امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 76124
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 14 دی 1396 - 13:42 | | ارسال توسط :

انتقال نفت خام از کشور‌های حاشیه دریای خزر به پالایشگاه تهران

به گزارش بابل نوین، سید حمید حسینی مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال گفت: ۲ میلیون و ۲۸۵ هزار بشکه نفت خام کشور‌های حاشیه دریای خزر تاپایان آذر امسال در قالب قرارداد سوآپ به پالایشگاه تهران انتقال یافته است. وی افزود: نفت خام انتقالی به پالایشگاه تهران بر اساس قراداد سوآپ به وسیله […]

به گزارش بابل نوین، سید حمید حسینی مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال گفت: ۲ میلیون و ۲۸۵ هزار بشکه نفت خام کشور‌های حاشیه دریای خزر تاپایان آذر امسال در قالب قرارداد سوآپ به پالایشگاه تهران انتقال یافته است.

وی افزود: نفت خام انتقالی به پالایشگاه تهران بر اساس قراداد سوآپ به وسیله ۴۷ فروند کشتی نفتکش در پایانه نفت شمال واقع در ساحل دریای خزر در شهرستان نکا تخلیه شد.

حسینی گفت: نفت خام طرح سوآپ با تلاش کارکنان مراکز انتقال نفت نکا، ساری، ‎گل‎پل و اوریم در منطقه شمال و فشار شکن مغانک در منطقه تهران به پالایشگاه تهران منتقل می‎ شود.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال ظرفیت کنونی خط انتقال نفت خام را ۳۵۰ هزار بشکه در روز اعلام کرد و افزود: این ظرفیت در صورت نیاز با اعمال برخی تغییرات فنی در مراکز انتقال نفت، قابل افزایش به ۵۰۰ هزار بشکه در روز است.

بر اساس آمار‌های موجود، از سال ۸۲ تا ۹۱ به مدت ۹ سال به طور میانگین روزانه ۱۲۵ هزار بشکه نفت خام از کشور‌های آسیای میانه به پایانه نفتی شمال حمل و از طریق لوله به پالایشگاه‌ های کشور انتقال می‌یافت که حداقل درآمد از این محل به ازاء هر بشکه نفت حدود یک دلار بود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.