امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 26006
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, اخبار مازندران, سخن سردبیر, گالری عکس, گزارش تصویری تاریخ انتشار : 10 خرداد 1395 - 10:55 | | ارسال توسط :

بخش لاله‌آباد فقط در نامش آبادانی را یدک می‌کشد+ تصاویر

امام جمعه بخش لاله آباد در جلسه شورای اداری شهرستان بابل گفت: آبادانی فقط در نام این منطقه پنهان شده است

جلسه شورای اداری ۲

به گزارش بابل نوین، سومین جلسه شورای اداری شهرستان بابل در سال ۹۵ با حضور مسئولان دستگاه‌های اداری، اجرایی و سازمان‌ها در بخش لاله‌آبادب به میزبانی بخشداری این منطقه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه نقی مصطفی‌زاده‌گنجی مسئول بخشداری لاله آباد با بیان این که این بخش دارای بیشترین زمین های زراعی در سطح استان مازندران است گفت: با توجه به این ظرفیت و پتانسیل عظیم از مسئولان شهرستانی و استانی می خواهم با نگاه ویژه خود به این بخش در جهت رفع موانع و تسهیل مشکلات کشاورزان منطقه تلاش و کمک بیشتری به خرج دهند.

گنجی ادامه داد: سه مجموعه خدمات کشاورزی در سطح این بخش وجود دارد اما ما همچنان از برخی مشکلات اداری، سازمانی و مشکلات منابع رنج می‌بریم.

۱

 مسئول بخشداری لاله آباد استفاده کارآمد از ظرفیت‌های انسانی منطقه از نظر علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی را موثر در ایجاد فضای مناسب زندگی و کار در زرگرشهر و روستاهای بخش لاله‌آباد دانست.

در ادامه سید‌شریف موسوی رییس شورای اسلامی بخش لاله آباد با ابراز نگرانی از عدم هماهنگی و همکاری برخی دست گاه های اجرایی در فصل کشت محصول کشاورزی در منطقه از حاضرین در جلسه شورای اداری خواست مسائلی مانند سوخت‌رسانی به کشاورزان، سرریز و سهمیه مضاعف استفاده از آب سد برای زمین‌های کشاورزی این بخش را خواستار شد.

۲

وی با اشاره به عدم زهکشی و هدایت مناسب آب‌های سطحی در فصل زمستان در این بخش را  لازم و ضروری دانست و تصریح کرد:در صورت امکان ایجاد و تعریف سد جدیدی برای منطقه جهت جمع آوری آب‌های سطحی بسیار زیاد در فصل زمستان، زهکشی مناسب و هدایت مردم به سوی کشت دوم را زمینه‌ای برای شکوفایی صنعت کشاورزی در منطقه دانست.

رییس شورای اسلامی بخش لاله آباد مشکلات اداری در مسیر پروانه‌دار شدن چاه‌های زراعی در منطقه ، عدم استفاده از کمربندی احمد چاله‌پی و ته‌ریز جاده قدیم آمل بابل را از دیگر مشکلات اساسی منطقه خواند.

در ادامه سومین جلسه شورای اداری شهرستان بابل حجت‌الاسلام محسنی شیخی عزیزی امام جمعه بخش لاله آباد با بیان این جمله که محرومیت مازندران در پس برگ های سبزش پنهان شده اظهار کرد: در مورد مشکلات و محرومیت بخش لاله‌آباد باید بگویم بخش لاله‌آباد فقط در نامش آبادانی را یدک می‌کشد و در نامش این آبادانی پنهان شده‌است.

۹

وی با اشاره به این که وسعت جمعیتی این بخش از بسیاری از شهرهای استان همانند فریدونکنار، سرخ رود، سیمرغ و محمودآباد بیشتر است از مسئولان استانی و شهرستانی خواست با تقسیم درست و مناسب بودجه در جهت شکوفایی منطقه که قطب کشاورزی استان به شمار می رود قدم مضاعف‌تری بردارند.

امام جمعه بخش لاله آباد ادامه داد: رشد، توسعه یافتگی، بهره‌مندی از خدمات اقتصادی و اجتماعی از خواسته‌های مردم منطقه است و باید برای مشکلات ساختمانبخشداری و  پاسگاه نیرویانتظامی منطقه کار اساسی انجام داد.

این مقام مسئول افزود: عدم تامین آب کشاورزی و ورود برنج های نامناسب از خارج از کشور که در فصل برداشت عمدتا باعث رکود و مشکلاتی در بازار می‌شود از دیگر مشکلات منطقه است.

وی در پایان با اشاره به ای نکته که ۲۵۲ شهید از جوانان و اهالی این بخش و بیشترین مدال آوران ورزشی شهرستان از این منطقه هستند از مسئولان خواست ظرفیت‌ها و استعدادهای بخش لاله آباد را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

۷

۸

در بخش دیگری از این جلسه از سیده زهرا کاظمی از دانش آموزان نخبه شهرستان بابل که سهمیه المپیاد جهانی شیمی را کسب کرد توسط محمدتقی عباسپور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان بابل و سرهنگ علی‌اکبر محمدپور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان با اهدای جوایزی تقدیر شد.

در بخش پایانی سومین جلسه شورای اداری شهرستان بابل در سال ۹۵ محمدتقی عباسپور معاون استاندار و فرماندار ویژه بابل با تشکر از میزبانی بخشداری لاله‌آباد از روسای ادارات و سازمان‌های شهرستان با اشاره به مراسم سالگرد امام خمینی(ره)بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: امام خمینی (ره) مربوط به یک یا دو دولت نیست، شخصیت ایشان برای جهان اسلام علی‌الخصوص مردم ماست، پس همه مسئولان ادارات و سازمان‌های شهرستان در برگزاری برنامه‌های مربوط به رحلت رهبر انقلاب اسلامی ایران تلاش کنند.

وی با اشاره به برخی کمبودهای مطرح شده در جلسه فوق گفت: این اطمینان را به همه زحمت‌کشان و مردم بخش لاله آباد می‌دهم که در سرجمع اعتبارات شهرستان که به تناسب از استان و مرکز اعلام و ارائه می‌شود سهم بخش لاله آباد به نسبت متناسب با وضعیت موجود دیده خواهد شد.

وی افزود: با توجه به در پیش بودن فصل بهره‌برداری از بودجه روسای ادارات و دستگاه های شهرستان مشکلات مردم بخش لاله آباد را نیز در این بودجه در صورت امکان ببینند تا بتوانیم با همکاری هم این مشکلات را برطرف کنیم.

فرماندار بابل ادامه داد: دلیل اصلی این که ما جلسات شورای اداری شهرستان را به بخشها خواهیم برد وسعت شهرستان و دیدن و بررسی مشکلات هر بخش در کارگروه همان بخش است و امیدواریم مشکلات و موانع برطرف و حتما پیگیر خواهیم شد.

گفتنی است در این مراسم مسئولان آموزشکده فنی و حرفه‌ای دخترانه بابل و رییس بنیاد مسکن شهرستان به حاضرین معرفی شدند.

  ۵

۳

۴  ۶    ۱۰ ۱۱

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.