امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 80687
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 05 فروردین 1397 - 19:14 | | ارسال توسط :

آمار طلاق در میان مددجویان کمیته امداد کمتر از یک درصد است/ پرداخت بیش از ۱۶۷ میلیون ریال برای رفع سوءتغذیه کودکان زیر ۶ سال

در این بسته خبری مهم ترین رویدادهای کمیته امداد در مرداد 96 را مشاهده می کنید.

به گزارش بابل نوین، در این بسته خبری  مهم ترین رویداد کمیته امداد گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان در مداد ۹۶ را می خوانید.

۶۰ درصد سالمندان تحت پوشش کمیته امداد هستند

فاطمه رهبر معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد در هفتم ماه گفت:۶۰ درصد از سالمندان تحت پوشش کمیته امداد هستندکه ۴۷ درصد از آنها از کار افتاده هستند.  هم اکنون یک میلیون و ۶۱۰ هزار خانوار با جمعیتی بیش از سه میلیون نفر تحت حمایت کمیته امداد هستند که ۶۱ درصد از این رقم مربوط به زنان سرپرست خانوار است.

وی تاکید کرد: بدنه اصلی توانمند سازی مددجویان، حوزه حمایت است که تعامل و همکاری حوزه ها با یکدیگر از همپوشانی ها جلوگیری می کند.

آمار طلاق در میان مددجویان کمیته امداد کمتر از یک درصد است

محسن ولیئی مدیرکل کمیته امداد استان تهران در هفدهم مرداد گفت: آمار طلاق در استان تهران به طور متوسط ۳۸ درصد است که این آمار در میان مددجویان تحت حمایت این نهاد به کمتر از یک درصد می‌رسد.در حال حاضر تعداد ۱۰۵ هزار مددجو تحت پوشش کمیته امداد استان تهران قرار دارند و حدود ۳۰۰ هزار نفر نیز در طول سال به صورت موردی از خدمات کمیته امداد استان تهران بهره مند می‌شوند و در مجموع تعداد ۴۰۰ هزار نفر از خدمات این نهاد در طول سال برخوردار می‌شوند.

وی افزود: تا پایان امسال بیش از ۲۳ هزار مددجو از برنامه‌های آموزش خانواده بهره مند خواهند شد که امیدواریم با استفاده از ظرفیت های سازمان برنامه و بودجه و ستاد اقامه نماز استان تهران امسال زمینه آموزش حدود ۴ هزار نفر از جامعه هدف این نهاد فراهم شود.

ارزیابی عمکرد کمیته امداد فقط از سوی مددجویان قابل قبول است

سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد در پانزدهم مرداد گفت: ارزیابی عمکرد کمیته امداد فقط از سوی مددجویان تحت حمایت این نهاد پذیرفته است. کمیته امداد یک سازمان برنامه محور است و باید سیاست ها و محورهای این نهاد مشخص باشد و برای رسیدن به اهداف تعیین شده و نتیجه بخش در دستور کار قرار گیرد .

وی با بیان اینکه تدابیری اندیشیده شده است تا صف وام‌های ضروری، اشتغال، مسکن، جهیزیه و سفرهای زیارتی کاهش و در مقابل سرعت خدمت رسانی به افراد نیازمند افزایش یابد، گفت: با توجه به اهمیت کنترل منابع مالی بودجه در سطح مرکز، استان و کمک‌های مردمی باید نحوه مصرف این منابع هدف‌گذاری و ماهانه شیوه مصرف آن بررسی شود.

رشد ۸ درصدی جمع آوری صدقات تا پایان تیرماه ۹۶/ موضوع محرمانه در کمیته امداد نداریم

سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در شانزدهم مرداد از رشد ۸ درصدی جمع‌آوری صدقات طی ۴ ماه نخست سال ۹۶ خبر داد و افزود: جمع آوری زکات فطریه نیز ۳ برابر شده است،همچنین در طرح محسنین که به موضوع حمایت از فرزندان غیر یتیم که به علت بدسرپرست بودن، تحت حمایت خیران قرار می‌گیرند، رشد قابل توجهی را داشتیم.

