امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 37004
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, سخن سردبیر, سیاسی, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 05 آذر 1395 - 15:28 | | ارسال توسط :

از نیروهای بسیجی در مدیریت کشور بهره گرفته شود/با کمال تاسف مدیریت‌ها در کشور به افرادی سپرده می‌شوند که با بسیج زاویه دارند

امام جمعه بابل گفت: طلایه‌دار اقتصاد مقاومتی بسیجیان هستند و بهتر است از نیروهای بسیجی در امر مدیریت کشور بهره گرفته شود، با کمال تاسف مدیریت‌ها در کشور به افرادی سپرده می‌شوند که با بسیج زاویه دارند و دائما برای بسیجیان مزاحمت ایجاد می‌کنند

روحانی بابل۱۱

به گزارش بابل نوین به نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام مجتبی روحانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه بابل با تسلیت سالروز رحلت پیامبر اعظم(ص) و شهادت امام حسن(ع) و امام رضا(ع)، اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) به عنوان برترین مخلوق الهی حق عظیمی بر جامعه بشری دارد ورحمت واسعه الهی برای جهانیان است.
وی افزود: پنجم آذر ماه روز تشکیل بسیج است که در آغازین روزهای انقلاب این نهاد با اقتدار و نگاه بلند امام راحل شکل گرفت.
امام جمعه بابل ادامه داد: خداوند به واسطه تاسیس بسیج برکات عظیمی را شکل داد که عزت و افتخار را برای این نظام آفرید، بسیج هنوز با استقامت کامل و حضور پرشور بسیجیان مسیر نورانی خود را طی می کند و نگاه بسیجی اقتداری توام با افتخار برای ما خلق می کند.
این مقام مسئول ادامه داد: بسیجیان مرور و ارزیابی کاملی بر تکالیف و مسؤولیت خود و تعهدی که سپرده‌اند، از اول انقلاب تا کنون داشته باشند، گذشته، حال و آینده بسیج باید با طول عمر انقلاب مرور شود، یک عنصر بسیجی باید تعابیر امام راحل مانند شجره طیبه را در ذهن و جان خود مرور کند.
حجت‌الاسلام روحانی تصریح کرد: بسیج باید قدردان این فرصت خدمت در نظام جمهوری اسلامی باشد، از روزی که بسیج قدم در عرصه انقلاب نهاد، با اقتدای کامل به ولایت و تبعیت محض از ولی فقیه دفاع جانانه‌ای از انقلاب در مقابل حوادث و مخاطرات انجام می‌دهدکه بسیار قابل تقدیر است، بسیجی باید افتخار کند که در نهادی زیر نظر ولایت فقیه است، بسیجی برای رضای خدا کار می‌کند و روحیه خستگی ناپذیری دارد .
وی با اشاره به ایثار بسیجیان در طول عمر انقلاب اسلامی افزود: بسیجی هر هزینه‌ای را می‌دهد تا انقلاب و اسلام پا برجا بماند و همین روحیه بسیجی ملت ما را در ۸ سال دفاع مقدس سرپا نگه داشت، تفکر بسیجی بود که زمینه اقتدار نظامی و علمی برای نظام ما فراهم کرد و قدرت بازدارنگی بسیج توانست هم در مقابل دشمنان بایستد و هم رحیم برای مردم در عرصه‌های خدمت رسانی مانند بسیج سازندگی باشد.
خطیب جمعه بابل با اشاره به توانمندی بسیجیان در عرصه های مختلف گفت: طلایه‌دار اقتصاد مقاومتی بسیجیان هستند و بهتر است از نیروهای بسیجی در امر مدیریت کشور بهره گرفته شود، متاسفانه برخی فکر می‌کنند که فقط بسیج باید زمینه ساز و پیشرو برای رفع مشکلات باشد اما در عرصه مدیریت‌ها این افراد با تفکر آرمانی نظام به کار گرفته نمی‌شوند و با کمال تاسف مدیریت‌ها در کشور به افرادی سپرده می‌شوند که با بسیج زاویه دارند و دائما برای بسیجیان مزاحمت ایجاد می‌کنند
نیازمند سپردن مدیریت کشور به بسیجیان هستیم تا با تمام توان و روحیه خستگی‌ناپذیر به کشور خدمت کنند.

