امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 81044
  پرینتخانه » ورزشی تاریخ انتشار : 15 فروردین 1397 - 21:34 | | ارسال توسط :

ایران در رتبه دوم منطقه غرب لیگ قهرمانان آسیا باقی ماند/ قطر همچنان صدرنشین است

نتایج نمایندگان کشورمان در هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا سبب شد تا ایران همچنان در رتبه دوم منطقه غرب این رقابت ها باقی ماند.

به گزارش بابل نوین، هفته پنجم رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب با برگزاری هشت دیدار به پایان رسید و در نهایت تیم های پرسپولیس و استقلال ایران، الدحیل و السد قطر، الاهلی عربستان و الجزیره امارات جواز صعود به مرحله بعدی را کسب کردند.

قطر که با تیم های الدحیل، السد، الریان و الغرافه در لیگ قهرمانان فصل ۲۰۱۸ شرکت کرده است، همچنان به صدرنشینی اش در این منطقه ادامه داد. الدحیل که پیش از این صعودش را به مرحله بعدی قطعی کرده بود در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان با یک گل از سد ذوب آهن گذشت تا همچنان به عنوان مقتدرترین تیم منطقه غرب و شرق مطرح باشد. السد هم با برتری ۲ بر یک مقابل الوصل امارات صعودش به مرحله بعدی را قطعی کرد. الریان با شکست ۲ بر صفر برابر استقلال ایران باید در بازی پایانی اش با العین امارات به پیروزی برسد تا جواز صعود به جمع هشت تیم برتر لیگ قهرمانان را کسب کند. در نهایت یاران مهدی طارمی در الغرافه هم با شکست ۳ بر ۲ در بازی خانگی مقابل الجزیره امارات، نخستین تیم قطری حذف شده در فصل جاری لقب گرفتند.

قطری ها با آمار۲۰ بازی، ۱۱ برد، ۵ مساوی، ۴ شکست، ۳۸ گل زده، ۲۵ گل خورده، تفاضل مثبت ۱۳، ۳۸ امتیاز و میانگین ۱/۹ امتیاز در صدر جدول منطقه غرب قرار دارند.

نمایندگان کشورمان در هفته پنجم آماری مشابه با هفته اول ثبت کردند. یک پیروزی، یک تساوی و ۲ شکست حاصل کار تیم های ایرانی در هفته اخیر بود که سبب شد ایران همچنان در رتبه دوم لیگ قهرمانان باقی بماند. در پنجمین روز این رقابت ها تراکتورسازی با نتیجه ۲ بر صفر از الاهلی عربستان شکست خورد تا حذفش قطعی شود. ذوب آهن هم در بازی خانگی مقابل الدحیل قطر مغلوب شد تا برای صعود به مرحله بعدی به کسب یک امتیاز از دیدار با لوکوموتیو در ازبکستان نیاز داشته باشد. پرسپولیس هم با تساوی بدون گل مقابل نسف قارشی صعودش به مرحله بعدی را قطعی کرد و در نهایت صعود  استقلال هم با برتری ۲ بر صفر برابر الریان قطر مسجل شد.

ایران با آمار ۲۰ بازی، ۷ پیروزی، ۶ مساوی، ۷ باخت، ۲۱ گل زده، ۲۲ گل خورده، تفاضل گل منفی یک، ۲۷ امتیاز و میانگین ۱/۳۵ امتیاز بین پنج کشور شرکت کننده در منطقه غرب در جایگاه دوم قرار دارد.

عربستان با وجود حذف الهلال، نایب قهرمان دوره قبلی رقابت ها و شکست ۲ بر یک رئیس ها مقابل العین امارات، رتبه سومی اش در جدول منطقه غرب لیگ قهرمانان را حفظ کرد چراکه الاهلی توانست با پیروزی ۲ بر صفر برابر تراکتورسازی در امارات راهی مرحله بعد شود.

۱۰ بازی، ۳ برد، ۴ مساوی، ۳ باخت، ۱۰ گل زده، ۹ گل خورده، تفاضل گل مثبت یک، ۱۳ امتیاز و میانگین ۱/۳ امتیاز حاصل کار سعودی ها تا پایان هفته پنجم لیگ قهرمانان است.

توقف نسف قارشی در بازی خانگی برابر پرسپولیس سبب شد این تیم از صعود به مرحله یک هشتم نهایی بازبماند اما لوکوموتیو با برتری چهار بر یک در خانه الوحده امارات همچنان امیدهایش را برای تحقق این امر زنده نگه داشت.

ازبک ها با آمار ۱۰ بازی، ۴ برد، یک مساوی، ۵ باخت، ۱۴ گل زده، ۱۵ گل خورده، تفاضل منفی یک، ۱۳ امتیاز و میانگین ۱/۳ امتیاز در جایگاه چهارم منطقه غرب ایستاده اند.

در رتبه پنجم منطقه غرب، امارات با آمار ۲۰ بازی، ۴ برد، ۶ مساوی، ۱۰ باخت، ۲۲ گل زده، ۳۴ گل خورده، تفاضل گل منفی ۱۲، ۱۸ امتیاز و میانگین ۰/۹ امتیاز قرار گرفته است. الجزیره با برتری ۳ بر ۲ مقابل الغرافه توانست به عنوان نخستین تیم اماراتی راهی مرحله یک هشتم نهایی شود. الوحده و الوصل هم به ترتیب با شکست ۴ بر یک مقابل لوکوموتیو ازبکستان و ۲ بریک برابر السد قطر از دور رقابت ها حذف شدند و در نهایت العین با بهره گیری از اشتباهات داوری و اعلام سه پنالتی به سود این تیم در نیمه اول بازی با الهلال ۲ بر یک حریف عربستانی اش را شکست داد  تا امیدهای خود را برای صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان افزایش دهد./ص

باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.