فتاح تصریح کرد: مهمترین اتفاقی که طی ۴ ماه گذشته در کمیته امداد رخ داد، افزایش مستمری مددجویان بود که چند سال آرزوی آن را داشتیم و به دنبال آن بودیم و خوشبختانه امسال پرداخت ها در ۴ ماه ابتدای سال انجام شد، به نحوی که سنگین ترین بار مالی افزایش بودجه مربوط به این ردیف از مستمری ها بوده است.

۳۶ مرکز نیکوکاری در استان تهران فعالیت می کنند

محسن ولیئی مدیرکل کمیته امداد استان تهران در هجدهم مرداد گفت: هم اکنون ۳۶ مرکز نیکوکاری در سطح استان تهران به منظور رفع محرومیت نیازمندان محله و منطقه فعالیت می کنند. مراکز نیکوکاری با حمایت کمیته امداد و هیات امنای مساجد و معتمدان محلی در راستای تقویت استقلال کاری و احراز هویت مردمی و با هدف نهادینه کردن فرهنگ احسان و نیکوکاری به صورت محله محور، شناسایی خیران و نیازمندان واقعی محله، ارائه خدمت به نیازمندان از طریق کمک های مردمی در محل سکونت و گسترش ارتباطات بین مردم در محله اقدام به فعالیت می کنند.

وی تصریح کرد: مدیریت این مراکز، محله محور بوده که برپایه تأمین معیشت، مباحث فرهنگی، تحصیلی، بهداشت و درمان، ساخت، تعمیر و بازسازی مسکن نیازمندان است.

بهره مندی ۵۸ هزار خانوار از خدمات کمیته امداد

علی کریمی اصل معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران در بیست و پنجم مرداد گفت:بیش از ۵۸ هزار خانوار از خدمات کمیته امداد در استان تهران بهره مند می شوند.اجرای طرح های غربالگری سلامت در پنج سرفصل شامل آزمایشات، بینایی سنجی، سنجش تراکم استخوان، شنوایی سنجی، بهداشت دهان و دندان برای بیش از ۱۷ هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان تهران در جهت افزایش و حفظ سلامت جسمی آنان به صورت رایگان تا پایان سال جاری اجرا می شود.

وی افزود: کمیته امداد مددکار محور است و گسترش خدمات مددکاری تخصصی و مشاوره، سرمایه گذاری برای توانمند سازی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مددجویان و اقشار نیازمند، تسهیل و تسریع در ارائه خدمات، توسعه خدمات مددکاری با محوریت مددکاران زن با توجه به جمعیت زن سرپرست خانوار، صیانت از نهاد خانواده و ایجاد مشوق های لازم برای امر ازدواج مددجویان از جمله رویکردهای مهم این نهاد در حوزه حمایت و سلامت خانواده است.

پرداخت ۱۱ میلیارد تومانی تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان کمیته امداد

محسن ولیئی مدیرکل کمیته امداد استان تهران در بیست و ششم مرداد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان تحت پوشش پرداخت شده است. در حال حاضر بیش از ۶۰ هزار خانوار با جمعیتی بیش از ۱۳۰ هزار نفر از خدمات حمایتی کمیته امداد بهره‌مند می شوند که از این تعداد مددجو، ۱۴ هزار نفر دانش آموز و ۳ هزار و ۲۰۰ نفر نیز دانشجو هستند.

وی ادامه داد: هر مددکار به طور متوسط به ۴۰۰ پرونده مددجویی در استان تهران رسیدگی می کند که این عدد به طور میانگین در شهر تهران حدود ۳۵٠ پرونده است، همچنین این رقم در برخی شهرستان ها به تعداد ۷٠٠ پرونده برای هر مددکار می رسد که این امر نشان دهنده اهمیت ویژه حوزه مددکاری در رویکردهای جدید کمیته امداد است.

اولویت‌های حمایت از مددجویان در بودجه سال۹۶ کمیته امداد اعلام شد

میر هاشم موسوی، رئیس مرکز برنامه ریزی و پژوهش کمیته امداد در بیست و پنجم مرداد، استقرار نظام نیاز سنجی و توان سنجی مددجویان،پرداخت وام دانشجویی ​از جمله مهمترین مواد بودجه مصوب سال ۱۳۹۶ کمیته امداد در حوزه حمایت و سلامت خانواده دانست.

