امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
- دعوت آحاد جامعه به حضور در راهپیمایی روز قدس
- دومین گردهمایی سرداران و امیران پایتخت شهدای شمالی کشور برگزار شد
- پیگیری مطالبات مردم از سوی رسانهها بزرگترین کارکرد خبرنگاران/ کار خبر و اطلاعرسانی نوعی جهاد تبیین است/مدیرانی که پاسخگوی رسانهها ومردم نیستند عملکردشان قابل پذیرش نیست
- چه کسی پاسخگوی عدم بهرهبرداری مردم بابل و مازندران از توان علمی دانشگاهیان منطقه است/کسب رتبه نخست کشور و ششم جهان توسط دانشگاه نوشیروانی در مرجعیت علمی تایمز/مسئولان بیشتر به ظرفیتهای دانشگاه نوشیروانی در حل مشکلات توجه کنند
- دکتر آرایی عضو شورای پژوهش و فناوری فنی و حرفهای کشور شد
بدگمانی به خداوند سبب عقوبت است
به گزارش بابل نوین، آیت الله دستغیب (ره) در کتاب گناهان کبیره در مورد بدگمانی نسبت به خداوند می گوید:رسول خدا (ص)می فرماید:قسم به خدایی که شریک ندارد به مومنی هرگز خیر دنیا و آخرت داده نمی شود مگر به سبب حسن ظن او به پرودگار و امیدش به او و حسن خلقش و نگداری خود […]
به گزارش بابل نوین، آیت الله دستغیب (ره) در کتاب گناهان کبیره در مورد بدگمانی نسبت به خداوند می گوید:رسول خدا (ص)می فرماید:قسم به خدایی که شریک ندارد به مومنی هرگز خیر دنیا و آخرت داده نمی شود مگر به سبب حسن ظن او به پرودگار و امیدش به او و حسن خلقش و نگداری خود از غیبت کردن مومنان و قسم به خدایی که شریک ندارد خدا مومنی را عذاب نمی کند بعد از توبه و استغفارش مگر به سبب سوظنش به خدا و به سبب بدخلقی و غیبت کردن.خداوند حیا می فرماید که بنده مومن ظن خود را به او نیکو کند و خدا برخلاف گمانش رفتار کند پس گمان خود را به خداوند نیکو کنید و به سوی او راغب شوید.
شهید دستغیب در ادامه می گوید:معنی حسن ظن به پروردگار آن است که امید داشته باشد اگر از گناه توبه کند او را می آمرزد و اگر اورا بخواند اجابت می کند.ظن به مغفرت خداوند در هرحال نافع بلکه لازم است و امید به ثواب الهی بدون اقدام به اعمال خیر جهل و غرور است.
منبع:کتاب گناهان کبیره، ص۱۰۶
/ع
آیت الله دستغیب (ره) , اخبار مذهبی بابل نوین , بدگمانی , توبه , رسول خدا(ص) , گناهان کبیره
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.