امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 60938
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 17 تیر 1396 - 14:27 | | ارسال توسط :

برای سینمای کودک نباید بصورت مقطعی نسخه پیچید

کارگردان فیلم سینمایی «دزد و پری 2» گفت: سینمای کودک در کنار سینمای کلان کشور و فرهنگ غنی ایرانی - اسلامی باید بررسی شده و نباید به صورت مقطعی و زودگذر، نسخه برای آن پیچید.

به گزارش بابل نوین، حسین قناعت روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در حوزه سینما افزود: تاکنون در بخش سینمای کودک، فیلم های خوبی تولید شده اما به دلیل آنکه همه آنها به اکران در نمی آیند، دیده نمی شوند و این لطمه بزرگی به فیلمسازان کودک می زند.
وی با بیان اینکه فیلم های کودک به سختی در نوبت اکران قرار می گیرند، ادامه داد: وقتی این فیلم ها نمایش عمومی داده نمی شوند، چرخش سرمایه نیز در این بخش وجود ندارد و فیلم های جدید ساخته نمی شوند.
قناعت با بیان اینکه هر سال فیلم‌های زیادی در حوزه کودک ساخته می‌شود اما مدیریت اکران آنها وجود ندارد، تصریح کرد: درباره حمایت از سینمای کودک حرف های فروانی بیان ‌شود که باید به عمل اقدامات صورت گیرد و بررسی جدی مشکلات این سینما ضروری است.
کارگردان فیلم سینمایی «دزد و پری ۱» با تاکید بر اینکه مشکلات سینمای کودک بخشی از مشکلات سینمای کشور است، افزود: برای رفع این مشکلات همه نهادهای فرهنگی برای حل آنها باید دست به دست هم دهند.
وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره های فیلم کودک با توجه به مشکلات موجود در این زمینه، مفید و تاثیرگذار است، گفت: برگزاری جشنواره های فیلم کودک باعث می شود سینمای کودک زنده نگهداشته شود و دلخوشی بسیاری از فیلمسازان به این جشنواره ها است.
قناعت افزود: امسال در سی امین جشنواره های فیلم کودک و نوجوان، فیلم های بسیاری ساخته شد که امیدواریم اکران خوبی نیز داشته باشند.
وی که با فیلم «دزد و پری ۲» موفق به کسب پروانه زرین بهترین فیلم بلند سینمایی سی امین جشنواره فیلم کودک و نوجوان شد، افزرود: با توجه به استقبال کودکان از فیلم «دزد و پری ۱»، مصمم به تولید بخش ۲ فیلم شدیم. «دزد و پری ۲» فیلم موزیکال و شاد برای کودکان و حتی خانواده ها است.
قناعت ادامه داد: بازیگرانی از جمله بهنوش بختیاری، رامین ناصرنصیر، شقایق فراهانی و یاس نوروزی به عنوان شخصیت های اصلی به ایفای نقش در «دزد و پری ۲» می پردازند.
وی که همچنین با فیلم «قهرمانان کوچک» در جشنواره سی ام فیلم کودک و نوجوان حضور داشت، گفت: در این فیلم نیز بروز ارجمند، بیژن بنفشه خواه ،بهنوش بختیاری، ارژنگ امیرفضلی، رامین ناصرنصیر، شهرام قائدی و یوسف کرمی قهرمان تکنواند حضور دارند.
سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان از ۹ تا ۱۵ تیر ماه در شهر اصفهان برگزار شد./ص

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.