امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 86107
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اقتصادی, سخن سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 11 فروردین 1398 - 20:00 | | ارسال توسط :

رونق تولید با تولیدخدمت/کاری واجب‌تر از رفاه مردم نیست/قدردان همراهی مردم باشیم

در اولین جلسه شورای اداری شهرستان بابل بر لزوم رونق تولید همراه با تولید خدمت برای رفاه آحاد جامعه تاکید و از همراهی مردم در قبال حمایت از انقلاب اسلامی قدردانی شد.

به گزارش بابل نوین، پیش از ظهر امروز یازدهم فروردین ماه ۹۸ اولین جلسه شورای اداری بابل با حضور همه مسئولان دستگاه‌های اداری و اجرایی این شهرستان در حوزه علمیه خاتم‌الانبیاء بابل برگزار شد.

رونق تولید با پیش‌شرط تولیدخدمت امکان‌پذیر است

در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام مجتبی روحانی با تبریک سال نو و مبعث پیامبر مهربانی حضرت محمد(ص) اظهار کرد: خداوند متعال این نعمت پیامبران را در میان بشر قرار داد و برای مومنان هیچ نعمتی بالاتر از بعثت پیامبر نیست.

وی افزود: خداوند متعال یکی از وظایف انبیاء را تشکیل حکومت اسلامی دانسته و در بسیاری آیات این وظایف مشخص شده است، در کنار ابلاغ ماموریت‌های الهی علاوه بر گسترش دین خدا باید آن را به اجرا نیز در آورد.

امام‌جمعه بابل ادامه داد: آنهایی که گاها  خدشه بر حکومت اسلامی می‌کنند آیا می‌توانند جواب برخی از آیات الهی که در مورد تشکیل حکومت اسلامی است را بدهند، مگر نه آن‌که خداوند در قرآن آورده به برکت حکومت اسلامی بر مومنان عزت و برکت عطا می‌کنیم و امروز در دهه پنجم انقلاب اسلامی ایران به عینه شاهد این عزتمندی و برکات هستیم.

این مسئول تصریح کرد: امروز شاهد آن هستیم که خداوند دشمن را به ذلت انداخته و با برکت شهدا و انقلاب حکومت دینی و اسلامی را عزتمند کرده است اما باید بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب را که وظیفه همه مسئولان نظام و مردم توجه به این مسئله خواهد بود را در مسیر تحقق‌سازی شعار اصلی امثال که “رونق تولید” می‌باشد جهت دهیم.

حجت‌الاسلام روحانی گفت: در مسیر تحقق شعار رونق تولید باید مسئله تولید خدمت نیز به‌صورت جدی مورد توجه قرار گیرد تا بسیاری از مشکلات برطرف و جایگاه واقعی خدمت‌گزاری برای مردم ادا شود، همه مسئولان در هر جایگاهی باید به تولیدخدمتشان رونق بخشند.

وی اذعان کرد: برخی درصدد هستند تا در جامعه بذر ناامیدی بپاشند اما سال جاری باید با رونق تولید جلوی ناامیدی را گرفت و این بهترین راه برای بهسازی جامعه خواهد بود تا در همه عرصه‌ها علی‌الخصوص اقتصادی به توفیقات دست یابیم.

امام جمعه بابل افزود: ایجاد انگیزه و دادن راهکار به مردم در تحقق شعار سال بسیار مهم و در این مسیر جذب سرمایه‌گذار در بخش‌های مختلف بسیار تاثیرگذار خواهد بود، مایه تاسف است که سرمایه‌داران این شهر در بانک‌های خارج استان و پایتخت سرمایه‌گذاری می‌کنند و در جهت تولید شهرستان قدم بر نمی‌دارند، باید دید اشکال کار کجاست.

این مسئول تاکید داشت: شهرستان بابل از جهت نیروی مولد، سرمایه و زیر ساخت بسیار آماده و در مسیر رشد و تعالی آن باید به اصلی‌ترین ظرفیت بابل که کشاورزی است توجه کرد، این جز با همدلی و هماهنگی مسئولان و مردم میسر نخواهد شد.

روحانی در پایان گفت: امیدوارم همه مسئولان و مردم در پایان سال پیش‌رو در حد توان برای منویات رهبری که بحث “رونق تولید” بود تلاش کنند و گام‌های تاثیرگذاری برداشته شود.

 

امروز کاری واجب‌تر از رفاه مردم نیست

در بخش دیگری از جلسه شورای اداری بابل حسین نیازآذری با تایید حرف‌های امام جمعه مرکز این شهرستان ابراز تمایل جدی خود را بر رونق دادن به مسئله تولید اعلام و اظهار کرد: فلسفه تشکیل جلسه شورای اداری در مدرسه خاتم‌الانبیاء و بیت آیت‌الله هادی روحانی با سابقه چهل ساله این جلسه بستن پیمان خدمت مجدد با امام راحل، مقام معظم رهبری، شهدا و مردم است و از این جهت همه باید در مسیر شعار “رونق تولید ” تلاش کنیم.

