امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 58743
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 14 خرداد 1396 - 18:00 | | ارسال توسط :

افزایش جذب توریست راه حلی برای اشتغال زایی

به گزارش بابل نوین، حمید گرمابی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه در حال حاضر پتانسیل‌های بالایی در صنعت گردشگری ما وجود دارد، گفت: با توجه به تعدد اماکن باستانی در کشور و برخورداری از طبیعت ۴ فصل، ایران می‌تواند گزینه مناسبی برای دیگر کشور‌ها شود و بدین طریق ارزآوری کلانی را […]

به گزارش بابل نوین، حمید گرمابی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه در حال حاضر پتانسیل‌های بالایی در صنعت گردشگری ما وجود دارد، گفت: با توجه به تعدد اماکن باستانی در کشور و برخورداری از طبیعت ۴ فصل، ایران می‌تواند گزینه مناسبی برای دیگر کشور‌ها شود و بدین طریق ارزآوری کلانی را برای کشور به ارمغان آورد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن بیان اینکه یکی از مقولات مهم، فراهم ساختن زیرساخت هایی مثل هتل‌ها و اقامتگاه‌ها است، گفت: برای این منظور می‌توان از طریق اخذ تسهیلات کم بهره از بانک‌ها کمک گرفت و این مسئله یکی از کمبودهای جدی ما در توسعه صنعت گردشگری است.
گرمابی تصریح کرد: توسعه این صنعت باعث توسعه راه و شهرسازی شده و اتخاذ سیاست منسجم فرهنگی و تبلیغات گسترده یکی دیگر از اصلی‌ترین مباحث زیرساخت‌ها محسوب می‌شود.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا در زمان تحریم‌ها در این حوزه معذوریتی وجود داشته یا خیر اظهار داشت: تحریم‌ها بیشتر یک بار روانی در این قضیه ایجاد کرد و تأثیرسوء چندانی نداشت که البته پس از لغو تحریم‌ها اوضاع بهتر هم شده و از این بابت مشکل جدی وجود ندارد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استفاده از کارت‌های اعتباری در بین گردشگران مرسوم است، گفت: اتصال سیستم بانکی کشور با مؤسسات مالی جهانی می‌تواند این امر را تسهیل کند و این موضوع نیز یکی از معضلات گردشگران خارجی است که حل آن به جذب بیشتر توریست کمک می‌کند.
وی در پایان با اشاره به لزوم دیپلماسی اقتصادی بیان کرد: برگزاری میز بازرگانی اقتصادی در سفارتخانه‌ها می‌تواند زمینه را برای بازاریابی و گسترش تعاملات در خصوص گردشگری را فراهم آورد.
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.