امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 81410
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 27 فروردین 1397 - 17:29 | | ارسال توسط :

اقبال صاحب نظران به تصمیم رئیس سازمان صدا و سیما

كارشناسان و صاحب نظران از دستور العمل رئيس رسانه ملی به مديران صدا و سيما درباره اختصاص كالاهای ايرانی به عنوان جوايز برنامه ها استقبال كردند.

به گزارش بابل نوین، به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، دکتر علی عسکری، در جلسه شورای معاونان به مدیران ارشد حوزه‌های مختلف سازمان دستور داد که از امسال جوایز و هدایای برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی فقط باید از کالاهای ایرانی باشد.

رئیس رسانه ملی تأکید کرد که سازمان صداوسیما باید از همه ظرفیت‌های خود برای تقویت تولید ملی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی استفاده کند و به‌عنوان حامی کالای ایرانی پرچم‌دار فرهنگ‌سازی در این زمینه باشد.

دستور رئیس سازمان صداوسیما بازتاب گسترده‌ای در محافل اقتصادی و رسانه‌ای کشور داشته است به طوری که بسیاری از کارشناسان، ضمن مثبت ارزیابی کردن این تصمیم، با توجه به نقش بی‌بدیل صداوسیما در مدیریت افکار عمومی آن را گامی مؤثر برای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی دانستند.

* عزم جدی صدا و سیما برای حمایت از کالای ایرانی

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی دستور اخیر دکتر علی عسکری، رئیس سازمان صداوسیما به مدیران ارشد حوزه‌های مختلف مبنی بر اینکه از امسال جوایز و هدایای برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی فقط باید از کالاهای ایرانی باشد را بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: نقش رسانه ملی در کشور بسیار مهم است و اقدامات جزئی و کلی آن از سوی مردم رصد می‌شود و بر همین اساس دستور اخیر دکتر علی عسکری مبنی بر استفاده از کالاهای ایرانی برای اعطای جوایز و هدایای برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی با توجه به شعاع تأثیرگذاری رسانه بر مردم، گام بزرگی در فرهنگ‌سازی استفاده از کالای ایرانی محسوب می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دکتر عسکری می‌تواند در حمایت از کالاهای ایرانی برنامه جامعی را به مدیران و کارکنان رسانه ملی ابلاغ کند خاطرنشان کرد: حمایت‌های تبلیغاتی از کالاهای ایرانی، افزایش تعرفه تبلیغات کالاهای خارجی و یا ممنوعیت تبلیغات این قبیل کالاها در رسانه ملی، عزم جدی صداوسیما در حمایت از کالاهای ایرانی را نشان می‌دهد.

پورابراهیمی با قدردانی از اقدام ارزشمند رئیس رسانه ملی برای راه‌اندازی شبکه تلویزیونی «ایران کالا» تصریح کرد: تشویق و تبلیغ رایگان کالاهای تولیدکنندگان داخلی، از جمله اهداف این شبکه تلویزیونی محسوب می‌شود که این اقدام، حرکت مثبت و ارزشمند رسانه ملی برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی خواهد بود و در جای خود، بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه به نقش و جایگاه اثرگذار رسانه ملی در دنیا، منطقه و کشور اشاره کرد و افزود: اقدامات و جهت‌گیری‌های رسانه ملی در شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی داخلی و برون‌مرزی برای معرفی و حمایت از کالاهای ایرانی، می‌تواند زمینه‌های رشد اقتصادی کشور را فراهم کند.

* نقش اثرگذار رسانه ملی در حمایت از کالاهای ایرانی

عزیز اکبریان، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز با بیان اینکه در سالی که به نام حمایت از کالاها و تولیدات ایرانی نامگذاری شده است، رسانه ملی نقش بزرگ و اثرگذاری را بر عهده دارد گفت: در این خصوص دستور دکتر علی عسکری، رئیس رسانه ملی برای اعطای کالاهای ایرانی به‌عنوان جوایز و هدایای برنامه‌ها، مسابقات و جشنواره‌های رادیویی و تلویزیونی، گام مثبتی در مسیر فرهنگ‌سازی و تحقق شعار سال محسوب می‌شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تأکید بر اینکه قوای سه‌گانه، مسئولان نظام و مردم باید در مسیر تحقق شعار حمایت از کالاهای ایرانی و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب گام بردارند تصریح کرد: رسانه ملی می‌تواند الگوی خوبی از حمایت و استفاده از کالاهای ایرانی را در رادیو و تلویزیون و شبکه‌های برون‌مرزی ارائه کند.