وی تصریح کرد: مبادا روحیه بسیجی از دست ما گرفته شود زیرا حفظ روحیه بسیجی برای جامعه ما سخت و دشوار است، برخی‌ها فکر می‌کنند روحیه بسیجی برای دهه شصت و دوران دفاع مقدس است و در این دوران کارایی ندارد اما امروز هم نیازمند همان روحیه برای مجاهدت جهت پیشرفت کشور هستیم تا مردم بسیجی ما پرچم پرافتخار این نظام را به دست صاحب اصلی‌اش یعنی امام زمان(عج) نسپارند دست از تلاش و مبارزه نمی‌کشند.

روحانی با اشاره به روز مجلس خاطرنشان کرد: روز شهادت شهید مدرس به عنوان روز مجلس نامگذاری شده، شهید مدرس مدل نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی است، شهید مدرس به هیچ وجه حاضر نشد به به رضاخان تمایل کند و در سخت‌ترین شرایط با استکبار رضاخانی مبارزه کرد و حتی در تبعید کاشمر با سخت‌ترین شرایط مقاومت و ایستادگی کرد، نمایندگان ما از الگوی رفتاری و سیره عملی شهید مدرس بهره بگیرند.

وی افزود: متاسف هستیم که برخی از نمایندگان آن‌گونه که باید شان نمایندگی ملت ایران را در مجلس شورای اسلامی در تراز یک نماینده نظام اسلامی رعایت نمی‌کنند، پیشنهاد می‌کنم مجلس شورای اسلامی تحقیق و تفحصی از خودش و نمایندگان مجلس کند و جرات به خودشان بدهند تا وضعیت کنونی خود را بر اساس آن سوگندی که در ابتدای مسؤولیت خود خوردند بررسی کنند.

خطیب جمعه بابل با اشاره به مشکلات مردم در سرما و برف اخیر اظهار کرد: مشکل بزرگ مردم بابل این روزها در هوای سرد و برفی مازندران، قطع شدن امکانات زیر ساختی مانند گاز است، تنها شهرستانی که در جریان برف با قطع گاز با این شدت و مشکلات و تبعات مواجه شد بابل بود،بابل محروم‌ترین شهرستان در استان است و این را بارها تکرار کرده‌ام.
وی افزود:  ۴۲ هزار نفر در این شهرستان در این روزهای سرد به اعتراف مسؤولین با قطعی گاز مواجه بودند،قطع شدن گاز در این روزهای سرد نتیجه بی‌توجهی و بی‌تفاوتی مسؤولین است، به ما می‌گویند که شما ته خط هستید و به این علت مشکل افت گاز دارید حال سوال ما این است که چرا بابل همیشه در ته خط و همیشه در عقب‌ترین وضعیت است؟
امام جمعه بابل با انتقاد شدید از مدیر عامل گاز مازندران گفت: از مدیرعامل گاز مازندران به دلیل عمکرد ایشان در گذشته  و امروز مایوس هستم، ایشان در دوره مسئولیت قبلی خود ۱۰ سال این شهرستان را در عرصه گازرسانی و ضریب اشتراک به عقب انداخت اما با رفتن ایشان و مدیر عامل قبلی گاز یعنی آقای عرب مقصودی تحولی عظیم در گازرسانی به این شهرستان و استان صورت گرفت.
وی با اشاره به دیگر مشکلات شهرستان یادآور شد: این وضع قطع شدن گاز در هوای سرد، مردم را نگران کرده است، در امور جاده و امکانات زیر ساختی در ته خط هستیم، تا کی این وضع ادامه پیدا کند؟ کسی به فکر این مردم باشد و به داد مردم برسد.

حجت الاسلام روحانی اظهار کرد: یک سخنرانی در مشهد لغو شد این همه جنجال آفرینی شد اما در مورد مشکلات اساسی مردم آنچنان اهتمام نمی‌شود، آقای رییس جمهور و دیگر مسؤولین دولت، روزنامه‌ها و سایت‌های زنجیره‌ای در خصوص لغو یک سخنرانی وارد عمل شدندف از یک سو مردم را به وحدت دعوت می‌کنید اما سر یک سخنرانی به دنبال چی هستید، آیا به دنبال انتخابات سال آینده هستید؟
وی در پایان خطبه های این هفته نماز جمعه بابل گفت: ملت ما نیازمند وحدت و انسجام است، این مساله می‌توانست به گونه دیگر پیگیری شود و آقای رییس جمهور و دیگر مسؤولان می‌توانستند از طریق رییس قوه قضاییه پیگیری کنند نه اینکه موضوع را یک‌طرفه به اینگونه جنجال آفرینی مبدل نمایند.

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.