امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 64958
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 13 شهریور 1396 - 14:18 | | ارسال توسط :

بازسازی واقعه غدیر در ۱۴۰ نقطه کشور/ وجود ۲۰ کشور متقاضی و نبود امکانات

سردار فضلی تعداد نقاط اجرای بازسازی واقعه غدیر را طی سال جاری در ۱۴۳ نقطه کشور برشمرد و گفت: کشورهای زیادی تمایل داشتند که میزبان این طرح باشند اما ساز و کار و زیر ساخت‌های این امر مهیا نبود و فرصت باقی مانده نیز محدود بود.

به گزارش بابل نوین، نشست خبری ستاد بازسازی واقعه غدیر خم امروز ۱۳ شهریور ماه با حضور حسین ظریف منش، مدیر عامل بنیاد بین‌المللی غدیر سردار فضلی، فرمانده ستاد بازسازی واقعه غدیر و سلیمانی، رئیس این ستاد برگزار شد.

سردار فضلی، فرمانده ستاد بازسازی واقعه غدیر با اشاره به اجرای هنری بازسازی واقعه غدیر از سال ۸۹ اظهار کرد: با همکاری و علمای مراجع تقلید و همچنین بنیاد غدیر از مشارکت‌های مردمی بهره گرفته‌ایم و با هدایت راهبردی صورت گرفته برای اولین بار بازسازی واقعه غدیر در شهر قم صورت گرفت.

وی با بیان اینکه از سال ۸۹ تاکنون همه ساله شاهد افزایش تعداد نقاط اجرای شدن بازسازی واقعه غدیر هستیم اظهار کرد: سال گذشته در ۱۵۰ نقطه این بازسازی صورت گرفت که کشور سوریه و عراق جز آن محسوب می‌شوند.

سردار فضلی تعداد نقاط اجرای بازسازی واقعه غدیر را طی سال جاری در ۱۴۳ نقطه کشور برشمرد و گفت: در یک نقطه از کشور سوریه نیز بازسازی واقعه غدیر خم صورت می‌گیرد.

سردار فضلی با اشاره به اینکه ۱۱ نقطه از سیستان و بلوچستان نیز میزبان اجرای هنری بازسازی واقعه غدیر خواهد بود تصریح کرد: برخی از نقاط کشور در خواست داشتند تا این آثار هنری بیش از یک روز به نمایش درآید.

در ادامه این نشست ظریف منش، مدیر عامل بین‌المللی غدیر نیز به ارائه گزارش پرداخت و عنوان کرد: بیان واقعه غدیر و تبلیغ و توصیف این واقعه مهم تاریخی که نقطه عطفی در سرگذشت اسلام بوده و هست از اهمیت بسزایی برخوردار است چرا که روز تعیین تکلیف جامعه اسلامی بعد از پیامبر(ص) و روز اعلام یک امر اسمانی از جانب خداوند است.

ظریف منش با تاکید بر اینکه پیش از روایات موجود در اثبات و توصیف واقعه غدیر خم برادران اهل سنت در کتاب‌های خود چنین سندی را دارند بیان کرد: در این میان تفاوت‌ها بر سر معنای کلمات است.

مدیر عامل بنیاد بین‌المللی غدیر با اشاره به اینکه در این ایام دل ائمه معصومین(ع) شاد بوده و در تاریخ نیز در این ایام با سبقه تاریخی یاد می‌شود عنوان کرد: بدین منظور باید در ایام غدیر خم موجبات شادی و نشاط را همراه با مفاهیم دینی برای مردم مهیا کنیم.

وی شعار در نظر گرفته شده برای عید غدیر در سال جاری را لبیک یا رسول الله(ص) خواند و گفت: پیامبر اکرم(ص) بر معرفی واقعه غدیر به نسل‌های مختلف تاکید داشتند ما نیز ابلاغ پیام غدیر به همه مسلمانان و جهانیان را وظیفه خود می‌دانیم و با لبیک گویی به پیامبر اکرم این هدف را دنبال می‌کنیم.

ظریف منش برگزاری ششمین جشنواره شعر بین‌المللی غدیر، برگزاری همایش بزرگداشت مرحوم علامه سید مرتضی عسگری، تجلیل از دو هزار و ۵۰۰ سادات شهید و شهدای مدافع حرم را از جمله برنامه‌های این بنیاد به مناسبت این عید بزرگ اسمانی معرفی کرد.

ظریف منش غدیر را راهبرد کلان نظام اسلامی برای تبیین مهمترین مسئله جوامع یعنی مدیریت آن دانست و گفت: از واقعه غدیر می‌توان برای بهسازی شرایط دشوار حاکم بر جهان استفاده کرد. بدین منظور هماهنگی‌های با وزارت امور خارجه صورت گرفته است تا در سایر کشورهای نیز به اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری پرداخته شود.

وی ادامه داد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بیش از ۷۰ نقطه اجرای برنامه‌های متعددی را برعهده گرفته و مجمع جهانی اهل بیت(ع) نیز به ۷۰۰ مجمع مرکز مجموعه خود برنامه‌هایی را ابلاغ کرده است.

ظریف منش با اشاره به اینکه امسال علاوه بر برگزاری جشن‌های غدیر نسبت به برگزاری همایش‌های علمی و تبیینی در سایر کشورها نیز اقدام کرده‌ایم عنوان کرد: مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ۱۰ کشور و سازمان فرهنگ و ارتباطات در بیش از هشت کشور و جامعه المصطفی در ۲۵ کشور عهده دار برگزاری این همایش‌ها شده است. به طور کلی به تناسب جمعیت و اقتصائات کشورها اقدام به برگزاری جشن و همایش می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بازسازی هنری واقعه غدیر خم با استقبال گسترده مردم روبرو بوده است و تاثیر آن از مطالعه چند صد صفحه‌ای یک کتاب بیشتر تاثیر دارد عنوان کرد: سیاست ما سیاست نظام اسلامی است که صلابت و هم نوای شیعه و سنی را نشان می‌دهد در بازسازی واقعه غدیر خم در مناطق سنی نشین به این مهم توجه داشتیم به نحوی که در سال‌های گذشته استقبال زیادی از این امر در شهرهای سنی نشین صورت گرفته است. همچنین اجتماع علمای شیعه و سنی و بحث بر روی محکمات را به عنوان یک برنامه جدی در دستور کار خود داشته‌ایم.

در ادامه این نشست یعقوب سلیمانی، رئیس ستاد مردمی بازسازی غدیر خم با اشاره به اجرای هشت ساله این طرح اظهار کرد: هفت هزار و ۵۰۰ نفر امسال در هنرنمایی صورت گرفته مرتبط با واقعه غدیر نقش دارند همچنین در ۲۶ نقطه کشور این امر با مشارکت اهل تسنن صورت گرفته است.

سلیمانی با تاکید بر اینکه بیش از ۲۰ کشور درخواست اجرای طرح هنری بازسازی واقعه غدیر خم در کشور خود را داشتند تصریح کرد: کشورهای زیادی تمایل داشتند که میزبان این طرح باشند اما ساز و کار و زیر ساخت‌های این امر مهیا نبود و فرصت باقی مانده نیز محدود بود./ص

ایکنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.