امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 60948
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 17 تیر 1396 - 15:19 | | ارسال توسط :

برخی دستگاه‌ها به وظایفشان در حوزه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب عمل نمی‌کنند

دستگاه‌های بسیاری هستند که طبق قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی از مسئولیت برخوردارند اما به وظایف خود در حوزه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب عمل نمی‌کنند.

به گزارش بابل نوین، نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته جهانی عفاف و حجاب امروز ۱۷ خرداد ماه، با حضور سردار فضلی، جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین و مینو اصلانی رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور برگزار شد.

سردار فضلی، جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ابتدای سخنان خود به تعبیرات مقام معظم رهبری طی سال‌های اخیر در مورد فعالیت‌های دشمن اشاره و عنوان کرد: معظم‌له بارها از فعالیت‌های دشمن با عنوان هجمه فرهنگی، شبیخون فرهنگی، براندازی فرهنگی، ناتوی فرهنگی و جنگ نرم یاد کردند و این نشان می‌دهد که دشمن امروز جنگ نرم خود را با محوریت اندیشه‌ها، تفکرات و فرافکنی‌های قدرت‌های رسانه‌ای همراه کرده و به تضعیف و تردید در ارزش عفاف و حجاب به عنوان یک آئین الهی می‌پردازد.

وی با بیان اینکه حجاب نه تنها در اسلام بلکه در سایر ادیان نیز مورد توجه بوده است گفت: امسال برنامه‌های خود را با کیفیت‌تر از سال‌های پیش اجرایی خواهیم کرد به نحوی که شاهد برگزاری اجتماع پاسداری از عفاف و حجاب در ۴۰۰ نقطه در کشور به صورت خانوادگی و همچنین اجرای برنامه‌های مشترک با سایر ادیان و کشورها خواهیم بود.

مینو اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان کشور نیز در ادامه این نشست خبری به تشریح برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هفته عفاف و حجاب که از ۱۷ تا ۲۳ تیرماه با شعار حیا، عفاف، حجاب، ندای فطرت، تعالی جامعه، به طول می‌انجامد پرداخت و گفت: این برنامه‌ها به صورت جهانی اجرایی و در ۷۰ کشور ویژه برنامه‌های مرتبط برگزار می‌شود.

وی برپایی نمایشگاه با موضوع عفاف و حجاب با عنوان جواهرانه، راه اندازی پویش‌های مردمی در راستای دفاع از حریم خانواده با عنوان من خانواده را دوست دارم، راه اندازی خیمه‌های معرفتی و ایستگاه غصه گویی با موضوع نهادینه سازی عفاف و حجاب در بوستان‌ها را از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برشمرد و گفت: مسابقه عکس نوشته نیز در فضای مجازی با محوریت عفاف و حجاب برگزار می‌شود.

اصلانی از برپایی نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های عرضه پوشاک عفاف و حجاب و پاسخ به شبهات و مشاوره‌های مذهبی در امکان عمومی خبر داد و گفت: نشست‌های اقناع‌سازی با موضوع تقویت هویت عفت‌مداری بین آحاد مختلف مردم برپا می‌شود.

ارائه مشاوره‌های حقوقی خانواده به صورت رایگان در تعدادی از فرهنگسراهای تهران، تقدیر از فروشندگان محجبه پوشاک توسط بسیج اصناف، ارسال پیامک تبلیغی عفاف و حجاب از سوی بسیج مهندسین صنعت، مصاحبه هفتگی با صاحب نظران اقلیت‌های دینی در خصوص جایگاه عفاف و حجاب در ادیان توسط بسیج رسانه، راه اندازی کانال تلگرامی ریحانه و اعزام کاروان سفیران فرهنگی به هفت استان به منظور بازخوانی قیام مسجد گوهرشاد از دیگر برنامه‌های بود که اصلانی به آن اشاره کرد.

وی از برگزاری کارگاه تخصصی عفاف و حجاب از دیدگاه نور‌و‌بیولوژی، برگزاری نشست بررسی و تحلیل نقش هنر و سینمای جهان بر روند عفاف عمومی و هم اندیشی راه‌های ترویج عفاف و حجاب طی ۱۹ تیرماه خبر داد و گفت: میزگرد علمی تاثیر عفاف و حجاب بر سلامت روان نیز ۲۰ تیرماه از سوی بسیج جامعه پزشکی کشور برگزار می‌شود.

اصلانی بزرگداشت دو هزار شهید واقعه گوهرشاد و نصب یادمان شهدای این واقعه را در مشهد مقدس از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برشمرد و گفت: جشن‌های بزرگ مردمی عفاف و حجاب با حضور میلیون‌ها نفر با عنوان صیانت از حریم خانواده طی ۲۱ تیرماه در ۵۳۰ نقطه از کشور برگزار می‌شود.

اصلانی همچنین از برگزاری مراسم تجلیل از شهیده مروه شروینی، عطر افشانی مزار شهدا و به ویژه شهدای زن، برگزاری جشن وقار و افتخار طی ۲۲ تیرماه خبر داد.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور ارائه آموزش به خانواده‌ها را از جمله برنامه‌های محوری این سازمان برشمرد و گفت: از جمله راهکارهای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را حضور در فضای مجازی و تبلیغ از این طریق دانستیم بدین جهت با تبلیغات، فرهنگ سازی و نشر عکس نوشته در صدد ترویج این فرهنگ الهی در فضای مجازی هستیم.

در ادامه این مراسم سردار فضلی در پاسخ به سوال خبرنگار ایکنا مبنی بر اینکه ارزیابی شما از تاثیر گذاری برنامه‌های ارائه شده بر جامعه غیر معتقد به حجاب چیست اظهار کرد: در برابر هجمه سنگین فرهنگی پیش روی باید تا حد ممکن به دفاع بپردازیم در این راستا نیز تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم. اما به تنهایی نمی‌توان در این زمینه کار کرد و راه به جایی برد که مصوبات زیادی در حوزه عفاف و حجاب تصویب شده که از سوی دستگاه‌های مختلف عملیاتی نمی‌شود.

همچنین اصلانی در تکمیل سخنان سردار اظهار کرد: ما در برنامه‌های خود مخاطب سنجی انجام می‌دهیم اما به غیر از جامعه غیر متعهد به حجاب سعی می‌کنیم بانوان محجبه را نیز هدف قرار دهیم تا با اجرای برنامه‌های مختلف سبب قوت قلب‌ و دلگرمی آنها باشیم.

بسیج جامعه زنان در طول سال برنامه‌های متعددی را به منظور ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اجرایی می‌کنند اما دستگاه‌های بسیاری هستند که در این راستا طبق قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی از مسئولیت برخوردارند اما به وظایف خود عمل نمی‌کنند.

اصلانی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایکنا مبنی بر اینکه چه نتایجی از مذاکره با مسئولان حوزه سینما مبنی بر ترویج و رعایت فرهنگ عفاف و حجاب حاصل شد بیان کرد: در این زمینه مذاکرات متعددی صورت گرفته و نتایج نقد و بررسی فیلم‌های سینمای و آسیب‌های که به همراه دارد برای مسئولان مربوطه ارسال شده است اما شاهد تغییراتی در این زمینه نیستیم ما تمام تلاش خود را برای انجام وظایفمان به کار گرفته‌ایم و نیازمند آن هستیم که مسئولان مطالبات مردم را با دیده بصیرت بنگرند و دریابند.

سردار فضلی نیز در پایان این نشست از خلأ پیوست فرهنگی در حوزه سینما و تئاتر انتقاد کرد و گفت: در این زمینه باید مدیریت بیشتری به کار گرفته شود./ص

ایکنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.