وی افزود: رهبری بارها در سال‌های اخیر به مسئله اقتصادی توجه داشتند و شاهد آن هستیم که خود به‌صورت جدی پیگیر این مسئله هستند، واقعا باید عزم جدی داشت چون راهکار برون رفت از مشکلات اقتصادی موجود جز “رونق تولید” نیست.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وقتی مقام معظم رهبری شورای هماهنگی بین سران قوا تشکیل دادند پس ما هم باید برای پیشبرد اهداف در این مسیر حرکت کنیم و درست امام‌جمعه محترم بابل مطرح کردند که باید به کشاورزی این شهرستان با نگاه تازه همراه با تلاش مجددانه نگریست.

این مسئول یادآور شد: بارش باران که رحمت الهی است نباید موجب برهم زدن نظم و آرامش شود بلکه باید مدیریت شود و باید از این روزهای سخت درس گرفت، زمانی می‌توانیم بگوئیم مدیریت انجام دادیم که این مشکلات وجود نداشته باشد و پیشگیری شود.

نیازآذری تاکید کرد: سد سجادرود باید ساخته و بابل رود و دیگر رودخانه‌های این شهرستان و استان باید لایروبی کاملی انجام شود تا از خسارات احتمالی جلوگیری و مباحث پیشگیرانه رعایت شود تا مردم بیشتر از این با مشکل مواجه نشوند.

وی افزود: مسئولان باید از مردم بابل عذرخواهی کنند به سبب نبود آب آشامیدنی آن هم بعد از چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی، البته با عکس یادگاری و تبلیغاتی مخالف نیستم اما توجه به مشکل مردم مهمتر از این مسئله است چون امروز کاری واجب‌تر از رفاه مردم نیست.

نماینده مردم بابل در مجلس نهم و دهم گفت: امروز کشور دارای ثبات و امنیت خوبی است و دشمنان به‌دنبال از بین بردن این اقتدار هستند، ایران و ملت اسلامی مقتدرتر از همیشه ایستاده هرچند التهاب‌های زیادی در کشور و به‌طبع در شهرستان سال گذشته وجود داشت اما مردم مقاومت و تحمل کردند که جای تقدیر فراوان دارد.

نیازآذری با دعوت همه مسئولان به همدلی و هماهنگی اذعان کرد: بابل بزرگ است و باید مسئولان بزرگ به آن نگاه کنند، نارضایتی مردم از عملکرد ما مسئولان به‌مصلحت کشور و شهرستان نیست.

 

باید قدردان همراهی مردم با انقلاب بود

پایان‌بخش جلسه شورای اداری شهرستان بابل با سخنرانی قربانعلی ولی‌زاده همراه شد و نامبرده ضمن تاکید بر همدلی و وفاق مدیران در سال جاری گفت: نام‌گذاری سال جاری با رویکرد رونق‌بخشی به تولید از سوی رهبری نوید حرکتی جهادی برای همه مردم و مسئولان دارد که ان‌شالله با تلاش جدی محقق شود.

وی افزود: همه ما در قبال فرمایشات رهبری در مسئله تولید وظیفه شرعی و دینی داریم و باید سرمایه‌گذار مورد حمایت قرار گیرد تا بستر تولید و اشتغال فراهم آید.

فرماندار ویژه بابل ادامه داد: شاید به‌دلیل برخی عدم مدیریت‌ها رضایتمندی مردم در کشور و شهرستان کم شده باشد ولی همراهی با انقلاب همچنان ادامه دارد که باید قدردان این موهبت باشیم.

این مسئول تصریح کرد: در دریافت بودجه‌های ملی، استانی و شهرستانی مدیران همت جدی کنند تا همه تخصیص‌ها محقق شود و در مسیر رشد شهرستان داشتن انضباط اقتصادی، مالی، پرهیز از اسراف و در واقع باید مدیریت هزینه صورت پذیرد.

ولی‌زاده اذعان داشت: ضرورت حضور مدیران شهرستان در عرصه‌های میدانی امری انکارناپذیر است که حتما با رضایتمندی و استقبال مردم همراه خواهد شد که در این بازدیدهای میدانی اولویت‌بندی پروژه‌ها باید بر اساس ماموریت‌ها و محرومیت‌ها تعریف شود.

شایان ذکر است اولین جلسات شورای اداری شهرستان بابل در ابتدای هر سال با سابقه چهل ساله و حضور همه مسئولان شهرستان و اصحاب رسانه در مدرسه خاتم‌الانبیاء و بیت آیت‌الله روحانی به جهت هماهنگی و پیشبرد اهداف یک ساله و بلند مدت برگزار می‌شود که این رویه همچنان ادامه دارد.

 

تهیه و تنظیم خبر: روح‌اله قلی‌پور

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.