امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 1835
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 29 اسفند 1393 - 22:31 | | ارسال توسط :

انتقاد امام جمعه ی بابل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران

انتقاد امام جمعه ی بابل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امام جمعه بابل با تاکید بر رعایت تقوای الهی بر اهمیت نمازجمعه در اسلام تاکید کرد. حجت الاسلام روحانی بر لزوم عزاداری ایام فاطمیه و حفظ حرمت ایام تاکید کرد و گفت: ایام فاطمبه را  در قالب برپایی مراسم عزاداری انجام دهید […]

انتقاد امام جمعه ی بابل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران

امام جمعه بابل با تاکید بر رعایت تقوای الهی بر اهمیت نمازجمعه در اسلام تاکید کرد.

حجت الاسلام روحانی بر لزوم عزاداری ایام فاطمیه و حفظ حرمت ایام تاکید کرد و گفت: ایام فاطمبه را  در قالب برپایی مراسم عزاداری انجام دهید و دسته های عزاداری را  پرشورتر از گذشته برپا شود.

وی افزود: عزیزانی در تلاش هستند که مقدمات این کار را فراهم  نمایند تا بتواند روح اقامه عزای حضرت زهرا را در میان جامعه تجدید کنند و فضای حزن و اندوه را به تناسب آن ایام برای ملت تجلی ببخشند .

امام جمعه بابل همچنین با تبریک حلول سال جدید هجری شمسی فرمودند: امیدوارم خدای متعال در تمام زمینه ها تحویل به احسن الحال را برای همگان فراهم کند. شایسته است در این حالات و موقعیتی که در آستانه تحویل سال قرار داریم خود را برای احسن الحال  آماده کنیم و مقدمات ان را فراهم نماییم . بنشینیم و تمام آنچه که بر ما گذشت و حالات و سرمایه ها را بررسی کنیم و از خود حساب بکشیم. اگر خدای ناکرده نقصی داشته باشیم در سال نو آن را اصلاح کنید و از این فرصت پیش آمده بهره مناسب را ببرید . ایشان خاطرنشان کردند: نباید حرمت ایام فاطمیه به بهانه نوروز شکسته شود  و در  این زمینه دقت لازم صورت گیرد

حجت الاسلام روحانی با انتقاد از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان   تصریح کرد: از مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان می پرسیم که با چه  استدلالی اجازه برگزاری کنسرت های متعدد موسیقی در ایام فاطمیه داده می شود؟

وی ادامه داد: بیش از بیست مجوز کنسرت را در این ایام صادر نموده اند مگر اینها فاطمیه شناس و مسئول ترویج شعائر اسلامی نیستند.

خطیب جمعه بابل  با اظهار نگرانی از رفتارهایی مغایر با شعائر دینی توسط  اداره فرهنگ و ازشاد اسلامی گفت: تقاضای ما این است که دست کم نام اسلامی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برداشته شود تا ما تکلیف خود را بدانیم  و هر کاری که دلتان می خواهد انجام دهند.

وی افزود: ایام عزای سید النساءالعالمین است و به بهانه این کنسرت ها برخی افراد که نزده می رقصند این حرمتها را میشکنند.

آقایان  فرهنگ و اشاد اسلامی بیایند و بگویند که در سال گذشته چند حرمت برای ترویج شعائر اسلامی انجام داده اند ؟ اینها رضایت چه کسانی را می خواهند به دست بیاورند ؟ مردم نگرانند و این مساله موجب نگرانی است در جلسه شهرداران استان یکی از مسئولان استان گفت که در این ایام  به دلیل حضور مسافران زباله های این استان چند برابر می شود  و آماری را یاداوری نمودند اما در عین حال  این زباله های قابل امحاء است اما متاسفانه زباله های  فرهنگی که این مسافران در قالب بدحجابی  ها و دهن کجی نسبت به شعائر دیده شده است و در کنار دریا و جنگل  و فضای طبیعی و نعمتهای خداوند حجاب را به کناری می گذارند و اینها مایه نگرانی ما است .

از نیروی انتظامی خواشمندیم که این مساله را با جدیت بررسی کنند

تمام  توان را برای راهها و امنیت آن نباید صرف کرد . ناامنی فرهنگی را چه کنیم. شبانه روز در رسانه ها خبر امنیت راهها و خدمات در این زمینه است امائ خدمات دیگر از جمله فرهنگی چه می شود کدام نهادی مسئول بررسی این مساله و دفاع از ارزشهای خطه ای بپردازد که افتخارش علوی بودن است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.