* حرکت جهادگونه برای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی

اردشیر زابلی‌زاده، مدیر شبکه ایران کالا با اشاره به دستور اخیر دکتر عسکری، مبنی بر اهدای کالای ایرانی به‌عنوان جایزه در برنامه‌ها گفت: شعار امسال، بر اساس الگوی چندین ساله اقتصاد مقاومتی طرح‌ریزی و از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد و این موضوع نشانگر وجود برنامه دقیق برای حمایت از کالای ایرانی و تحقق اقتصاد مقاومتی است.

مدیر شبکه ایران کالا با بیان اینکه در حال حاضر، تولیدکننده‌های کوچک و متوسط دچار مشکل شده‌اند و با توجه به حضور رقبای خارجی و بی‌سیاستی‌ها، کالاهایشان به فروش نمی‌رسد خاطرنشان کرد: ۸۲ هزار بنگاه و تعاونی کوچک و متوسط در کشور وجود دارد که در حال حاضر کمتر از ۴۰ هزار بنگاه، فعالیت اقتصادی می‌کنند ومتأسفانه بخشی از آن‌ها درگیر مشکلات اقتصادی شده‌اند.

زابلی زاده با تأکید بر اینکه تحقق شعار سال، مستلزم اتفاقات جدید و حرکت جهادگونه است تصریح کرد: از همان روزهای ابتدایی تصدی مسئولیت رسانه ملی توسط دکتر عسکری، ایشان دغدغه حمایت از کالای ایرانی را داشتند و پس از بازدید از یک شهرک صنعتی در یکی از شهرهای جنوبی، ایده راه‌اندازی شبکه تلویزیونی با نام «ایران کالا» با هدف تبلیغات برای کالای ایرانی به‌منظور رونق بازار، ظرفیت‌سازی و تحول‌آفرینی در فضای کسب‌وکار، حمایت از کار، تولید و سرمایه ایرانی، کمک به توسعه اشتغال، ارتقاء کیفیت کالا و خدمات و تحقق عدالت اطلاعاتی را با تأکید بر حمایت از صنایع کوچک و متوسط، مطرح کردند.

مدیر شبکه ایران کالا گفت: استفاده از کالای خارجی تنها در صورتی مجاز است که نمونه داخلی آن وجود نداشته باشد و باید این موضوع از سوی مسئولان، برنامه‌سازان و همچنین شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی جدی گرفته شود.

زابلی‌زاده با اشاره به دستور به‌جا و ارزشمند رئیس رسانه ملی برای اهدای کالای ایرانی به‌عنوان جایزه در برنامه‌ها تصریح کرد: با توجه به تأثیر بالای رسانه‌ها بر مردم به‌ویژه رسانه ملی، تولید برنامه و تبلیغات گسترده با هدف حمایت از کالای ایرانی، شاهد رشد کالای ایرانی و تغییر نگرش مردم برای استفاده از آن‌ها خواهیم بود.

رئیس شبکه ایران کالا اظهار داشت: در طول چند سال گذشته که رهبر معظم انقلاب شعار اقتصاد مقاومتی را در دستور کار مسئولان و مردم قرار دادند، رسانه ملی نیز جهت‌گیری خود را به سمت حمایت از کالای ایرانی و تحقق اقتصاد مقاومتی تغییر داد و با نگاه جدی و مسئولانه صداوسیما به شعار سال، گام مهم و اثرگذاری برای حمایت از کالای ایرانی برداشته خواهد شد.

* مهر تائید رئیس رسانه ملی برای حمایت از کالای ایرانی

عباس مهدوی مهر، مدیرکل بازرگانی رسانه ملی نیز گفت: این دستور از سوی تولیدکنندگان داخلی نیز مورد استقبال قرار گرفته است. او افزود: از ابتدای سال تا به امروز نیز، استفاده از نشانه‌های شرکت‌های خارجی در مسابقات رادیویی و تلویزیونی، فقط مربوط به قرعه‌کشی اپلیکیشن‌های داخلی بوده و برخی از برنامه‌ها نیز سال گذشته ضبط شده بودند و در برنامه‌های جدید سعی کرده‌ایم اسمی از برندهای خارجی برده نشود. مدیرکل بازرگانی سازمان با اشاره به قرعه‌کشی اخیر برنامه «دورهمی» و اعطای ۱۰ دستگاه خودروی «بی ام دبلیو» خاطرنشان کرد: تمامی برندگان این برنامه بر اساس تمایل شخصی اعم از ازدواج فرزندان و یا سفر حج و امور خیریه، از دریافت خودروی خارجی امتناع کردند و معادل ریالی این جایزه به آن‌ها تقدیم شده است. مهدوی مهر با تأکید بر اینکه رسانه ملی از سال ۹۵ تاکنون و در شیب ملایم، سیاست حمایت از کالای ایرانی را پیش می‌برده اظهار داشت: دستور اخیر دکتر عسکری، مهر تأییدی شد تا همه دستگاه‌هایی که با رسانه ملی همکاری می‌کنند، حمایت از کالای ایرانی را به‌صورت جدی در دستور کار خود قرار دهند.

