امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 86108
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, اخبار مازندران تاریخ انتشار : 11 فروردین 1398 - 20:54 | | ارسال توسط :

اولویت امور حل مشکلات مردم است/برطرف شدن مشکل آب شهرهای گروه الف تا ۴۸ ساعت آینده

استاندار مازندران گفت: احتمالا ظرف ۴۸ ساعت آینده مشکل آب بابل با قرار گرفتن بخش دیگری از پروژه آب‌رسانی مکمل برطرف و ۱۵۰متر مربع بر ثانیه آب به شبکه آب‌رسانی این شهرستان در کنار ۱۵۰متر مربع بر ثانیه آب چندروز گذشته اضافه خواهد شد.

به گزارش بابل نوین، احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران ظهر امروز با ورود به شهرستان بابل و حضور در بخش بابلکنار ضمن بازدید از پروژه تصفیه‌خانه بزرگ شهرهای گروه الف اظهار کرد: باید به صورت جدی به مشکل آب آشامیدنی شهرستان بابل و بابلسر و شهرهای تابعه این محدوده توجه کرد تا پس از گذشت این همه سال از انقلاب اسلامی شاهد مشکلات و قطع آب شرب بخشی از ساکنان این مناطق نباشیم.

وی افزود: هر چند مشکل آب شرب این مناطق مشکلی قدیمی است و فقط در زمان سیلاب نیست بلکه در دیگر فصول هم رخ می‌دهد اما باید اساسی این مشکل برطرف شود.

استاندار مازندران ادامه داد: احتمالا ظرف ۴۸ ساعت آینده مشکل آب بابل با قرار گرفتن بخش دیگری از پروژه آب‌رسانی مکمل برطرف و ۱۵۰متر مربع بر ثانیه آب به شبکه آب‌رسانی این شهرستان در کنار ۱۵۰متر مربع بر ثانیه آب چندروز گذشته اضافه خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد: مساله آب شرب منطقه بابل، بابلسر و بخشی از فریدونکنار در جلسه با رئیس‌جمهور و معاون اول ایشان در جمع‌بندی مسائل مهم استان مطرح و قرار شد بودجه‌های تکمیل این تصفیه‌خانه تامین شود.

حسین‌زادگان گفت: در جلسه‌ای با حضور مسئولان شهرستان بابل و برخی مدیران کل جهت رفع مشکل آب این منطقه داشتیم به این نتیجه رسیدیم که در مرحله اولیه برخی از چاه‌های زیرزمینی بهسازی و در کنار این کار مسیر دوم و یا سومی با لوله‌گذاری برای پمپاژ آب تا ۳۰۰مترمکعب بر ثانیه از لایه سطحی سد البرز جهت برداشت مورد استفاده قرار گیرد تا شرایط به حالت عادی برگردد و بحران کم آبی برخی مناطق برطرف شود.‌

وی نیاز شبکه‌های آب‌رسانی این شهرستان را جدای از وضع موجود حدود ۶۰۰متر مکعب بر ثانیه آب در مدار دانست و اذعان کرد: حداقل برای دریافت، هدایت به تصفیه‌خانه و در مدار قرار دادن این میزان آب و ایجاد شبکه آبی در برخی مناطق نیاز به حدود ۸۰ میلیارد تومان بودجه داریم که به‌دنبال تامین آن از منابع بودجه‌های ملی، استانی و سایر موارد مانند اوراق مشارکت در کنار همکاری ویژه سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد هستیم که ان‌شالله بتوانیم در دو سال آینده این مجموعه را به بهره‌برداری برسانیم.

عالی‌ترین مقام دولت در مازندران ادامه داد: شاید می شد در کمتر از چهار روز مشکل تامین آب به‌صورت مقطعی حل شود بابل و بابلسر حل شود اما مشکلات همچنان پابرجا می‌ماند و کدورت آب حل نمی‌شد اما سعی کردیم با ایجاد شبکه‌های برداشت سطحی آب به‌صورت موازی از سد البرز برداشت و در کنار تکمیل فرآیند تصفیه‌خانه، پشتیبانی محکم برای تامین آب ایجاد کنیم که خوشبختانه مسیر دوم موازی هم امروز وارد مدار می شود و به‌دنبال مسیر سوم در صورت نیاز هستیم.

حسین‌زادگان یادآور شد: در حال حال حاضر حدود ۷۰ درصد از پروژه حسین‌زادگان تصفیه‌خانه گروه الف به اجرا درآمده است و برای اجرای باقی این پروژه مجمع نمایندگان مازندران باید در کنار سایر مدیران تلاش و پیگیری کنند چون حل مشکلات زندگی مردم باید در اولویت همه امور ما باشد.

وی افزود: مشکل آب را با کمک مردم و مسئولان حتما حل خواهیم کردالبته باید تذکر دهم هنوز هیچ اعتباری برای بابل با توجه به قول ریاست جمهوری داده نشد اما مشکل آب بابل و شهرهای گروه الف در شرایط کنونی یکی از اولویت‌های اصلی استان است.

 استاندار مازندران در پایان گفت: جا دارد از صبر و شکیبایی مردم در این مدت به دلیل مشکلاتی چون سیل و بی‌آبی و از همه نیروهای اجرایی و اداری علی‌الخصوص نیروهای نظامی، انتظامی، سپاه، بسیج و مردم فهیم استان به پاس کمک‌های بی‌دریغشان به سیل‌زدگان تشکر و قدردانی کنم.

 

شایان ذکر است در پایان این بازدید حسین‌زادگان با همراهی برخی از معاونین و مدیران به بازدید از مناطق آسیب‌دیده سیل اخیر در مناطق بالادست شهرستان بابل از جمله مناطق مورد رانش پرداختند و دستورات لازم جهت برطرف کردن مشکلات داده شد.

تهیه و تنظیم خبر: روح‌اله قلی‌پور

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.