امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 79431
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 05 اسفند 1396 - 12:53 | | ارسال توسط :

برای جلوگیری از سرقت کتب خطی تلاش می‌کنیم/ کتابخانه ملی؛ کتابخانه‌ای منحصربه‌فرد در غرب آسیا

بروجردی گفت: کتابخانه ملی به عنوان کتابخانه‌ای منحصربه‌فرد در غرب آسیا مطرح است.

به گزارش بابل نوین، نشست خبری اشرف بروجردی رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی، صبح امروز در سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد.

پیش از برگزاری این نشست خبری، نمایشگاه هشتاد سالگی مرکز اسناد و کتابخانه ملی با حضور اشرف بروجردی افتتاح شد.

در ابتدای این نشست خبری، بروجردی با اشاره به اینکه مردم ایران و جامعه ما، برخوردار از غنای فکری و فرهنگی هستند، گفت: می‌توانیم به همه دنیا اعلام کنیم کتابخانه ملی ایران، امروز به عنوان یک کتابخانه منحصر به فرد در منطقه غرب آسیا مطرح است. این امر می‌تواند فرصتی برای اصحاب دانش و فرهنگ باشد. علاوه بر این منابع علمی شامل دست نوشته‌ها و مکتوباتی که اندیشمندان به جا گذاشتند، در کتابخانه ملی نگهداری می‌شود و فرصتی را در اختیار اندیشمندان برای تبادل افکار و اندیشه های نوین قرار می‌دهد.

وی افزود: سعی می کنیم زوایای مختلف کار اندیشمندان را در کتابخانه ملی در معرض دید عموم قرار دهیم. طی دوره دولت یازدهم و دوازدهم برای پربارتر کردن کتابخانه ملی کارهایی انجام شد. ما باید بتوانیم اقدامات این سازمان را به مردم بشناسانیم. اولین رویکرد ما این بود از سرقت کتب خطی ما که می توانست از کشور خارج شود، جلوگیری کنیم. دولت با اختصاص ۲۰ میلیارد تومان منابع جدیدی برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی خریداری کرد. علاوه بر آن توانستیم دستگاه هایی که تولید سند دارند و اسناد را به عنوان منابع تاریخی تولید می‌کنند، به کتابخانه ملی برگردانیم و آثارشان را در مرکز آرشیومان نگهداری کنیم. این می تواند فرصت خوبی برای کسانی باشد که می خواهند تلاششان را مستند کنند. ما در جهت ایمن سازی اسناد کتابخانه ملی تلاش می‌کنیم و اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده ایم.

رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی، با اشاره به اینکه به دنبال بهینه سازی شرایط ایمن برای اسناد هستیم و اقداماتی در این زمینه انجام شده است؛ بیان کرد:  امیدوارم این فرهنگ در مردم نهادینه شود که اسناد خود را در اختیار کتابخانه ملی قرار دهند. قرار است از راویان تاریخ شفاهی در هشتادمین سالگرد تاسیس کتابخانه ملی تجلیل کنیم./ص

باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.