امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Tuesday, 7 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 28544
  پرینتخانه » اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, اخبار مازندران, گزارش تصویری تاریخ انتشار : 18 مرداد 1395 - 23:09 | | ارسال توسط :

اصحاب رسانه نباید از مثلث قانون، اخلاق و انصاف خارج شوند

مدیر سایت خبری تحلیلی بلاغ مازندران: مسئولان انتقاد اصحاب رسانه را به عنوان هدیه در جهت پیشرفت جامعه تلقی و از اهدا کنندگان این هدیه که خبرنگاران و اصحاب رسانه هستند تشکر کنند.

اصلی ۳

به گزارش بابل نوین،محمداسماعیل امام‌زاده در آیین تجلیل از خبرنگاران و همکاران سایت خبری تحلیلی بابل نوین، اظهار کرد: برخورداری از مسئولان نقدپذیر موهبت الهی و رسانه منتقد سالم سرمایه جامعه است و مسئولان انتقاد اصحاب رسانه را به عنوان هدیه در جهت پیشرفت جامعه تلقی و از اهدا کنندگان این هدیه که خبرنگاران و اصحاب رسانه هستند تشکر کنند.

وی افزود: حواشی کار رسانه‌ای نباید مخل انجام وظیفه ما در چارچوب قانون و اخلاق شود و اصحاب رسانه نباید از مثلث قانون، اخلاق و انصاف خارج شوند.

مدیر مسئول سایت خبری تحلیلی بلاغ مازندران با اشاره به برخی از مشکلات خبرنگاران ادامه داد: امنیت شغلی، خدمات تامین اجتماعی و بیمه از مشکلات خبرنگاران امروز جامعه است که امیدواریم دولت تدبیر و امید با توجه بیشتر به اصحاب رسانه وظیفه خود را در این زمینه انجام دهد و این دغدغه‌ها را برطرف کند هرچند کار خاصی در این زمینه صورت نگرفته است.

این فعال رسانه‌ای تصریح کرد: مسئولان باید در جهت خدمت به مردم از اصحاب رسانه حمایت کنند و در مقابل نقدهای منصفانه بپذیرای مشکل بیان شده از سوی جامعه رسانه‌ای باشند و در مقابل رسانه‌ها باید با معیار اخلاق در جامعه به دنبال خبری باشند که مشکلی از مردم جامعه کم کند.

امام‌زاده ادامه داد: خوب دیدن، خوب بیان کردن منصفانه، پرداختن به کاستی‌ها بدور از هرگونه گرایش‌های سیاسی و شخصی خبرنگار را در مسیر درست قرار می‌دهد البته رسانه و کار ارتباطی در جامعه امروزی امری لازم و ضروری است اما نباید مطیع بود و منتقد عملکرد ضعیف نبود، اگر این طور باشد رسانه به رسالت واقعی خود عمل نکرده است.

وی با اشاره به شهادت شهید خبرنگار “محمود صارمی” افزود: ۱۷ مرداد با عنوان روز خبرنگار برای شهادت این شهید و تعهد کاری و اخلاقی دیگر شهدای خبرنگار انتخاب شد تا اصحاب رسانه بدانند چه تکلیفی در جامعه اسلامی دارند و با پایبندی به خون شهدا در مسیر حق، عدالت و خدمت به مردم قلم بزنند.

این فعال رسانه‌ای در پایان با اشاره به موضوع فیش‌های حقوقی نجومی گفت: رسانه نباید در مقابل برخی از مسائل چشم پوشی و سکوت کند، فعل بد بد است در هر دولتی می‌خواهد باشد و باید رسانه‌ها در مسیر تقبیح این حرکت قدم‌های مثبت‌تری بردارند، سکوت جایز نیست و امیدواریم مسئولان در عمل نشان دهند چقدر به مسائلی از این دست که رسانه‌ها بدان می‌پردازند اهمیت می‌دهند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.