امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 60018
  پرینتخانه » اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, سیاسی تاریخ انتشار : 01 تیر 1396 - 23:34 | | ارسال توسط :

برجام نوزاد ناقص‌الخلقه‌ای بود که از ابتدا مرده به دنیا آمد/ جامعه باید به قدری رشد کند که کوچکترین اشارات رهبر را درک کند

نویسنده کتاب "راز قطعنامه" گفت: دولت نمی‌خواست قبول کند این جنازه از همان ابتدا جان نداشت و مرده بود، می‌خواستند وانمود کنند که این برجام جان دارد اما حالا دیگر دولت خود نیز معترف است که برجام نه روح دارد و نه جسم.


به گزارش بابل نوین، مراسم نقد و بررسی برجام دو و سه با عنوان “خوابی که برایمان دیده‌اند” با حضور کامران غضنفری نویسنده و تحلیلگر سیاسی شامگاه پنج‌شنبه اول تیرماه در مسجد قهاریه بابل اظهار کرد: گاه مواضعی که مسئولان اعلام می‌کنند برای ما بسیار عجیب است، در این‌گونه موارد باید در خصوص گذشته و حال افراد تحقیق دقیقی انجام دهیم، برای مثال با مطالعه مقاله‌هایی که در خصوص دکتر روحانی و دکتر ظریف منتشر شد و آشنایی با سوابق آنان مواضعی که حال اعلام می‌کنند را درک خواهیم کرد.

وی افزود: با عدم‌آگاهی از سوابق افراد در تحلیل مواضع آنان به مشکل برخواهیم خورد و نمی‌توانیم موضع غلط یا درست را از هم تشخیص دهیم.

این تحلیل‌گر سیاسی با اشاره به روند اشتباه تصویب برجام ادامه داد: تصویب برجام باید به صورت قانونی انجام می‌شد، قانونی به این معنا که دولت موظف بود لایحه برجام را به مجلس ارائه دهد، در صحن علنی مجلس این لایحه مورد بررسی و رای نمایندگان قرار می‌گرفت و پس از تایید شورای نگهبان دولت قادر به اجرای آن می‌شد.

غضنفری تصریح کرد: مراحل تصویب برجام به این شکل صورت نگرفت و مجلس دانسته یا نادانسته به ظیفه خود عمل نکرد، چرا باید مجلس به دولت اجازه دهد اصل ۷۷  قانون اساسی را  دور بزند و لایحه برجام را به مجلس ندهد.

وی گفت: چرا باید از چنین توافقی به اندازه یک ساعت در مجلس آن هم توسط رییس مجلس دفاع شود و با پخش شایعه‌ای مبنی بر موافقت رهبری در اجرای برجام، آن را تصویب کنند و اجازه سخن به مخالفان داده نشود جز اینکه آیین‌نامه مجلس را زیرپا گذاشتند.

این نویسنده افزود: مقام معظم رهبری هنگامی که چنین روندی را دیدند در نامه‌ای شروط اجرای برجام را اعلام کردند و حال می‌بینیم برجام بدون اجرای شروط انجام شد، چرا مجلس دولت را مورد سوال قرار نمی‌دهد که دستورات رهبری را چرا اجرا نکرد؟

غضنفری خاطرنشان کرد: رهبری در هفته قبل نیز مواردی را به هئیت نظارت بر اجرای برجام متذکر شدند و بر شروط بیان شده تاکید کردند اما این هیئت که از افراد تصویب‌کننده برجام شکل گرفت توجهی نکردند، در هیچ جای دنیا طراح و ناظر یک پروژه را به دست یک نفر و تیم نمی‌دهند، بدین شکل مشکلات آن طرح و پروژه هیچ‌گاه برطرف نمی‌شود و طراح پروژه هیچ‌وقت اعتبار خود را زیر سوال نمی‌برد، در مقام نظارت بر خود از آن طرح ایراد نمی‌گیرد.

نویسنده کتاب “راز قطعنامه” با اشاره به تحریم‌هایی که به تازگی بر علیه ایران وضع شد گفت: در تمام مواردی که برجام توسط آمریکا نقض شد این هیئت نظارت اقدامی انجام نداد، در همین مورد اخیر در سنای آمریکا  قانون S722  به تصویب رسید که تمام افراد مرتبط با برنامه موشکی و سپاه پاسداران را مورد تحریم قرار داد، هدف اصلی‌شان از این عمل از بین بردن برنامه‌های موشکی سپاه پاسداران است.

وی ادامه داد: مسئله‌ تحریم‌ها که آمریکا از مدت‌ها قبل مطرح کرد در زمان انتخابات در دستور کار  قرار نگرفت زیرا اعلام کردند که تصویب تحریم‌های جدید به نفع دکتر روحانی نیست و با تصویب تحریم جدید مردم در برابر دستاوردهای برجام موضع می‌گیرند، از این‌رو تحریم‌های جدید به بعد از انتخابات موکول شد.

