امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 74867
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 30 آذر 1396 - 13:59 | | ارسال توسط :

انتفاضه جدید برای پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی است

البرغوثی دبیرکل جنبش ابتکار ملی فلسطین گفت: انتفاضه جدید فلسطینی‌ها تنها برای دفاع از قدس نیست بلکه برای پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی شعله ور شده است.

به گزارش بابل نوین، دکتر “مصطفی البرغوثی” دبیرکل جنبش ابتکار ملی فلسطین با اشاره به برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل برای بررسی پیش نویس قطعنامه مصر که به منظور خنثی سازی اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی ارائه شده است، گفت: احتمالا این قطعنامه (هرگونه تغییر در وضعیت قدس هیچ اثر قانونی درپی نخواهد داشت و تمام کشورهای باید از تاسیس دفاتر نمایندگی دیپلماتیک در آن خودداری کنند)  با رای بالای اعضای مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب خواهد رسید. این اقدام تاثیرات زیادی درحمایت از قدس دارد از جمله آن اعلام مخالفت جهانی با اقدام رئیس جمهور آمریکا در خصوص قدس است.

اجماع جهانی علیه آمریکا

دبیرکل جنبش ابتکار ملی فلسطین درباه دیدگاه برخی از تحلیلگران مبنی براینکه مصوبات مجمع عمومی سازمان ملل الزام آور نیست. به همین دلیل، تصویب قطعنامه پیشنهادی مصر تاثیر چندانی به همراه نخواهد داشت، گفت: دونالد ترامپ با به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تمام قطعنامه ها و قوانین بین المللی را زیر پا گذاشت.  در نشست دوشنبه گذشته شورای امنیت ۱۴ عضو این شورا به قطعنامه پیشنهادی مصر رای مثبت دادند و تنها آمریکا با رای منفی خود آن را وتو کرد. درصورتی که قطعنامه پیشنهادی مصر امروز در نشست اضطراری مجمع عمومی سازمان ملل با رای بالایی همراه شود، این بدان معناست که یک اجماع جهانی علیه آمریکا تشکیل شده و کاخ سفید در انزوا قرار گرفته است.

قدس شهر اشغالی

وی تصریح کرد: آمریکا تنها کشوری در جهان است که برخلاف قطعنامه ها و قوانین بین المللی، قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته است. با وجود این، اقدام ترامپ درخصوص قدس تغییری در وضعیت این شهر بوجود نمی آورد و قدس از لحاظ حقوق و قوانین بین المللی همچنان یک شهر اشغالی است.

انتفاضه جدید

البرغوثی در پاسخ به سئوال پایانی مبنی بر اینکه “آیا انتفاضه ملت فلسطین می تواند آمریکا را مجبور به عقب نشینی از اقدام خود درباره قدس کند”، گفت: انتفاضه جدید فلسطینی ها تنها برای دفاع از قدس نیست بلکه برای پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی شعله ور شده است و این مبارزه تا رسیدن به این هدف همچنان ادامه خواهد داشت.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.