امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 92816
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, اخبار رضوی, ورزشی تاریخ انتشار : 15 اردیبهشت 1402 - 21:19 | | ارسال توسط :
‍ به مناسبت روز ورزش زورخانه‌ای و هفته معلم:

تجلیل از خادمیار پیشکسوت ورزش باستانی و زوج خادمیار فرهنگی

در هفته معلم و ورزش پهلوانی از خادمیاران رضوی فعال در عرصه‌های فوق در بابل تجلیل شد.
تجلیل از خادمیار پیشکسوت ورزش باستانی و زوج خادمیار فرهنگی

به گزارش بابل‌نوین به نقل از آستان نیوز، جمعی از اعضای واحد جوانان و نوجوانان کانون مرکزی خدمت رضوی شهرستان بابل به‌مناسبت گرامی‌داشت روز ورزش زورخانه‌ای، فرهنگ پهلوانی و هفته معلم، با حضور در جمع خانواده خادمیار رضوی سیدعباس صالحیان، که از معلمان بازنشسته و پیشکسوتان ورزش زورخانه‌ای به‌شمار می‌روند این مناسبتها را در مسیر احیای مرام و مسلک اهل گرامی داشتند.

از برنامه‌های این دیدار تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط کیایی یاور رضوی، خوانش دسته جمعی سرود «ای صفای قلب زارم» و صلوات خاصه امام رضا(ع) با نوای علیجانزاده دیگر یاور جوان کانون بود.

صالحیان میزبان این برنامه ضمن خیرمقدم به اعضای کانون جوانان و نوجوانان رضوی و تقدیر از فعالیت عزیزان، خاطرات اولین شیفت حرم خود در مسجد بالاسر گوهرشاد و توضیحاتی در باب مراتب ورزش زورخانه‌ای ارائه کرد.

این فعال فرهنگی-ورزشی با بیان سختی‌ها، اهتمام جدی تحصیلی و تلاش همسرش در زندگی، به جوانان توصیه کرد سخت‌کوشی را سرلوحه زندگی خود دانسته و در هر ورزشی منش و روش پهلوانی را مقدم بر قهرمانی در زندگی بدانند.

در بخش دیگری از این مراسم روحانی خادمیار و کارشناس مذهبی کانون رضوی شهرستان بابل حجت‌الاسلام اکبری شغل معلمی را عرصه‌ای در جهت هدایت و عاقبت نسل‌ها دانسته که بازنشستگی در این عرصه بی‌معنا است.

ایشان ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی را مطابق منش، سیره امیرالمومنین و امامان برشمرد که برگرفته از تفکر حماسی – آئینی منسوب به اهل‌بیت بوده و باید آن را گرامی داشت.

در انتهای این دیدار صمیمانه، هدایای متبرک رضوی شامل قطعه‌ای از فرش متبرک حرم، همراه با نبات، نمک و بسته‌های فرهنگی از جمله کارت صلوات خاصه امام رضا(ع) را به زوج خادمیار تقدیم و فضای منزل با شمیم دل‌انگیز کرامت امام رئوف علی‌بن موسی‌رضا(ع) عطرآگین گردید.

گفتنی است خادم رضوی سیدعباس صالحیان از سال ۱۳۴۸ در عرصه ورزش باستانی و زورخانه‌ای شهرستان بابل فعال است.

| منبع خبر : آستان نیوز رضوی مازندران
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.