امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 92153
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, اخبار مازندران, اخبار ویژه, اسلایدر بزرگ, با شهدا, فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 27 آذر 1401 - 18:16 | | ارسال توسط :
مدیرکل حفظ آثار دفاع‌ مقدس مازندران:

عطر «لاله‌های زهرایی» در دیار علویان/پیکر‌های مطهر ۱۴ شهید گمنام در مازندران تشییع می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: پیکر‌های مطهر ۱۴ شهید گمنام در ایام فاطمیه در استان مازندران تشییع می‌شود.
عطر «لاله‌های زهرایی» در دیار علویان/پیکر‌های مطهر ۱۴ شهید گمنام در مازندران تشییع می‌شود

به گزارش بابل نوین: سردار عبدالله ملکی در جلسه ستاد استانی تشییع و تدفین ۱۴ شهید گمنام در مازندران با محوریت «رسانه ملی» که در صدا و سیمای تبرستان برگزار شد، با بیان اینکه استان مازندران در ایام شهادت حضرت زهرا (س) میزبان پیکر‌های مطهر ۱۴ شهید گمنام است، اظهار داشت: پیکر‌های مطهر شهدا ساعت ۱۵ دوشنبه ۲۸ آذر در میدان شهید کشوری بابل مورد استقبال مردم شهیدپرور دیار علویان قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه این مراسم به صورت تجمعی با حضور اقشار مختلف مردم همراه با مداحی و عزاداری برگزار می‌شود، افزود: پس از استقبال، کاروان لاله‌های زهرایی به سمت میدان ولایت و دانشگاه صنعتی نوشیروانی تشییع می‌شود.

ملکی با بیان اینکه پس از تشییع باشکوه، مراسم «شبی با ستاره‌ها» تجدید عهد و پیمان دانشجویان با شهدا بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود، ادامه داد: مراسم استقبال از کاروان «لاله‌های زهرایی» و «شبی با ستاره‌ها» به صورت زنده از شبکه تبرستان پخش خواهد شد.

وی با بیان اینکه پس از این مراسم، پیکر‌های مطهر ۱۲ تن از شهدای گمنام به معراج شهدای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران منتقل می‌شود، اضافه کرد: همچنین پیکر‌های مطهر ۲ تن از شهدای گمنام به ستاد اجرایی شهدای گمنام بابل منتقل و دانشجویان این دانشگاه در روز سه شنبه به اجرای برنامه و تجدید میثاق دانشجویان با شهدای گمنام خواهند پرداخت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران بیان کرد: پیکر‌های مطهر ۱۴ شهید گمنام در روز پنجشنبه تحویل سپاه کربلای مازندران خواهد شد و از شنبه سوم دی در قالب دو کاروان «لاله‌های زهرایی» رزمایش بزرگ فرهنگی معرفتی در شهر‌های غرب و شرق استان برگزار خواهد شد و مردم در شهر‌های کلاردشت، سلمانشهر، نور، تنکابن و عباس آباد از کاروان «لاله‌های زهرایی» استقبال خواهند کرد.

وی مسیر کاروان «لاله‌های زهرایی» را در شرق استان نیز اعلام کرد و گفت: کاروان شهدای گمنام در شهر‌های گلوگاه، بهشهر، میاندورود، سیمرغ، جویبار، سوادکوه و سوادکوه شمالی مورد استقبال مردم شهیدپرور و قدرشناس قرار خواهند گرفت.

ملکی زمان مراسم استانی شب وداع با شهدای گمنام را شامگاه دوشنبه پنجم دی بعد از نماز مغرب و عشاء در مصلای امام خمینی (ره) شهرستان ساری اعلام کرد و گفت: همچنین مراسم تشییع استانی پیکر‌های مطهر ۱۴ شهید گمنام سه شنبه ششم دی همزمان با سراسر کشور و در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) ساعت ۹ صبح از میدان شهدای ساری تا میدان امام (ره) برگزار خواهد شد.

این مسئول عنوان کرد: پیکر‌های مطهر ۴ شهید گمنام ساری پس از تشییع استانی برای خاکسپاری به روستای سمسکنده، روستای طوقدار بخش رودپی، صدا و سیمای مرکز استان و میدان ولایت منتقل می‌شود.

ملکی افزود: همچنین پیکر‌های مطهر ۱۰ شهید گمنام برای مراسم وداع شهرستانی و تشییع و خاکسپاری به شهر‌های نکا، قائمشهر، آمل، بابل، بابلسر، محمودآباد، نوشهر، چالوس و رامسر منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه مراسم وداع و تشییع استانی پیکر‌های مطهر ۱۴ شهید گمنام به صورت زنده از شبکه استانی تبرستان پخش خواهد شد از مردم شهیدپرور و قدرشناس استان جهت شرکت در برنامه‌های وداع، تشییع و تدفین این لاله‌های زهرایی دعوت به عمل آورد.

| منبع خبر : بلاغ مازندران
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.