امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 79080
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 30 بهمن 1396 - 11:31 | | ارسال توسط :

باور کلی نسبت به توانمندی زنان وجود ندارد

مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران با بیان اینکه باور کلی نسبت به توانمندی زنان وجود ندارد، گفت: شاید به کرات شنیده باشیم که به توانمندی زنان اذعان شود اما در عمل محکوم به حذف شدن هستند.

به گزارش بابل نوین، مریم جمشیدی یک‌شنبه شب در برنامه تلویزیونی مازنی‌شو در شبکه تبرستان  با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت بانوی دو عالم اظهار کرد: حضرت فاطمه الگویی برای همه زنان و مردان برای رسیدن به سعادت در دنیا و آخرت است.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورها الگویی ندارند و به دنبال الگوسازی هستند، افزود: ما دینی داریم که الگوهایی زیادی در آن وجود دارد و زنان مسلمان با تاسی از حضرت زهرا ایشان را به صورت واقعی بشناسند.

 مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران در ادامه با اشاره به اینکه جامعه زمانی به توسعه پایدار دست پیدا می‌کند که به نحو احسن از سرمایه‌های مختلف استفاده کند، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین سرمایه یک جامعه سرمایه انسانی است، از گذشته تاکنون زنان ما سکان دار توفیقات زیادی بوده‌اند.

این مسؤول با بیان اینکه باور کلی نسبت به توانمندی زنان وجود ندارد، بیان کرد: شاید به کرات شنیده باشیم که به توانمندی زنان اذعان شود اما در عمل محکوم به حذف شدن هستند.

جمشیدی با اشاره به اینکه زنان نسبت به توانمندی خود باور داشته باشند و آن را ارتقا دهند، افزود: تحکیم بنیان خانواده و همه مسائل مربوط به آن بر دوش زنان جامعه است، نیاز است تا همکاری واقعی با زنان در این زمینه شود.

وی با اشاره به اعمال سیاست‌گذاران به عنوان برنامه‌ریز بیان کرد: سیاست‌گذاران زنان را به عنوان سرمایه واقعی ببینند.

مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران با بیان اینکه کمیته آموزش از بهمن ۹۲ تاکنون در این اداره کل فعال است، یادآور شد: بروکراسی اداری برای گرفتن مجوز برای زنان را آسان تر کرده ایم.

جمشیدی با اشاره به گرفتن تسهیلات برای زنان خاطرنشان کرد: ریشه فرهنگی بی‌اعتمادی نسبت به بازپرداخت تسهیلات برای زنان به طور نسبی در جامعه وجود دارد امید است مطالبات حوزه زنان پر رنگ‌تر دیده شود و باور عمومی نسبت به آنان گسترش یابد./ص

فارس

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.