امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 31303
  پرینتخانه » اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, اخبار ویژه, گالری عکس, گزارش تصویری, مذهبی تاریخ انتشار : 22 مهر 1395 - 10:10 | | ارسال توسط :

نمایشگاه «خیمه بهشت، اردوگاه جهنم» در بابل برگزار شد + تصاویر

نمایشگاه عاشورایی " خیمه بهشت، اردوگاه جهنم " در هیات علمدار حسین شهرستان بابل با استقبال عزاداران حسینی همراه شد.

asli-1

به گزارش بابل نوین، نمایشگاه فرهنگی عاشورا با رویکرد شناخت عاملین حادثه دشت نینوا و یاران امام حسین(ع) توسط هیات علمدار حسین در مسجد فاطمه‌الزهرا(س) محله بهرارم‌شرقی بابل برگزار شد.

در این نمایشگاه که به مدت چهار شب با استقبال عزاداران حسینی همراه بود برخی از زوایای پنهان واقعه عاشورا علی‌الخصوص حاضرین در این نبرد نابرابر تبیین شد.

مهدی ابراهیمی مسئول هیات علمدار حسین بابل با اشاره به استقبال خوب از این نمایشگاه انجام شد از زحمات فرماندهی سپاه ناحیه بابل در برپایی این نمایشگاه تقدیر کرد و خواستار مشارکت سازمان‌ها و نهادهای مختلف از برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی از جمله شهرداری بابل شد که با توجه به درخواست انجام شده حمایتی صورت نپذیرفت.

وی افزود: در حالی که برخی از مسئولان بابلی کمکی به این کار فرهنگی و دیگر برنامه‌های این هیات نکردند شاهد هستیم دوست‌داران اهل بیت از دیگر نقاط از جمله سیدمحمد مهدی موسوی‌نژاد شهردار سرخ رود ضمن کمک مالی به این هیات در برخی از برنامه‌ها نیز شرکت داشتند که جای دلگرمی برای بچه‌های هیات داشت.

مجید رضانژاد مداح هیات علمدار حسین بابل این کار فرهنگی را زمینه ساز رشد سواد عاشورایی در بین مردم دانست و گفت: دریافت درست اطلاعات واقعه عاشورا در بستر جامعه امروز امری ضروریست که اگر این طور نباشد ممکن است جوانان ما درک درستی از این اتفاق جانسوز نداشته باشند.

وی افزود: فرهنگ عاشورا در طول سالیان با خود شور و حرارتی وصف‌ناشدنی به نسل‌ها انتقال داده است و این شور و اشتیاق مردم به اهل بیت مهم‌تر از هر چیزی است،

رضانژاد ادامه داد: اگر در بستر رسانه‌ای و نرم‌افزاری امروز با دیدگاه بصیرت‌افزایی به عاشورا نگاه کنیم برپایی نمایشگاه‌های نرم‌افزاری می‌تواند کمک‌کننده بسیار خوبی در این مسیر باشد.

ایمان نصیری فعال فرهنگی و یکی از دست‌اندرکاران این نمایشگاه این سبک جدید از اطلاع رسانی را خوشایند نسل جوان دانست و به خبرنگار ما گفت: فرهنگ عاشورا متعلق به یک عصر و دوره خاصی نیست پس باید برای همه عصرها برنامه داشت و در جهت ترویج فرهنگ عاشورا تلاش کرد.

وی افزود: تفکر عاشورایی برگرفته از اطلاعات و اندیشه افراد خواهد بود و امروز اندیشه در اطلاع‌رسانی فضای مجازی و استفاده از نرم افزارهای مختلف شکل می‌گیرد که مسئولان فرهنگی باید به این نکته مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند.

در این نمایشگاه مخاطبان با نصب نرم‌افزار ” خیمه بهشت، اردوگاه جهنم” توانستند با گذاشتن دوربین گوشی اندرویدی خود از معرفی حاضرین در واقعه کربلا بصورت نمادین استفاده کنند.

گفتنی است نمایشگاه فوق‌الذکر که شب گذشته به کار خود پایان داد با همکاری سازمان فضای مجازی سراج مازندران و فرماندهی سپاه ناحیه بابل در این هیات برگزار شد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.