امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 58742
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 14 خرداد 1396 - 17:59 | | ارسال توسط :

تنها ۲۵ درصد چای مورد نیاز کشور تولید داخل است

به گزارش بابل نوین، ایرج هوسمی رئیس اتحادیه چایکاران از برداشت چین دوم برگ سبز چای از اواخر خرداد ماه خبر داد و گفت: در صورت استمرار مساعدت هوا پیش بینی می‌شود که وضعیت تولید نسبت به چین اول افزایش یابد. وی با اشاره به اینکه قیمت خرید تضمینی برگ سبز به حد مطلوب نرسیده است، افزود: […]

به گزارش بابل نوین، ایرج هوسمی رئیس اتحادیه چایکاران از برداشت چین دوم برگ سبز چای از اواخر خرداد ماه خبر داد و گفت: در صورت استمرار مساعدت هوا پیش بینی می‌شود که وضعیت تولید نسبت به چین اول افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه قیمت خرید تضمینی برگ سبز به حد مطلوب نرسیده است، افزود: گرچه طی ۴ سال اخیر نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای ۱۲۵ درصد افزایش یافت، اما با وجود ثبات قیمت طی ۲۵ سال اخیر تا دستیابی به وضعیت مطلوب راه زیادی مانده است.
هوسمی با بیان اینکه ۷۵ درصد چای مورد نیاز از طریق واردات تأمین می‌شود، گفت: با وجود تولید سالانه ۳۰ هزارتن چای در کشور، تنها ۲۵ درصد نیاز کشور از طریق تولید داخلی تأمین می‌شود و این درحالی است که روزگاری تولید چای ۷۰ هزارتن معادل دوبرابر تولید فعلی بود.
رئیس اتحادیه چایکاران ادامه داد: طی سال‌های اخیر بی‌توجهی به چایکاران رهاسازی باغات و تبدیل آن به مخروبه‌های جنگلی را به همراه داشت که درنهایت این امر تأثیر بسزایی در کاهش تولید داشت.
وی با بیان اینکه امکان تولید تا سقف ۸۰ هزارتن وجود دارد، تصریح کرد: در صورت استمرار حمایت‌های دولت یازدهم در آینده‌ای نه چندان دور می‌توان از واردات بی رویه چای خارجی که سلامت جامعه را تهدید میکند، بی نیاز شویم.
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.