امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 31323
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار مازندران, سخن سردبیر, گزارش تصویری, مذهبی تاریخ انتشار : 22 مهر 1395 - 11:29 | | ارسال توسط :

اردوی جهادی گروه شهید موسی صدر در بندپی بابل برگزار شد

گروه جهادی شهید موسی صدر در محرم امثال عزاداری امام حسین(ع) و محرومیت زدایی یکی از روستاهای بندپی بابل را با هم درآمیخته است.

h%d8%a7%d8%b5%d9%84%db%8c

به گزارش بابل نوین،اردوهای جهادی امروز از جایگاه خاصی در محرومیت‌زدایی مناطق مختلف دارد و کارکرد حیرت‌انگیز آن تا جایی پیش رفته که در حال منتشر شدن این فرهنگ حمایت از مستضعفین به نقاط مختلف جهان است.

این روزها یکی از گروه‌هایی که در اردوهای جهادی نقش دارد گروه شهید موسی صدر است که تشکیل شده از جوانان طلبه خارجی حوزه جامعه‌المصطفی‌العالمیه در ایران که پایگاه اصلی آن در قم است و طلبه‌های این مرکز به تحصیل علوم حوزوی از نقاط مختلف جهان در آن مشغول هستند.

گروه جهادی شهید موسی صدر در سال‌های اخیر با حضور در مناطق مختلف محروم کشور از جمله منطقه شادگان به اجرای پروژه‌های عمرانی مشغول بوده و این بار در دهه اول محرم اعضای این گروه به دیار علویان وارد شده و در منطقه زربوت بندپی بابل مشغول حفر کانال و آبرسانی به این روستا هستند.

در این گروه ۵۰ نفره که متشکل از ۱۸ کشور دنیاست، طلبه‌های خارجی با همکاری بسیج سازندگی سپاه ۹ کیلومتر از مسیر جنگلی منطقه را زیر پوشش کار خود قرار دادند و در کنار این اقدام خدا پسندانه روزها حتی در تاسوعا و عاشورا مشغول کار و تلاش و در شب‌ها به عزاداری همراه با مردم منطقه می‌پردازند تا در کنار کار تهذیب و معرفت اندوزی از سفره اهل بیت(ع) را فراموش نکنند.

ابولفضل علیخانی طلبه مسئول گروه سازندگی شهید امام موسی صدر در گفتگو با خبرنگار بابل‌نوین از فرصتی که به دست آمد برای خدمت‌رسانی ابزار خوشحالی کرد و گفت: مردم منطقه در این چند روزه همکاری بسیار خوبی با ما داشتند و دوشا دوش ما کار کردند و حتی ما را به عنوان مهمان در برنامه‌های مذهبی خود بر صدر مجلس می‌نشانند که همه این‌ها از برکت امام حسین(ع) است.

وی افزود: با توجه به اینکه طلاب عموما در طول سال مشغول به تحصیل هستند، این گروه برای کارهای عمرانی برنامه‌های خود را در طول تعطیلات نوروز برنامه‌ریزی می‌کند اما امسال تصمیم بر آن شد تا در محرم نیز این خدمات‌رسانی ادامه داشته باشد.

مسئول گروه سازندگی شهید موسی صدر ادامه داد: استقبال بسیار خوب از این اردوهای جهادی ما را برآن داشت در دوره‌های بعدی تعداد بیشتری از این طلبه‌های خارجی که عمدتا در سال‌های ابتدایی تحصیل علوم حوزوی مشغول به یادگیری معارف دینی هستند را مدنظر قرار دهیم و در نهایت بتوانیم این فرهنگ را با همین طلبه‌ها به دیگر نقاط دنیا صادر کنیم.

وی در پایان گفت: روحیه این طلاب بسیار بالاست، با خستگی بسیار زیاد در کار روزانه بر حضور در هیئت و عزاداری برای سالار شهیدان تاکید دارند و بنا داریم این پروژه عمرانی را صبح جمعه ۲۳ مهر ماه افتتاح کنیم.

گفتنی است هزینه‌های مالی این پروژه عمرانی بیش از ۵۰ میلیون تومان تخمین زده شده است که حدود ۱۷ میلیون تومان از آن را مردم منطقه تقبل کردند و مابقی توسط خیرین از سراسر ایران اسلامی تامین شده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.