امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 60949
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 17 تیر 1396 - 15:21 | | ارسال توسط :

ضعف‌های «خندوانه» بهانه‌ای برای تخریب نباشد

عضو هیئت علمی دانشگاه هنر با بیان اینکه ضعف آشکار در برنامه «خندوانه» نباید بهانه‌ای برای زدن آن باشد، بلکه باید به آن کمک کرد تا عیب‌هایش را برطرف کند، گفت: اگر برنامه «خندوانه» خود به این اتفاقات عکس‌العمل نشان می‌داد، بسیار پسندیده‌تر بود، عکس‌العملی که با تکیه بر یک باور و رسالت فرهنگی، انجام ‌می‌شد.

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سرلک، عضو هیئت علمی دانشگاه هنر و کارشناس فرهنگی و هنری در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) درباره حاشیه‌های پیش‌آمده برای برنامه «خندوانه» این‌گونه اظهارنظر کرد: در فضای فرهنگی و هنری کشور ما کار طنز ساختن امری سخت و دشوار است به‌ویژه که در سینما و تلویزیون تعداد آدم‌هایی که قادرند طنز فاخر ارائه دهند تعدادشان کم است. با این توضیح «خندوانه» به‌عنوان برنامه‌ای که در فضای سرگرمی تولید شده، توانسته ایجاد جذابیت کند، بنابراین اتفاقی مبارک محسوب می‌شود، هرچند مسلماً به آن نقدهایی نیز وارد است.

وی افزود: با توجه به ضعف تئوریک و اجرایی که در عرصه طنز وجود دارد به نظرم باید برنامه «خندوانه» را کمک و تقویت کرد، ولی همان‌گونه که گفتم، نقدهایی نیز به آن مطرح است که به نظرم برای برنامه‌ای که بیش از ۵۰۰ قسمت روی آنتن رفته تا حدی چنین اشتباهاتی طبیعی است.

این محقق و پژوهشگر در پاسخ به این سؤال که آیا در اجراهای خندانده شو از برخی کلمات و رفتارهای به دور از ادب و اخلاق استفاده شده؟ این‌گونه پاسخ داد: بله، برخی از این مسائل را نمی‌توان کتمان کرد به‌ویژه که برخی تعابیر در این بخش از برنامه خندوانه (خنداننده شو) به عفت عمومی مربوط می‌شود، ولیکن معتقدم در برخورد با این برنامه، باید به کلیت مجموعه «خندوانه» توجه کرد.

دبیر جشنواره روحانی در قاب سینما تأکید کرد: به نظرم اگر برنامه «خندوانه» خود به این اتفاق (نقدهای مطرح‌شده) عکس‌العمل نشان می‌داد، بسیار بهتر و پسندیده‌تر بود، عکس‌العملی که از روی ترس یا جوزدگی نمی‌بود و تنها با تکیه بر یک باور و رسالت فرهنگی، انجام می‌شد. در ضمن نکته‌ای که حتماً در این بحث باید به آن اشاره کنم این است، افرادی که در این برنامه «استند آپ» کمدی اجرا می‌کنند کم‌تجربه هستند و با فضای سیما آشنایی لازم را ندارند.

حجت‌الاسلام سرلک در انتهای سخنانش تأکید کرد: نکته دیگر سؤالی است که در ذهن به وجود می‌آید. آن‌هم این‌که شاید شرکت‌کنندگان خنداننده شو جوان و کم‌تجربه باشند، اما این برنامه بازبینی می‌شود، پس چرا در بازبینی‌ها چنین بخش‌های حذف نشده است؟! در انتهای کلام بازهم باید تأکید کنم این ضعف آشکار در برنامه «خندوانه» نباید بهانه‌ای برای زدن آن باشد، بلکه باید به آن کمک کرد تا عیب‌هایش را برطرف کند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.