امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 60939
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 17 تیر 1396 - 14:30 | | ارسال توسط :

عربستان پایگاهی برای سیاستهای استعماری و نظامی آمریکاست

به گزارش بابل نوین،حسین کنعانی‌مقدم کارشناس مسائل غرب آسیا  با بیان اینکه عربستان و همپیمانانش با طرح پیش‌شرط برای قطر مشخصا استقلال، تمامیت ارضی این کشور را هدف قرار دادند، اظهارداشت: اگر دوحه به این خواسته‌ها پاسخ مثبت دهد، دیگر کشوری به نام قطر در جغرافیای سیاسی وجود نخواهد داشت و عملا مستعمره عربستان خواهد […]

به گزارش بابل نوین،حسین کنعانی‌مقدم کارشناس مسائل غرب آسیا  با بیان اینکه عربستان و همپیمانانش با طرح پیش‌شرط برای قطر مشخصا استقلال، تمامیت ارضی این کشور را هدف قرار دادند، اظهارداشت: اگر دوحه به این خواسته‌ها پاسخ مثبت دهد، دیگر کشوری به نام قطر در جغرافیای سیاسی وجود نخواهد داشت و عملا مستعمره عربستان خواهد شد.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه مردم قطر قطعا نمی‌خواهند تحت سیطره عربستان و سیاست‌هایش قرار بگیرند، افزود: قطر امتیازتی دارد که سعودی‌ها فاقد آن هستند، برای نمونه قطر یکی از کشورهای ثروتنمد جهان است که بالاترین سرانه تولید ناخالص ملی را دارد.

وی ادامه داد: علاوه بر این قطر در موقعیت جغرافیایی_ سیاسی بسیار خوبی در خلیج فارس قرار دارد که دارای منابع گاز، نفت و امکانات تجاری بسیار وسیعی در دنیاست و سرمایه‌گذری‌های زیادی را انجام داده و دارای نفوذ در منطقه است.

کنعانی‌مقدم با بیان اینکه سعودی‌ها مشکلاتی در بحث تروریسم و گروههای افراطی وهابیت دارند که قطر‌ها ندارند، تاکید کرد: دوحه حاضر نیست منافع خود را از دست دهد.

کاشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه دوحه نمی‌خواهد روابطش با تهران را از دست دهد. چرا که می‌داند مناسبات در منطقه خلیج فارس بدون حضور ایران معنا و مفهمومی ندارد،‌ عنوان کرد: عربستان عملا پایگاهی برای سیاستهای استعماری و نظامی آمریکا است که این موضوع منافع کشورهای عربی در خلیج فارس را به خطر انداخته است، به همین دلیل پیش‌بینی می‌شد قطر غیر از موافقت با چند شرط مشروط، به خواسته‌های عربستان و همپیمانانش دست رد زند.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.