امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Tuesday, 7 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 81810
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 10 اردیبهشت 1397 - 13:02 | | ارسال توسط :

برگزاری برنامه‌های بزرگداشت شهید مطهری با رویکرد مهدویت

به گزارش بابل نوین، دبیر ستاد بزرگداشت استاد مرتضی مطهری با اعلام این خبر که امسال با همکاری ۲۸ دستگاه، برنامه‌های بزرگداشت شهادت مرتضی مطهری برگزار می‌شود، گفت: ما در صدد هستیم تا برنامه‌های این ستاد با رویکرد ابداعی باشد تا مخاطبان بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم و افراد بیشتری بتوانند از آثار و پیام‌های […]

به گزارش بابل نوین، دبیر ستاد بزرگداشت استاد مرتضی مطهری با اعلام این خبر که امسال با همکاری ۲۸ دستگاه، برنامه‌های بزرگداشت شهادت مرتضی مطهری برگزار می‌شود، گفت: ما در صدد هستیم تا برنامه‌های این ستاد با رویکرد ابداعی باشد تا مخاطبان بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم و افراد بیشتری بتوانند از آثار و پیام‌های استاد مطهری بهره ببرند.

حسین کوچکیان امروز (دوشنبه، نهم اردیبهشت‌ماه) در نشست ویژه برنامه‌های سی‌ونهمین سالگرد شهادت استاد آیت‌الله مرتضی مطهری با بیان اینکه در برگزاری این برنامه‌ها و نشست‌ها ۲۸ دستگاه اجرایی، سازمان‌های عمومی، غیردولتی و مردم‌نهاد فعالیت دارند، اظهار کرد: این سازمان‌ها در خصوص بزرگداشت یاد و خاطره شهید مطهری برنامه‌هایی دارند. با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص نشر آثار این شهید و تأکیدات امام راحل در خصوص یاد و خاطره شهید مطهری هر ساله این ستاد در بنیاد شهید مطهری برگزار می‌شود تا در خصوص نشر آثار آیت‌الله شهید مطهری هماهنگی‌هایی صورت گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در این ستاد در صدد ایجاد همپوشانی و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها هستیم، یادآور شد: تمام جوانب آثار شهید مرتضی مطهری مد نظر است و در صدد هستیم آثار بیشتری از شهید مطهری را برای مردم ارائه بدهیم. از جمله این برنامه‌ها برگزاری مسابقات میدانی در سطح شهرها و بویژه شهر تهران است و با همکاری شهرداری، نوشته‌هایی از آثار شهید مطهری را در منظر عموم مردم قرار می‌دهیم تا مخاطبان بتوانند از این پیام‌ها بهره ببرند.

دبیر ستاد بزرگداشت استاد مطهری در ادامه با اشاره به سایر برنامه‌های این ستاد گفت: این پیام‌ها در آموزش و پرورش، وزارت علوم و سایر مراکز نشر داده می‌شود. برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی، برنامه‌های آموزش و پرورش و برنامه‌هایی که در نیروهای مسلح برگزار می‌شود از دیگر برنامه‌های ما در ستاد است. در آموزش و پرورش یک هفته را در خصوص روز معلم قرار داده‌اند که در این هفته به نشر آثار می‌پردازیم و در تریبون نماز جمعه و همچنین گلباران کردن محل شهادت، محل ولادت و مزار شهید مطهری مراسم یادبودی را برگزار می‌کنیم. برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی ویژه دانش‌آموزان، معلمین و تجهیز کتابخانه‌ها از دیگر برنامه‌های ما در این ایام است.

