امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 59482
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, سیاسی, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 26 خرداد 1396 - 16:15 | | ارسال توسط :

درک عمق منظور رهبرى شرط اصلى در عمل «آتش‏ به‏ اختیار» است

امام‌جمعه گتاب گفت: افراط، تفريط و به‌‏عبارتى عدم فهم فرمان فرمانده آفت به‏ بار می‌آورد، لذا درك عمق منظور رهبرى فرزانه انقلاب، شرط اصلى در عمل "آتش‏ به‏ اختیار" است.

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور در خطبه‌های امروز نماز عبادی سیاسی جمعه شهرگتاب با اشاره به سند۲۰۳۰ اظهار کرد: باید ضمن حق‌شناسی از رییس‌جمهور محترم و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌خواهیم آخرین تیر خلاص را به دغدغه‌های فرهنگی درباره سند استعماری ۲۰۳۰ شلیک کنند.

وی افزود: اکنون که در دوران غیبت، انتظار و عصر ولایت مطلقه فقیه هستیم، جبهه کفر و الحاد در تکاپوى تضعیف ولایت‌فقیه و شخص ولی‌فقیه هستند.

امام‌جمعه گتاب ادامه داد: نکند خدای ناکرده برخی از مسولان هم‌نواى با جبهه اسلام‌ستیز همراهی کنند، کیست که نداند امام‌خامنه‏‌اى(مدظله) در این قریب به سه دهه بعد از امام به شایستگى تمام با وجود فتنه‌‏ها و توطئه‏‌هاى فراوان، کشتى انقلاب اسلامى را در همان مسیر آرمان‌های امام راحل، هدایت فرموده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: از نمونه‌های استحکام منطق و منش رهبرى فرزانه انقلاب، این‌که پس از اما و اگرهایى بالاخره شوراى عالى انقلاب فرهنگى با مسؤولیت ریاست محترم جمهورى لغو سند ۲۰۳۰ را تصویب کرد.

وی گفت: البته انتظار مى‌رود فراتر از لغو، کلیت این سند ابطال و سندهاى مشابه نیز به‌تبع آن از دستور خارج گردد، زیرا این دغدغه وجود دارد که این مصوبه اخیر بر ابطال سند استعماری ۲۰۳۰ دلالت نداشته و دست مجریان غربگرا و غیر انقلابی را کاملا باز می‌گذارد تا نسبت به اجرای بخشی ‌(قسمت به قسمت) سند ۲۰۳۰ یا هر سند بین‌المللی دیگر با این توجیه اقدام کنند، بهتر آن است برابر خواسته نظام و مردم، لغو صریح سند ذلیلانه ۲۰۳۰ اعلام گردد.

حجت‌الاسلام تقی‌پور با اشاره به درپیش بودن روز جهانی قدس یادآور شد: در آستانه روز جهانى قدس‏ هستیم، خدا رحمت کند امام‌خمینی‏(ره) فرمودند “روز قدس مقدمه تشکیل حزب مستضعفین دنیا و روز اسلام است” روز قدس، روزى است که اسلام را باید احیا کرد و احیا بکنیم و قوانین اسلام در ممالک اسلامى اجرا بشود”.

وی افزود: روز قدس، روزى است که باید به همه ابرقدرت‌ها هشدار بدهیم که اسلام دیگر تحت سیطره شما، به‏‌واسطه اعمال خبیث شما واقع نخواهد شد، روز قدس، روز حیات اسلام است.

خطیب جمعه گتاب با اشاره به کلام رهبری در جمع دانشجویان و نخبگان که فرمودند آتش‏ به ‏اختیار هستید، اظهار کرد: افراط، تفریط و به‌‏عبارتى عدم فهم فرمان فرمانده،پیشی‌گرفتن و عقب‌ماندن از منویات ایشان ممکن است آفت به‏ بار می‌آورد، لذا درک عمق منظور رهبرى فرزانه انقلاب، شرط اصلى در عمل “آتش‏ به‏ اختیار” است و بهترین روش براى فهم و درک منویات معظم‏له، فرمایشات صریح خود ایشان است که به ‏روشنى حجت را بر همگان تمام کرده‌‏اند.

وی ادامه داد: نکته همین‌ جاست که با این بیان روشن مقام معظم رهبرى، وقتى نهادهاى مربوطه در بازخوانى و تبیین تاریخ پرافتخار انقلاب، شخصیت بى‌‏نظیر امام راحل و نیز حوادث مهم داخلى و خارجى همچون عراق کوتاهى مى‌کنند، صاحب‌نظران مستعد و متعهد چرا نتوانند آتش‏ به ‏اختیار عمل کنند، بلکه جا دارد انقلابى به صحنه آمده و خود گام‌هاى تبینى و ترویجی موثرى بردارند.

تقی‌پور افزود: متاسفانه با وجود واضح بودن اصول، مبانی و وجود قرینه مقالی و مقامی باز تلاش‌هایى براى ایجاد سوء فهم‏ علیه مواضع رهبری معظم صورت می‌گیرد که مطابق معمول جریان‌هایى که از بیرون از نظام خط مى‌‏گیرند مطابق خواست دشمن مسائل را مى‌‏فهمند و مطرح مى‌کنند، سریعا شروع به بیان مطالب‏ بى‏‌ربط یا تلقى‌ها و تعابیر خلاف در این باره کردند.

وی تصریح کرد: ملت ولایی ایران اسلامی این شانتاژها سبب نشود که نکات شش‌گانه کلیدی در دستور این دیده‌بان بصیر و هوشمند انقلاب مغفول بماند.

امام‌جمعه گتاب با اشاره به سالروز تشکیل جهاد سازندگی گفت: باید در سالروز فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل جهاد سازندگی عرض کنیم که باید در سال تولید و اشتغال، به‏ معناى واقعى کلمه از روستاها حمایت کنیم.

وی تاکید کرد: آنچه امروز به آن سخت نیازمندیم انجام کار جهادى براى ساخت و آبادانى کشور و خصوصا رسیدگى به روستاها به‏ عنوان مراکز اصلى تأمین و تولید موادغذایى است.

این مقام مسئول یادآور شد: براى تحقق این مهم از همان اوایل پیروزى انقلاب اسلامى نهادى مقدس به ‏نام جهادسازندگى با دستور و فرمان امام‌خمینى(ره) ایجاد شد ولى متاسفانه با نابودى آن توسط برخى مسئولین وقت، رسیدگى به روستاها و محرومین کم‏رنگ شد و امروز با گذشت سال‌ها از آن واقعه، خلاء چنین نهادى به‏ شدت احساس می‌شود.

وی در پایان با اشاره به سالروز شهادت دکتر چمران گفت: شهید چمران زیباترین الگو براى نسل جوان‏ است وی با توجه به وجود همه امکانات و شرایط با آغاز جنگ تحمیلى پس از دیدار و کسب اجازه از امام(ره) به اهواز رفت و ستاد جنگ‏‌هاى نامنظم را تشکیل داد که ازجمله نتایج درخشان آن حفظ اهواز و سوسنگرد از سقوط بود.

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.