امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 31427
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, اخبار مازندران, اقتصادی, سخن سردبیر تاریخ انتشار : 23 مهر 1395 - 13:41 | | ارسال توسط :

اردوهای جهادی از آموزه‌های اهل بیت(ع) است/ مرزهای ما مرزهای انسانیت و مبارزه با ضدانسانیت است

سردار نقدی گفت: مرزهای ما مرزهای ساختگی دست استعمار نیست، مرزهای ما مرزهای انسانیت و مبارزه با ضدانسانیت است.

wwwwww

به گزارش بابل نوین، به نقل از بلاغ، سردار محمدرضا نقدی در مراسم افتتاح عملیات آب‌رسانی به یکی از روستاهای محروم بخش بندپی‌شرقی بابل، اظهار کرد: برنامه‌های ارزشمند خدمت‌گزاری و کار جهادی در اردوهای جهادی از آموزه‌های اهل بیت(ع) است.

وی افزود: همه ما برای رسیدن به قله‌های انسانیت باید مسیر کمال و عبودیت پروردگار را طی کنیم، این عبودیت یک زمینه فردی دارد که مربوط به خود ما است و یک جنبه اجتماعی که غیر از اینکه در خدمت به مردم، فداکاری و گذشتن از حق خود عمل کنیم، نیست.

رئیس سازمان‌بسیج مستضعفین ادامه داد: حول این فداکاری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) است که برای بیداری بشریت خونشان را تقدیم می‌کنند.

این مسئول تصریح کرد: امام‌حسین(ع) روحش را در راه خدا تقدیم کرد تا انسان‌ها از گمراهی نجات یابند و بیدار شوند، با این کار اوج فداکاری را نشان دادند و زندگی اهل بیت(ع) فداکاری برای مردم بود.

وی با یادآوری خدمات امیرالمومنین به مردم زمان خود گفت: امام علی(ع) با حفر قنات، چاه و آبادسازی نخلستان و وقف کردن آن، این فرهنگ کار برای مردم را به جهانیان عرضه کردند.

نقدی بیان کرد: از فدک که سخن می‌گوییم بیشتر به بعد سیاسی آن می‌پردازیم و کسی از سال‌هایی که فدک در اختیار این خاندان بود سخن نمی‌گوید و درآمد حدود ۶۰ میلیاردی فدک به زمان ما در آن موقع صرف چه کاری می‌شد.

وی اضافه کرد: امروز اگر اردوی جهادی و احسان تشکیل می‌شود، این‌ها از آموزه‌های اهل بیت(ع) است، ما هر چه داریم از آن‌ها است، این عین عبودیت است و باید در عرصه اجتماعی برای دیگران فداکاری کنیم.

رئیس سازمان‌بسیج مستضعفین با اشاره به کار ارزشمند اردوی جهادی طلاب خارجی حاضر در گروه جهادی شهید موسی صدر گفت: اردوی جهادی شما دو پیام دارد، یکی اینکه امروز این آموزه در سراسر دنیا منتشر شده است و ما شاهد شکل‌گیری گروه‌های خدمت‌رسانی مردمی در همه جای دنیا هستیم و افرادی که از کشورهای مختلف در مکتب حسین(ع) در ایران تحصیل می‌کنند این فرهنگ را منتقل کردند و ما شاهد شکل‌گیری گروه‌های خدمت‌رسانی مردمی که روز به روز بر تعدادشان افزوده می‌شود هستیم.

وی ادامه داد: پیام دوم این اردوی جهادی به کسانی است که در ایران می‌گویند باید به فکر خودمان باشیم و چه کار داریم در سوریه و یمن چه می‌گذرد، چرا باید برویم در آنجا فعالیت کنیم، ببینند که این عزیزان با روحیه انسان‌دوستی و از خودگذشتگی بیش از ۱۰ هزار کیلومتر از خانه و کاشانه جدا شدند، آمدند اینجا خدمت کنند.

نقدی افزود: مرزهای ما مرزهای ساختگی دست استعمار نیست، مرزهای ما مرزهای انسانیت و مبارزه با ضدانسانیت است.

وی تصریح کرد: در جبهه دفاع‌ مقدس هم ما شاهد این روش بودیم و دوستانی که از کشورهای مختلف آمدند به ما کمک کردند، جنگیدند، حتی برخی از کشور عراق آمدند و جنگیدند، نمونه آن در عملیات مرصاد بود که بیشتر از ۱۲۰ شهید عراقی داریم و جوان شهید از کشور فرانسه داریم که در عملیات مرصاد حضور داشت و با دشمن منافق جنگید و به درجه رفیع شهادت نائل شد.

رئیس سازمان بسیج اذعان کرد: این مرزهایی که استعمارگران گذاشتند برای جداکردن انسان‌ها از هم، این مرزها چیزی نیست که ما خدمتمان را محدود به آن کنیم.

وی یادآور شد: به برکت انقلاب اسلامی و آموزه‌های اهل بیت(ع) امروز بیش از ۴ هزار گروه جهادی در کشور کار می‌کنند و در این زمینه باید از مدیریت جامعه المصطفی‌ العالمیه تشکر کرد که در میدان عمل وارد عرصه جهاد خدمت‌رسانی شدند.

نقدی ادامه داد: استفاده از این ظرفیت‌ها باید در جهت عمق بخشیدن به معرفت انسانی استفاده کرد و اقتصاد مقاومتی و اردوی جهادی از این دست کارهاست.

وی با اشاره به عملکرد رضایت‌بخش سپاه بابل و بسیج سازندگی این شهرستان گفت: باید از زحمات سپاه ناحیه بابل و دبیر سازندگی این مجموعه تشکر کرد که از لحاظ کارهای عمرانی و اقتصاد مقاومتی از جمله ساخت خانه‌های محروم و توزیع دستگاه‌های مختلف حدود یک هزار دستگاه تبدیل ضایعات میوه برای استفاده بهینه و تولید ثروت در بین مردم منطقه قدم موثری برداشتند و این اصل اقتصاد مقاومتی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان گفت: باید بیشتر این ظرفیت‌ها موجود در بین مردم را شناخت و فعال کرد تا دستمان را جلوی بیگانگان دراز نکنیم و این مساله‌ای است که رهبری روی آن تاکید ویژه دارند و از مردم منطقه برای همکاری با این جهادگران عرصه خدمت رسانی تقدیر می‌کنم.

به گزارش بلاغ، گروه ۵۰ نفره جهادی شهید موسی صدر که شامل طلاب خارجی حاضر در ایران بود از ابتدای محرم امسال با حضور در منطقه زربوت بندپی‌شرقی بابل اقدام به حفر کانال به طول ۹ کیلومتر و آبرسانی به این روستا کردند و این طرح با نام حضرت ابوالفضل عباس(ع) امروز به بهره‌برداری رسید.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.