امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 59483
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, سیاسی, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 26 خرداد 1396 - 17:08 | | ارسال توسط :

اعتماد به منویات رهبری شرط اول اطاعت‌پذیری و ولایت‌مداری است

امام‌جمعه بابلکنار گفت: منویات رهبری انقلاب همواره مبتنی بر منطقی قوی و توأم با هوشمندی و جامعیت مثال‌زدنی بنا شده لذا اعتماد و اطمینان نسبت به آن شرط اول اطاعت‌پذیری و ولایتمداری است.

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام عباس بابائیان در خطبه‌های نمازجمعه امروز بابلکنار با اشاره سالروز شهادت مولای متقیان امام علی(ع) اظهار کرد: امروز روز شهادت امام علی(ع) است و باید از این شهادت درس بگیریم که برجسته‌ترین مسئله زندگی امیرالمومنین استقرار عدالت در جامعه است.

وی افزود: امیرلمومنین عدالت را مایه حیات و روح خدمت‌گذاری در جامعه می‌دانست و همه مسئولین اقامه و اجرای عدالت باید در دستور کارشان قرار گیرد، نباید به راحتی از سالروز شهادت‌ها بگذریم.

امام‌جمعه بابلکنار ادامه داد: بسیاری از مشکلات امروز کشور کم‌توجهی به موضوع مهم عدالت است و مسئولان عنایت لازم را در این زمینه داشته باشند.

این مقام مسئول تصریح کرد: برجسته‌ترین مسأله زندگی حکومت امیرالمومنین(ع)، استقرار عدالت در جامعه بود و  بسیاری از ناکامی‌ها و مشکلات امروز کشور در رسیدن به هدف‌های انقلاب و اداره کشور، به‌خاطر کم اعتنایی به عدالت است.

حجت‌الاسلام بابائیان گفت: بهترین اعمال در ساعات کیمیایی لیله‌القدر، سخن گفتن و در میان گذاشتن حرف دل با خداست.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهدای موتلفه عنوان کرد: امروز روز شهادت شهید امانی، بخارایی، هرندی و نیکونژاد است که در مبارزه با طاغوت به شهادت رسیدند و این مسئله باید تکرار شود تا روحیه انقلابی‌گری و مبارزه با دشمن پویا باشد.

خطیب‌جمعه بابلکنار یادآور شد: در هفته آتی سالروز شهادت سردار رشید اسلام چمران را داریم که باید بر حق اذعان کرد شهید چمران در علم و دانش، در جهاد و مبارزه با دشمن، عرفان و سلوک و ولایتمداری زیباترین الگو برای نسل جوان است.

وی افزود: منویات رهبری انقلاب همواره مبتنی بر منطقی قوی و توأم با هوشمندی و جامعیت مثال‌زدنی بنا شده لذا اعتماد و اطمینان نسبت به آن شرط اول اطاعت‌پذیری و ولایتمداری است.

بابائیان با اشاره به مسئله وجود داعش در عرصه بین‌المللی گفت: فلسفه تشکیل داعش برای ایجاد اختلال در وحدت مسلمین و نابودی اسرائیل از خشم مسلمانان است، آن روزی آتش بس برای ماست که اسرائیل از صحنه جغرافیای دنیا محو شود.

وی با اشاره به سالروز قدس تاکید کرد: قدس شریف مسأله اول جهان اسلام و قدرت بسیج‌کنندگی امت اسلام علیه جبهه کفر، شرک، الحاد و استکبار جهانی است.

امام جمعه بابلکنار در مورد وضعیت اسراف در جامعه اسلامی اظهار کرد: سالانه بواسطه اسراف، تبذیر و عدم حمایت از تولید، غذای ۲۵ میلیون نفر در کشور دور ریخته می‌شود،  با میزان دورریز سالانه تنها سه قلم مواد غذایی اصلی در سفره‌های ما (گندم، میوه و برنج) می‌توان به ۳۸۰ هزار نفر وام ازدواج داد.

این مقام مسئول تصریح کرد: اسراف در سه قلم از مواد غذایی در سال برابر است با یک ماه یارانه پرداختی به مبلغ ۳۸۰۰ میلیارد تومان که باید به این مسئله توجه ویژه داشت.

وی با اشاره به وضعیت روستاهای کشور ادامه داد: احیاء روستاها، توانمندسازی روستائیان و ارتقاء امید به زندگی روستایی با ایجاد صنایع تبدیلی به ویژه در مناطق و روستاهای محروم و دور دست از ضروری‌ترین کارها در دولت باید باشد و دغدغه اصلی دولت باید ایجاد جاده و جلوگیری از هدر رفت محصولات کشاورزان و روستائیان باشد نه بردن اینترنت به روستاها.

حجت‌الاسلام بابائیان با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا تاکید کرد: طرح s722 سنای آمریکا با جسم و روح برجام تناقض ماهوی دارد پس  هیأت نظارت برجام در صورت اجرای تحریم جدید سنای آمریکا، شرایط پذیرش برجام از سوی مقام معظم رهبری را ملاک عمل قرار داده تا نرمش را حمل بر ضعف و ناتوانی ایران نکنند.

وی افزود: آمریکا بعد از نابودی هسته ای ایران، برجام را هم پاره و از آن عبور کرد.

امام جمعه بابلکنار ادامه داد: کسانی که صاحب‌منصب هستند در بیانات و موضع‌گیری‌ها آدرس غلط ندهند و جامعه را دو قطبی و دشمن را شاد نکنند که این خیانت به کشور است.

وی تصریح کرد: فضای مجازی به منزله ناموس جامعه است و این ناموس متأسفانه در دست دشمن قرار دارد.

بابائیان در پایان گفت: براساس حرف رئیس جمهور که می‌گوید امیرالمومنین(ع) فرمودند هرکسی را شما رأی دادید من هم می‌پذیرم نتیجه این می‌شود که شیعیان بیایند سقیفه را بپذیرند و دعوا تمام شود پس یعنی حضرت زهرا(س) هم بی‌دلیل برای تثبیت ولایت به شهادت رسید! خیر، این طور نیست.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.