وی  موضوع ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار را مطرح کرد و افزود: زنان سرپرست خانواری که به دلایل مختلف همسر خود را از دست داده اند، از ارائه خدمتی جدید به این قشر است طبق بودجه امسال، حوزه حمایت و سلامت خانواده موظف شده است زنان سرپرست خانواری را که ازدواج مجدد می کنند به حوزه مسکن معرفی کنند تا برای مدت یک سال کمک هزینه اسکان دریافت کنند، البته در صورت فرزند آوری آنها، هزینه اسکان به مدت دوسال دیگر تمدید خواهد شد.

پرداخت ۶۵۲ فقره تسهیلات اشتغالزایی از سوی کمیته امداد به مددجویان

سیدابوالفضل پرپنچی قائم مقام کلانشهر کمیته امداد استان تهران در بیست و پنجم مرداد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶۵۲ فقره تسهیلات اشتغال زایی توسط این نهاد در استان پرداخت شده است. بازارچه های عرضه محصولات خودکفایی زنان سرپرست خانوار، با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی متروی تهران با رویکرد عرضه و فروش راه اندازی شده است مجریان طرح های خودکفایی در بازارچه هایی که از ابتدای امسال در سه ایستگاه آزادی، ولیعصر(عج) و نوبنیاد برپا شد، ۷۲۹ میلیون و ۲۳۸ هزار تومان فروش داشته اند.

وی تعداد غرفه های بازارچه زیرگذر شهید لشکری در ایستگاه مترو آزادی را، ۵۰ غرفه اعلام کرد و افزود: هدف از راه اندازی این بازارچه ارائه خدمات کمیته امداد و در رأس آن توانمندسازی مددجویان در بخش اشتغال و خودکفایی است.

پرداخت بیش از ۱۶۷ میلیون ریال برای رفع سوءتغذیه کودکان زیر ۶ سال

حسین فتح آبادی سرپرست کمیته امداد شهرستان ورامین در بیست و نهم مرداد گفت: مبلغ ۱۶۷ میلیون و ۹۶۸ هزار ریال برای رفع سوءتغذیه کودکان کمتر از ۶ سال تحت حمایت این نهاد پرداخت ‌شده است. طرح کمک به رفع سوء تغذیه کودکان کمتر از ۶ سال توسط کمیته امداد با هدف ارتقای وضعیت تغذیه کودکان مبتلا به سوءتغذیه در خانوارهای نیازمند، افزایش آگاهی، نگرش و عملکرد جامعه هدف در زمینهٔ تغذیه صحیح و رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه، توسعه دانش و مهارت مادران در زمینهٔ الگوی تغذیه مناسب، همچنین تغذیه و رشد کودک در نظر گرفته ‌شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۱۶ کودک کمتر از ۶ سال از خدمات طرح رفع سوء تغذیه کمیته امداد شهرستان ورامین بهره مند می شوند که ۸۹ درصد آنان غیر مددجو هستند، تصریح کرد: با توجه به اینکه تعداد زیادی از این کودکان تحت حمایت کمیته امداد نیستند، سیاست های این نهاد به سمتی پیش می رود که با غربالگری و معرفی مددجویان به مراکز بهداشت و تأیید سوء تغذیه این کودکان توسط مراکز بهداشت، اولویت دریافت خدمات سوء تغذیه با مددجویان تحت حمایت این نهاد باشد.

آغاز ساخت و تعمیر ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد

جهانبخش مرادی سرپرست مدیریت تأمین مسکن کمیته امداد استان تهران در سی ام مرداد به بیان برنامه های عمرانی این نهاد در سال ۹۶ پرداخت. بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مورد ساخت، تعمیرات کلی و جزیی و تکمیل واحدهای نیمه تمام توسط کمیته امداد استان تهران از محل اعتبارات دولتی، صدقات و مشارکت های مردمی در سال جاری انجام می شود.

وی از انعقاد تفاهم نامه با سازمان بسیج سازندگی سپاه پاسداران سیدالشهدا(ع) و محمد رسول الله(ص) برای تعمیر و بازسازی مسکن مددجویان تحت حمایت خبر داد و گفت: تعمیر و بازسازی ۵۰۰ واحد مسکونی به صورت مشترک با بسیج سازندگی سپاه پاسداران سیدالشهدا(ع) و ۴۰۰ مورد تعمیر و بازسازی نیز به صورت مشترک با بسیج سازندگی سپاه پاسداران محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ هدف گذاری شده است./ص

باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.