این تحلیل‌گر سیاسی وی تصریح کرد: جای تاسف دارد در چنین شرایطی در تلویزیون برعلیه سپاه صحبت می‌کنند و از برنامه‌های موشکی گله‌مند می‌شوند آن‌هم در زمانی که آمریکا به دنبال از بین بردن اقتدار سپاه است.

غضنفری با تحلیل روند اجرای برجام وسط آمریکا اظهار کرد: آمریکا از برجام خارج حواهد شد زیرا اهدافی که از اجرای برجام داشتند محقق شد و دیگری لزومی به پایبندی این توافق در خود نمی‌بینند، در واقع برجام از همان ابتدا یک معاهده باطل و خلاف قانون بود، این نکته‌ای که از دکتر روحانی و ظریف تا آقای لاریجانی به آن توجه نکردند، این برجام از آنجا که خطوط قرمز رهبری را رعایت نکرد مشروعیت هم ندارد و ۵۶ تعارض با قانون اساسی در برجام وجود دارد، برجام سه قانون مصوب مجلس شورای اسلامی را نقض کرد و براساس قانون امور معاهدات هنگامی که یکی از طرفین توافق مورد تهدید قرار بگیرد آن توافق اعتبار نخواهد داشت، این توافق چگونه می‌تواند به نفع جمهوری اسلامی ایران باشد؟

وی با بیان اینکه برجام نوزاد ناقص‌الخلقه‌ای بود که مرده به دنیا آمد، گفت: دولت نمی‌خواست قبول کند این جنازه از همان ابتدا جان نداشت و مرده بود، به زور تنفس مصنوعی می‌خواستند وانمود کنند که این برجام جان دارد اما حالا دیگر دولت خود نیز معترف است که برجام نه روح دارد و نه جسم.

نویسنده کتاب “راز قطعنامه” افزود: در پاسخ به افرادی که می‌پرسند آستانه صبر جمهوری اسلامی ایران در قبال برجام تا چه میزان است و چرا رهبری صریحا باطل بودن این توافق را بیان نمی‌کنند، باید گفت مقام معظم رهبری در این سال‌ها در سخنان خود بارها این مسئله را مطرح کردند اما در میان مسئولان گوش شنوایی وجود ندارد، چه سخنی واضح‌تر از این که رهبری فرمودند از برکات این مذاکره این بود که دشمنی آمریکا با نظام جمهوری اسلامی مشخص شد و حتی مقام معظم رهبری در جلسه‌ای با حضور دکتر ظریف خطاب به ایشان یادآور شدند که نتیجه یک سال توفق با آمریکا هیچ است و دستاوردی برای ایران نداشت اما گوش شنوایی وجود نداشت، رییس‌جمهور اعلام می‌کند که ما باید به برجام پایبند باشیم و در برابر امر مقام معظم رهبری می‌ایستد.

وی ادامه داد: مسئله نفوذ ناشی از برجام از  مواردی است که رهبری همواره بر آن تاکید کردند اما مسئولان آنقدر بر این توافق اصرار ورزیدند که ایشان در مشهدمقدس صراحتا برجام را خسارت محض نامیدند اما باز هم آقایان بیان می‌کنند هر روز دستاوردی از برجام محقق می‌شود، آیا از این واضح‌تر امکان دارد؟ مقام معظم رهبری پله به پله روشنگری می‌کنند تا مردم آگاه شوند.

نویسنده مقالات سیاسی تاکید کرد: مردم باید آگاه شوند و آن هنگام است که با یک جمله رهبری کار تمام است اما در این دوره ایشان با آگاهی‌بخشی مردم را تربیت می‌کنند تا شرایط برای درک آن یک جمله فراهم شود، در این برهه وظیفه ما  نیز بر این است که سوابق این آقایان را برای مردم روشن بسازیم.

وی در خصوص FATF و سند ۲۰۳۰ گفت: تمامی این موارد در یک مسیر است و زمینه تسلط فرهنگی بیگانگان بر کشور را مدنظر دارد، فرهنگ و آموزش کشور با این قوانین به دست غرب می‌افتد.

غضنفری در پایان گفت: وظیفه ما این است که در شناساندن درست افراد به مردم بکوشیم و تحلیل‌های درست را به مردم اطلاع‌رسانی کنیم، نگوییم من کاسب، من دانشجو و کارمند چه‌کار می‌توانم بکنم، هر کسی در هر موقعیت می‌تواند به اندازه وسع خود تلاش و کوشش کند، جامعه باید به قدری رشد کند که کوچکترین اشارات رهبر را درک کند و  وقتی مردم آگاه باشند دیگر نمی‌شود به آسانی آنان را گول زد، باید همه مردم پذیرای آن باشند که رهبری با اشاره‌ای کار را تمام کنند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.