امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 80683
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 05 فروردین 1397 - 18:15 | | ارسال توسط :

برداشت رسمی گندم از فردا آغاز می شود

به گزارش بابل نوین، اسماعیل اسفندیاری پور مجری طرح گندم از برداشت گندم در مناطق جنوبی و گرم در نیمه فروردین ماه خبر داد و گفت: از فردا برداشت رسمی گندم در منطقه پیشین شهرستان سرباز استان سیستان و بلوچستان آغاز خواهد شد. وی افزود:سال گذشته ۹میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شد که امسال پیش […]

به گزارش بابل نوین، اسماعیل اسفندیاری پور مجری طرح گندم از برداشت گندم در مناطق جنوبی و گرم در نیمه فروردین ماه خبر داد و گفت: از فردا برداشت رسمی گندم در منطقه پیشین شهرستان سرباز استان سیستان و بلوچستان آغاز خواهد شد.

وی افزود:سال گذشته ۹میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شد که امسال پیش بینی می شود میزان خرید ۸تا ۱۰درصد افزایش یابد.

اسفندیاری پور ادامه داد: با بهبود وضعیت بارش در ماه های فروردین،اردیبشهت و اوایل خرداد پیش بینی می شود که میزان تولید تعیین شده تحقق یابد.

مجری طرح گندم با اشاره به آخرین وضعیت میزان بارش در استان های تولید بیان کرد:براساس آخرین آمار میزان بارندگی تا تاریخ ۴فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۷درصد ودوره بلند مدت ۵۵درصد کاهش یافته است.

وی از کاهش ۱٫۷درصدی سطح زیر کشت گندم خبر داد و افزود: در سال زراعی ۹۶-۹۷ سطح زیر کشت گندم آبی ۲میلیون و ۳۰هزار هکتار و گندم دیم ۳میلیون و ۷۳۱هزار هکتار است.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: وضعیت میزان بارش در استان های مهم تولید به جز خوزستان و فارس نسبت به مدت مشابه سال قبل یکسان بوده و شرایط مساعد اقلیمی در ادامه فصل زراعی تاثیر بسزایی در تحقق برآورد تولید دارد.

/باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.