امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 79590
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 07 اسفند 1396 - 15:37 | | ارسال توسط :

افزایش نگران‌کننده انتشار کتاب‌های ترجمه‌ای در دی‌ماه

به گزارش بابل نوین، براساس آمارهای منتشر شده توسط موسسه خانه کتاب در دی ماه ۱۳۹۶، ۹ هزار و ۱۳۱ عنوان کتاب منتشر شده است که در مقایسه با دوره زمانی مشابه در سال گذشته شاهد دو درصد کاهش در تعداد عناوین بوده‌ایم.از میان ۹ هزار و ۱۳۹ کتاب منتشره در دی ماه سال جاری […]

به گزارش بابل نوین، براساس آمارهای منتشر شده توسط موسسه خانه کتاب در دی ماه ۱۳۹۶، ۹ هزار و ۱۳۱ عنوان کتاب منتشر شده است که در مقایسه با دوره زمانی مشابه در سال گذشته شاهد دو درصد کاهش در تعداد عناوین بوده‌ایم.از میان ۹ هزار و ۱۳۹ کتاب منتشره در دی ماه سال جاری و هزار و ۵۰ عنوان کتاب تألیف و ۷ هزار و ۸۱ عنوان ترجمه بوده است.

میانگین شمارگان کتابها در دی ماه سال جاری هزار و  ۴۰۸ نسخه بوده که در مقایسه با هزار و ۵۶۹ نسخه در دوره زمانی مشابه در سال گذشته شاهد ۱۰ درصد کاهش بودیم.

همچنین میانگین قیمت هر کتاب در سال جاری ۱۸ هزار و ۱۸۲ تومان بوده است که در مقایسه با مدت زمانی مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

ناشران تهرانی دو هزار و ۵ عنوان کتاب و ناشران شهرستانی ۷ هزار و ۱۲۶ عنوان کتاب منتشر کرده‌اند. ۵ هزار و ۵۶۰ عنوان کتاب چاپ اول و ۳ هزار و ۱۷۱ عنوان کتاب چاپ مجدد بودند.

صدرا، روزبهان، جنگل، موجک، موسسه پژوهش‌های برنامه ریزی و اقتصادی کشور، قطره، چشمه، نظاره، ناقوس، پرکارترین ناشران عمومی دی ماه بوده‌اند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.