امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 68797
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 07 آبان 1396 - 10:04 | | ارسال توسط :

انجام مطالعه پدافندی طرح فاضلاب شهرهای مازندران

به گزارش بابل نوین، مدیر بحران و پدافند غیرعامل شرکت آبفاشهری مازندران گفت: انجام مطالعه پدافندی طرح فاضلاب شهرهای مازندران در حال انجام است. حمیدرضا خدابخش پور، با بیان اینکه امسال شعار هفته پدافند غیرعامل ” پدافند غیرعامل، حصول اطمینان از مصونیت و آمادگی کشور” است، افزود: پدافند غیرعامل نوعی اقدامات غیرنظامی است که با اجرای […]

به گزارش بابل نوین، مدیر بحران و پدافند غیرعامل شرکت آبفاشهری مازندران گفت: انجام مطالعه پدافندی طرح فاضلاب شهرهای مازندران در حال انجام است.
حمیدرضا خدابخش پور، با بیان اینکه امسال شعار هفته پدافند غیرعامل ” پدافند غیرعامل، حصول اطمینان از مصونیت و آمادگی کشور” است، افزود: پدافند غیرعامل نوعی اقدامات غیرنظامی است که با اجرای آن از وارد آمدن خسارت مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و نیز تلفات انسانی در مواقع بروز حوادث طبیعی و غیر طبیعی جلوگیری می کند و یا میزان خسارت را به حداقل می رساند.
وی ادامه داد: پدافند غیرعامل در راستای تصمیم گیری برای اقدامات پدافندی در پروژه های توسعه ای و جدید و تاسیسات در حال بهره برداری و یا در حال احداث آب وفاضلاب نقش راهبری و نظارتی دارد.
وی، یکی از وظایف کمیته بحران و پدافند غیرعامل شرکت آبفاشهری مازندران را مطالعه تامین آب اضطراری برای تمامی شهرهای استان دانست و تصریح کرد: در سال جاری چهار شهر ساری، قائم شهر، بابل و آمل در قالب این طرح اجرایی می شود.
مدیر بحران و پدافند غیرعامل شرکت آبفاشهری مازندران، با اشاره به تشکیل تیم واکنش سریع در شرق با محوریت بهشهر، مرکز با محوریت بابل و غرب با محوریت نوشهر افزود: این تیم از بخش های عملیاتی، پشتیبانی و نیروهای بسیج تشکیل شد.
خدابخش پور، با بیان اینکه تیم بحران آبفاشهری مازندران در زمان بحران معین استان های قزوین، خراسان رضوی، مشهد، گیلان، سمنان، گلستان، تهران، البرز و خراسان شمالی است، افزود: استان های گیلان، گلستان، تهران، سمنان و البرز نیز معین استان مازندران محسوب می شوند.
وی، به تصویب بکارگیری تمامی ظرفیت مولدهای برق اضطراری در جلسه کمیته بحران آبفاشهری استان اشاره و تصریح کرد: این مصوبه در راستای جلوگیری از خروج چاه های مجهز به دیزل ژنراتور از مدار بهره برداری در مواقع بحران و اضطرار صورت گرفت.
مدیر بحران و پدافند غیرعامل شرکت آبفاشهری مازندران از انجام مطالعه پدافندی طرح فاضلاب شهرهای نکا، بهشهر و گلوگاه برای اخذ ماده ۲۳ و دریافت اعتبار خبر داد و افزود: مطالعه پدافندی طرح فاضلاب برای شهرهای فریدونکنار، نور و رویان، ایزدشهر نیز در حال اجراست.
وی، ارتقای حفاظت فیزیکی و اجرای سیستم تله متری و هوشمند سازی تاسیسات مجتمع آبرسانی نوشهر شامل چشمه های اسپی او و گردوک و ایستگاه پمپاژ سنگ تجن را از دیگر طرح های پدافندی در حال اجرا عنوان و تصریح کرد: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته این طرح طی یک ماه آینده به اتمام می رسد.
خدابخش پور، از پیگیری خرید دیزل ژنراتور جدید خبر داد و اظهارکرد: خرید ۱۱ دستگاه دیزل ژنراتور در راستای افزایش تاب آوری تاسیسات در دستور کار قرار دارد.
وی، با بیان اینکه تهیه و به روز رسانی اطلاعات مکانی و توصیفی( GIS ) به منظور دسترسی آسان به اطلاعات تاسیسات در زمان بحران درحال انجام است، ادامه داد: به منظور تجهیز انبار مدیریت بحران خرید تجهیزات لازم تا پایان سالجاری در کمیته بحران به تصویب رسید.
مدیر بحران و پدافند غیرعامل شرکت آبفاشهری مازندران، در ادامه سخنانش، با تاکید بر بومی سازی فعالیت های پیش بینی شده در هفته پدافند غیرعامل گفت: به مناسبت این هفته، پروژه حذف سیستم های گندزدای پرخطر گاز کلر و تبدیل آن به سیستم ایمن آب ژاول در تاسیسات شهید داداشی ساری و قائم شهر و نیز سیستم های هوشمند حفاظتی در تاسیسات شهر آمل افتتاح و بهره برداری می شود.
خدابخش پور، از برگزاری مانور استانی پدافند غیرعامل شامل قطع برق تاسیسات و بالازدگی فاضلاب در تلمبه خانه فاضلاب ساری و نیز مانور رفع اتفاقات در دیگر شهرهای استان خبر داد.

منبع:ایسنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.