امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 76693
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 24 دی 1396 - 17:33 | | ارسال توسط :

امام جمعه یزد تأکید کرد: لزوم عدم اتکای حوزه‌های علمیه به دولت

به گزارش بابل نوین، امام جمعه یزد با بیان این‌که بودجه‌های موجود برای مدیریت حوزه‌های علمیه کافی نیست،‌ گفت: حوزه‌های علمیه نباید برای مدیریت و تأمین بودجه خود به دولت تاکید کنند. آیت‌الله «محمدرضا ناصری‌ یزدی» با اشاره به ضرورت تدوین برنامه مدون و مستمر برای تأمین بودجه حوزه‌های علمیه که بحثی لازم و مهم است،‌ […]

به گزارش بابل نوین، امام جمعه یزد با بیان این‌که بودجه‌های موجود برای مدیریت حوزه‌های علمیه کافی نیست،‌ گفت: حوزه‌های علمیه نباید برای مدیریت و تأمین بودجه خود به دولت تاکید کنند.

آیت‌الله «محمدرضا ناصری‌ یزدی» با اشاره به ضرورت تدوین برنامه مدون و مستمر برای تأمین بودجه حوزه‌های علمیه که بحثی لازم و مهم است،‌ اظهار کرد:‌ فعالیت با این گستردگی در سطح کشور و این‌که بسیاری از ادارات نیازمند روحانیون هستند، با این بودجه و مشکلات میسر نیست.

وی با اشاره به این‌که حوزه‌های علمیه نباید متکی به دولت باشد، افزود: در این صورت اگر دولت هم احساس مسئولیت نکند شایسته نیست و باید روی انفال بیشتر کار شود و اگر بسیاری از سرمایه‌های کشور مثل معادن خمسشان را پرداخت کنند می‌توان مشکلات حوزه‌های علمیه سراسر کشور را حل کرد.

امام جمعه یزد با تاکید بر این‌که باید بر روی وقف‌های جدید کار کرد چون بسیاری از وقف‌های قدیم شاید الان چندان در این زمینه کارایی نداشته باشند، گفت: حوزه همیشه نمی‌تواند منتظر کمک مردم باشد و با این اوضاع کشور و مشکلات اقتصادی که مردم دارند نمی‌توان امیدی داشت که آن‌ها نیز بتوانند کمکی به حوزه‌ها بکنند و باید خودکفایی را در حوزه‌های علمیه جا انداخت.

ناصری‌یزدی نداشتن برنامه تربیتی در آموزش و پرورش را یکی از معضلات کشور دانست و بیان کرد: آن‌ها با این بی برنامگی ۱۲ سال دانش‌آموز را پرورش می‌دهند و سپس به دانشگاه می‌فرستند و بازهم بدون برنامه تربیتی صحیح بزرگ می‌شود و در نهایت نه به درد خود و نه به درد کشور می‌خورد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: برای پرورش صحیح جوانان کارهای بسیاری می‌توان انجام داد که یکی از آن‌ها ساخت مجتمع‌های آموزشی در تمام مقاطع تحصیلی در هر محله است و زمانی که این مجتمع کنار مسجد باشد خود به خود فرد به سمت مسجد کشیده می‌شود.

امام جمعه یزد ادامه داد: باید تربیت کودکانمان را به دست بگیریم، انگلیسی‌ها صدسال پیش این روش را از روحانیت گرفت و سبب شد تا الآن با مشکلات مختلف روبه رو باشیم.

وی در پایان تأکید کرد: دانشگاه فرهنگیان می‌تواند یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب برای تربیت معلمین است که با این کار می توان سرمایه‌گذاری کرد و در پایان به نتیجه دلخواه دست یافت.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.