امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 72198
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 06 آذر 1396 - 12:25 | | ارسال توسط :

اکتفا به بازارهای کشورهای همسایه اشتباه است/برای افزایش صادرات نیازمند بازارهای جدید هستیم

به گزارش بابل نوین، نیما بصیری تهرانی عضو اتاق بازرگانی استان قزوین با اشاره به اینکه استان قزوین ظرفیت‌های بسیار خوبی در صنعت و کشاورزی دارد، اظهار کرد:استان قزوین با توجه به کارخانه‌های صنعتی و زمین‌های های حاصلخیز برای باغداری و به دلیل قرار گرفتن در شاهراه اصلی کشور، امتیاز ویژه‌ای برای حضور در بازار‌های خارجی […]

به گزارش بابل نوین، نیما بصیری تهرانی عضو اتاق بازرگانی استان قزوین با اشاره به اینکه استان قزوین ظرفیت‌های بسیار خوبی در صنعت و کشاورزی دارد، اظهار کرد:استان قزوین با توجه به کارخانه‌های صنعتی و زمین‌های های حاصلخیز برای باغداری و به دلیل قرار گرفتن در شاهراه اصلی کشور، امتیاز ویژه‌ای برای حضور در بازار‌های خارجی و داخلی را دارد.

 

این عضو اتاق بازرگانی با بیان اینکه تاک داری کشت اول استان قزوین است، عنوان کرد: امروزه بیشترین سهم در تولید انگور در کشور در این استان صورت می‌گیرد که زمینه‌های بسیاری خوبی برای اشتغالزایی است.

 

وی افزود: با حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران این بخش برای احداث کارخانه‌های صنایع تبدیلی مدرن، رعایت استاندارد‌های روز دنیا، تعیین جوایز صادراتی به میزان حداکثر پنج درصد میزان ارزش، طراحی و ساخت انبار‌ها و سردخانه‌های تخصصی، تشکیل اتحادیه و کنسرسیوم‌های تخصصی می‌توان امیدواربود جایگاه کشاورزی استان قزوین ارتقاء یابد.

 

بصیری با بیان اینکه واحد‌های صنعتی در وضعیت مناسبی قرار ندارند، یادآور شد:واحد‌های صنعتی در استان قزوین به دلیل مشکلات اقتصادی با نصف ظرفیت کار می‌کنند، رونق گرفتن این کارخانه‌ها نیاز به نگاه ویژه مدیران استان دارد اگر مدیران با تولیدکننده بخش خصوصی همراهی نکنند و برای تامین سرمایه ثابت و در گردش و نوسازی واحد‌ها اقدام نکنند نمی‌توانیم اهداف اقتصاد مقاومتی را محقق کنیم و به اشتغال هم آسیب می‌خورد.

 

وی با مثبت خواندن برداشتن سقف وام برای واحد‌های صنعتی خاطرنشان کرد:با مصوبه جدید وزرات صنعت واحد‌هایی که اشتغال بیش از ۱۰۰ نفر داشته باشند می‌توانتد از تسهیلات بهین باب استفاده کنند و سقف پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها هم تا سه میلیارد تومان برداشته شد و می‌توان بیش از این مبلغ وام پرداخت کرد.

 

بصیری با بیان اینکه اکتفا کردن به بازار‌های کشور‌های همسایه اشتباه است، گفت: در هفته‌های گذشته عراق در عرض یک شب تعرفه لبنیات را از ۵ درصد به ۲۵ درصد رساند. حل این مشکل نه در اختیار صادرکننده و نه در اختیار اتاق بازرگانی است. بلکه این وظیفه دولت است تا از ظرفیت دیپلماسی خود استفاده کند و این مشکل را برطرف سازد، با توجه به افزایش تعرفه کالا‌های صادراتی ایران از سوی عراق و سوریه و عدم امکان رقابت با این شرایط باید برای پیدا کردن بازار‌های جدید اقدام کرد تا در صورت مواجه شدن با این شرایط روند صادرات کشور دچار مشکل نشود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.