امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 58381
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 10 خرداد 1396 - 9:53 | | ارسال توسط :

افزایش اختیارات مدیران مدارس

معاون آموزش وپرورش مازندران گفت: اختیارات مدیران مدارس افزایش می یابد.

به گزارش بابل نوین، اسفندیار نظری در جلسه روسای آموزش و پرورش غرب مازندران در رامسر گفت: در دولت تدبیر و امید سند تحول بنیادین مبنای تدوین برنامه ششم در بخش آموزش و پرورش قرار گرفته است که یکی از این موارد بحث تمرکز زدایی یا تفیض اختیار است.

وی افزود: در صورتی که بتوانیم با توانمند سازی مدیران این سیاست به درستی پیاده شود قطعا موجب افزایش خلاقیت مدیران و بهبود اقدامات خواهد بود

نظری با اشاره به اینکه بومی پذیری و ایجاد توازن نیروی انسانی از اولویت های اصلی آموزش و پرورش در بحث نیروی انسانی است، با اشاره به سند ۲۰۳۰ عنوان کرد: برخی افراد درباره این سند بدون انصاف صحبت می کنند؛ این افراد به نفع خود تفاسیری انجام می دهند که شایسته نیست، درباره مسایل دیگر در این سند وزیر آموزش و پرورش نیز نظر دارند که باید با اعتقادات و شرایط مذهبی کشور مطابقت داده و سپس سند اجرایی شود.

معاون اداره کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه در زمینه تفویض اختیارات نیز اقدامات خوبی در استان صورت خواهد گرفت؛ عنوان کرد: از جمله اهداف تفویض اختیارات مدیران مدارس و تحقق مدرسه محوری است، اگر معلم، دانش آموز و اولیای نسبت به مدرسه تعلق خاطر داشته باشند، همین ویژگی موجب شکل گیری هویت مستقل در مدارس می شود.

وی تصریح کرد: باید بعد از مدرسه محوری به جامعه محوری توجه ویژه داشت، چرا که دانش آموزان بخش مهمی از طول روز را در مدرسه می گذرانند و نیز آموزش های مدارس باید گونه ای باشد که در راستای هدایت جامعه گام بردارد.

وی با اشاره به پروژه مهر ۹۶ گفت: در سال جدید تمامی کتاب های پایه یازدهم اعتبارسنجی شد که بخشی از اعتبار سنجی این کتاب ها را به استان مازندران واگذار کردند؛ کتاب ها با توجه به ساعت تدریس و محتوا سنجیده شده و کتاب های پایه دهم نیز تغییرات داده شده است.

معاون آموزش متوسط اداره کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه سه ساله شدن هنرستان ها در دستور کار ویژه قرار دارد، عنوان کرد: باید نمای هنرستان ها هنری باشد و در این زمینه اقدامات لازم صورت می گیرد./ص

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.