نظریه های قرآنی و تعالیم دینی پرداخته شود.

وی اظهار داشت: در راستای برطرف شدن مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باید نظریه اقتصادی قرآنی را مبنای کار خویش قرار دهیم و در این راستا به امر ترویج فرهنگ صحیح توجه داشته باشیم./م

منبع : رسا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.