امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 64957
  پرینتخانه » ورزشی تاریخ انتشار : 13 شهریور 1396 - 14:15 | | ارسال توسط :

مهم ترین غایبان احتمالی جام جهانی؛ از فرانسه تا آرژانتین، ایتالیا و پرتغال!

اکثر تیمها دو تا سه بازی دیگر در مرحله راهیابی به جام جهانی دارند تا تکلیفشان برای حضور در مسابقات مشخص شود.

به گزارش بابل نوین، فرانسه، آرژانتین، پرتغال، انگلیس و ایتالیا برخی از صاحب نام ترین تیمهایی هستند که تکلیفشان را به هفته های اخر موکول کرده اند. شرایط این تیمها را با هم بررسی می کنیم:

فرانسه

پس از پیروزی مقابل هلند به نظر می رسید که صعود فرانسه به جام جهانی قطعی شده باشد اما توقف مقابل لوکزامبورگ در فاصله دو هفته به پایان شرایط را برایشان کمی مشکل کرد. فرانسه در حال حاضر صدرنشین گروه است و سوئد و هلند که دو تعقیب کننده این تیم هستند در  هفته پایانی مقابل هم قرار می گیرند. در حال حاضر فرانسه ۱۷ امتیازی است، سوئد ۱۶ امتیازی و هلند ۱۳ امتیازی. فرانسه حق امتیاز دادن مقابل بلاروس و بلغارستان را نخواهد داشت چرا که در غیر این صورت احتمال دارد که راهی پلی آف شوند.

پرتغال

مدافع عنوان قهرمانی اروپا در مرحله راهیابی فقط یک شکست داشته اما تنها شکستشان مقابل سوئیس صدرنشین بوده است. سوئیس از هشت بازی ۲۴ امتیاز گرفته و پرتغال ۲۱ امتیاز. پرتغال اگر بخواهد راهی پلی آف نشود باید مقابل اندورا و سوئیس را ببرد. تفاضل گل پرتغال نسبت به سوئیس خیلی بهتر است و اگر در دو بازی بعدی برنده شوند قطعا به صورت مستقیم صعود می کنند در غیر این صورت راهی پلی آف می شوند.

ولز

ولز که با رهبری گرت بیل با حضور در مرحله نیمه نهایی یوروی اخیر شگفتی ساز شد، در حال حاضر کار آسانی برای صعود مستقیم یا رسیدن به مرحله پلی آف ندارد. تیم ملی ولز در حال حاضر با ۱۱ امتیاز یعنی چهار امتیاز کمتر از صربستان و دو امتیاز کمتر از ایرلند در رده سوم قرار دارد. ولز باید به مصاف مولداوی و گرجستان برود و بازی پایانی گروه مقابل ایرلند برای آنها یک فینال خواهد بود. البته احتمال دارد که ولز تبدیل به بدترین تیم دوم شود و با وجود دوم شدن در گروه، شانسی برای حضور در پلی آف نداشته باشد.

انگلیس

تیم ساوتگیت امشب بازی مهمی در ومبلی مقابل اسلواکی خواهد داشت که اگر پیروز شوند صعودشان به جام جهانی تقریبا قطعی می شود اما در صورت شکست کارشان به مشکل می خورد. آخرین باری که انگلیس به جام جهانی نرفت سال ۱۹۹۴ بود هر چند که غیبت در یورو ۲۰۰۸ هم برای آنها خاطره دردناکی بود. انگلیس در حال حاضر با ۱۷ امتیاز صدرنشین گروه است. اسلواکی با ۱۵ امتیاز در رده بعدی قرار دارد. بازی امشب به نوعی فینال گروه است.

ایتالیا

شکست ایتالیا در ورزشگاه برنابئو مقابل اسپانیا عملا صعود مستقیم به جام جهانی را برایشان غیرممکن کرد. در حال حاضر اسپانیا ۱۹ امتیازی است و ایتالیا ۱۶ امتیازی اما برای این که صدرنشین گروه شوند باید امیدوار باشند که تیم لوپتگی چهار امتیاز از دست بدهد چرا که تفاضل گل آنها هم ده تا از اسپانیا کمتر است و جبران آن هم غیرممکن به نظر می رسد مگر آن که سه بازی بعدی را با اختلاف گل زیاد ببرند. اسپانیا سه بازی آسان با آلبانی، لیختن اشتاین و رژیم صهیونیستی دارد و به نظر می رسد که صعودشان به جام جهانی  قطعی باشد. ایتالیا هم باید به مصاف مقدونیه، آلبانی و رژیم صهیونیستی برود. آخرین باری که ایتالیا به جام جهانی نرفت مربوط به سال ۱۹۵۸ است. آنها در سال ۱۹۹۲ هم در یورو غایب بودند.

آرژانتین

تیم ملی آرژانتین هم کار آسانی برای صعود به جام جهانی ندارد. در حال حاضر برزیل با ۳۶ امتیاز صعود خود را به جام جهانی قطعی کرده و کلمبیا با ۲۵ ، اروگوئه با ۲۴ و شیلی و آرژانتین با ۲۳ امتیاز در تعقیب آنها هستند. پرو و پاراگوئه ۲۱  امتیازی هستند و اکوادور ۲۰ امتیازی. در حقیقت از تیم دوم تا هشتم گروه همگی شانس صعود یا عدم صعود به جام جهانی را در فاصله سه بازی به پایان دارند. تیمهای اول تا چهارم به صورت مستقیم صعود می کنند و تیم پنجم راهی پلی آف می شود و به مصاف نماینده اقیانوسیه (به احتمال زیاد نیوزلند) می رود. آرژانتین در یازده جام جهانی پیاپی حضور داشته است.

آمریکا

غیبت آمریکا در جام جهانی به عنوان یکی از قدرت های اول آمریکای شمالی در نوع خود شگفت انگیز خواهد بود. این تیم که در کنار کانادا و مکزیک برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۶ ابراز آمادگی کرده است در حال حاضر با هندوراس و پاناما برای کسب رتبه سوم و سهمیه مستقیم تلاش می کند. تیم چهارم گروه به مصاف تیم پنجم آسیا خواهد رفت. آخرین غیبت آمریکا در جام جهانی مربوط به سال ۱۹۸۶ است.  در حال حاضر در فاصله سه بازی تا پایان، آمریکا و هندوراس هشت امتیازی هستند و پاناما هفت امتیازی./م

منبع: نود

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.