امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 72200
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 06 آذر 1396 - 12:29 | | ارسال توسط :

دسترسی به دهانه چاه در حال فوران ۱۴۷ رگ سفید/ ضایعات دکل حفاری ۹۵ فتح از کانون آتش تخلیه شد

به گزارش بابل نوین، سپهر سپهری مدیرعامل و رئیس ستاد راهبری مهار فوران چاه ۱۴۷ رگ سفید اظهار کرد: در نتیجه تلاش های مجدانه مهارگران سختکوش و غیرتمند شرکت ملی حفاری ایران و شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، تجهیزات و ضایعات دکل حفاری ۹۵ فتح به نحو مناسب از کانون آتش تخلیه و دهانه چاه […]

به گزارش بابل نوین، سپهر سپهری مدیرعامل و رئیس ستاد راهبری مهار فوران چاه ۱۴۷ رگ سفید اظهار کرد: در نتیجه تلاش های مجدانه مهارگران سختکوش و غیرتمند شرکت ملی حفاری ایران و شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، تجهیزات و ضایعات دکل حفاری ۹۵ فتح به نحو مناسب از کانون آتش تخلیه و دهانه چاه پاکسازی شد.

وی گفت: این عملیات پیچیده و کاملا فنی و پر مخاطره، اساسی ترین گام در راستای اجرای برنامه مهار چاه به روش کشتن چاه از سطح (TOP KILL) است که امروز پس از چند روز کار مداوم و شبانه روزی در زیر آتش سوزان و پاشش پرحجم آب تحقق یافت.

سپهری افزود: با به سرانجام رسیدن این عملیات کاملا تخصصی و مستقیم شدن آتش ناشی از فوران نفت و گاز و حذف شعله های پیرامونی، مهار و کنترل فوران چاه وارد فاز بعدی شد.

سپهری اظهار کرد: در این مرحله با بررسی وضعیت دهانه چاه و بکارگیری تجهیزات ویژه در عمل با آماده سازی ابزار سطحی، تجهیزات اسنیفر و استینگر و بهره گیری از پمپ های فشار قوی برای تزریق سیال سنگین حفاری اقدام به مهار چاه از طریق خطوط ارتباطی سیال، آخرین مرحله کار اجرا و چاه ایمن سازی خواهد شد.

مدیرعامل و رئیس ستاد راهبری مهار فوران چاه ۱۴۷ رگ سفید در شرکت ملی حفاری ایران گفت: همسو با اجرای این عملیات، حفر دو حلقه چاه امدادی با کاربست دستگاه های حفاری سنگین ۹۳ و ۹۴ فتح ناوگان شرکت نیز ادامه دارد.

گفتنی است، چاه ۱۴۷ رگ سفید هفتم آبان ماه گذشته در حین حفاری بوسیله دکل حفاری ۹۵ فتح دچار فوران گاز و آتش سوزی شد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.