مدیرکل بازرگانی صداوسیما به سیاست‌های رسانه ملی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدات داخلی اشاره کرد و گفت: پیرو تأکید دکتر عسکری، از تاریخ ۲۱/۰۲/۱۳۹۶ هر صاحب کالای ایرانی که نیروی انسانی پایدار داشته باشد، از حداقل حمایت ۹۰۰ ثانیه تا حداکثر نه هزار ثانیه، تبلیغات رایگان در شبکه‌های سراسری تلویزیونی بهره مند می‌شود. او ادامه داد: ۹۴ درصد تبلیغات رایگان برای شرکت‌های تولیدکننده کالای ایرانی و ۷۵ درصد نیز در بخش‌های شامگاهی و پربیننده در شبکه‌های سراسری محقق شده است و این روند ادامه خواهد داشت.

مهدوی مهر به تشریح برنامه‌های سال ۹۷ اداره کل بازرگانی برای تحقق شعار سال پرداخت و تأکید کرد: با توجه به دستور اخیر رئیس رسانه ملی مبنی بر اهدای کالای ایرانی به‌عنوان جایزه در برنامه‌ها در سال جاری برنامه خاصی در دستور کار داریم تا در برنامه‌ها علاوه بر تمامی حمایت‌ها در تبلیغات بازرگانی، در حوضه پوشاک و گردشگری به‌طور مفصل به معرفی کالای ایرانی در مناطق مختلف بپردازیم تا از این طریق، شرایط برای گردشگری داخلی تسهیل شود.

* آستین‌ها را برای حمایت از کالای ایرانی بالا بزنید

محمد طحان‌پور، رئیس اتحادیه لوازم‌خانگی با استقبال از شعار سال و دستور اخیر رئیس رسانه‌ملی گفت: این اتفاقات حاکی از آن است که همه باید آستین‌ها را برای حمایت از کالای ایرانی باکیفیت بالا بزنند. طحان پور با بیان اینکه اگر قرار است در رسانه ملی کالای ایرانی مورد حمایت قرار گیرد باید کالاهای باکیفیت داخلی که به بازارهای جهانی عرضه نیز می‌شوند، بیشتر مورد توجه قرار گیرند، تصریح کرد: تنها ۱۰ درصد از صنایع لوازم‌خانگی داخلی، تولید باکیفیت و صادرات به بازارهای خارجی دارند او افزود: اگر قرار است کالای ایرانی در برنامه‌ها تبلیغ شود و یا به‌عنوان جایزه به برندگان جشنواره‌ها و مسابقات رادیویی و تلویزیونی اهدا شود، حتماً باید از کالاهای باکیفیت ایرانی باشد چرا که در حال حاضر ما آبگرمکن و یا اجاق‌گاز تولید داخلی داریم که با افتخار و با نام تولید ایرانی به ۲۰ کشور اروپایی از جمله ایتالیا صادر می‌شود. رئیس اتحادیه لوازم‌خانگی تاکید کرد در حال حاضر کالاهای ایرانی داریم که با نمونه خارجی آن برابری و مردم نیز از آن‌ها کاملاً استقبال می‌کنند و بر همین اساس اگر قرار است در رسانه ملی کالای ایرانی تبلیغ شود، حتماً باید کالای باکیفیت باشد.

* قدم برداشتن در مسیر حمایت از کالای ایرانی

علیرضا حسینی، تولیدکننده «ترمه حسینی یزد» هم با استقبال از دستور اخیر دکتر عسکری، گفت: با توجه به رکود حاکم، قدم برداشتن در مسیر حمایت از کالای ایرانی، بهترین نوع حمایت از تولیدکننده داخلی محسوب می‌شود. او افزود: سازمان‌های دولتی نیز باید از حمایت از کالای ایرانی را در دستور کار قرار دهند تا چرخ اقتصاد به نفع تولیدکننده داخلی بچرخد. تولیدکننده «ترمه حسینی یزد» به دستور شفاهی سال ۹۵ رئیس رسانه ملی برای حمایت از کالای ایرانی اشاره و تأکید کرد: از سال ۹۶ و بر اساس دستورالعمل دکتر عسکری، شرکت‌های تولیدکننده داخلی که کارکنان بیمه شده داشتند، مشمول هزار ثانیه تبلیغات رایگان در رسانه ملی شدند که در زمینه افزایش فروش، بسیار مثمر ثمر بود./ص

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.