کوچکیان با بیان این‌که شهرداری تهران در خصوص فضای تبلیغی نیز با ما همکاری داشته و قرار است جملات شهید مطهری را در سطح شهر به نمایش بگذاریم، ادامه داد: برگزاری جام ورزشی با عنوان جام مطهر و برگزاری نمایشگاه آثار شهید مطهری در مکان‌ها و محل‌های مختلف از دیگر برنامه‌های این ستاد است. روز عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح نیز در این روز است که از معلمان و مسئولان و اساتید تقدیر می‌شود. تشکیل حلقه‌های صالحین و برگزاری همایش حکمت مطهر در دانشگاه صداوسیما که در دهم اردیبهشت‌ماه با حضور شخصیت‌های دانشگاهی و حوزوی از جمله علی مطهری، آیت‌الله محقق داماد، حجت‌الاسلام محمدی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و سایر اعضای خانواده شهید مطهری در این برنامه حضور دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه با همکاری فرهنگسرای ارسباران نیز ویژه برنامه روز شهادت بزرگداشت آیت‌الله مرتضی مطهری را خواهیم داشت، یادآور شد: در فرهنگسرای ارسباران شب شعرخوانی را با حضور اعضای خانواده شهید مطهری داریم. وزارت ورزش و جوانان نیز سعی دارد برنامه‌هایی را در این زمینه داشته باشد. بر همین اساس در قم برنامه‌هایی برگزار می‌شود. نامگذاری مسابقات در تقویم ورزشی به نام استاد مطهری را در استان‌ها داریم و هلال احمر نیز در کانون‌های مدارس و دانشگاه‌ها به نشر آثار شهید مطهری اقدام می‌کنند.

دبیر ستاد بزرگداشت استاد مطهری در ادامه با اشاره به ویژه برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون فرهنگی مساجد ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد در نمایشگاه کتاب برنامه‌های ویژه‌ای دارد و در نشریات در خصوص فرامین آیت‌الله مرتضی مطهری برنامه‌هایی دارند. با همکاری کانون فرهنگی-هنری مساجد که وابسته به وزارت ارشاد است در مساجد برنامه‌های ویژه‌ای برگزار می‌کنیم که در خصوص نشر آثار شهید مطهری اقدام کنند.

کوچکیان همچنین با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌هایی به این مناسبت توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران، برای این خانواده‌ها، اظهار کرد: صداوسیما نیز به طور خاص ویژه برنامه‌هایی را در شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی برگزار می‌کند. در شبکه رادیویی کتاب ویژه برنامه شهید مطهری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بنیاد حفظ آثار و نشر شهید مطهری کتاب «درآمدی به نظام جامع اندیشه شهید استاد مطهری» چاپ می‌کند که این کتاب در گفت‌وگو با ۱۲ شهید است. همچنین کتاب «انقلاب اسلامی از دیدگاه فلسفه تاریخ» در این ایام توسط بنیاد صدرا منتشر می‌شود. ما در صدد هستیم که امسال برنامه‌های ما به سمت برنامه‌های ابداعی باشد تا مخاطبان بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم. همچنین از طریق اعضای ستاد بسیج دانشجویی و دانش‌آموزی و سایر اعضا در صدد هستیم که در حوزه‌های فضای مجازی نیز اقدامات بیشتری داشته باشیم و در این خصوص بیشتر به نشر آثار شهید مطهری در این فضاها بپردازیم. ما در فضای مجازی فعالیت داشته‌ایم اما باید بیشتر از این‌ها فعالیت کنیم تا اثربخشی ما و بیانات ارزشمند شهید مطهری بیشتر از گذشته شود.

دبیر ستاد بزرگداشت استاد مطهری تصریح کرد: اکنون نیز در کانال‌های آی‌گپ، سروش، بیتا نیز فعالیت خود را در راستای ترویج آثار و اندیشه‌های شهید مرتضی مطهری آغاز کرده‌ایم. این برنامه‌ها در طول ماه‌های گذشته برنامه‌ریزی شده است و در این هفته با همکاری دستگاه‌ها اجرا می‌شود. امسال چون سالروز بزرگداشت آیت‌الله مرتضی مطهری همزمان با ولادت امام زمان (عج) است، سعی شده رویکردهای برنامه‌ها بحث مهدویت در آثار شهید مرتضی مطهری مد نظر باشد.

/ایسنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.