امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 81780
  پرینتخانه » سخن سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 10 اردیبهشت 1397 - 6:45 | | ارسال توسط :

پاسخ دندان‌شکنی به اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی می‌دهیم

مشاور سیاسی فرمانده سپاه قدس گفت: در مقابل اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی و شهادت فرزندان اسلام حتما پاسخ بزرگتر و دندان شکن‌تری خواهیم داد.

به گزارش بابل نوین، سیدرضا صدرالحسینی مشاور فرمانده سپاه قدس در همایش “بصیران انقلابی” ناظران دفتر شورای نگهبان بابل اظهار کرد: تحولات منطقه در حال حاضر بعد از جنبش بیداری اسلامی با پرچم‌داری انقلاب اسلامی و رهبری مقام معظم رهبری در چند سال گذشته احیا شد، این موج بیداری چهارمین موج بیداری اسلامی در یک دهه گذشته است و تحولات عظیمی را در منطقه ایجاد کرد.

وی افزود: امروز ما در شرایطی از مقاومت اسلامی و جبهه مقاومت بحث می‌کنیم که ترورسیم، جنگی نیابتی را بر منطقه ما تحمیل کرد اما محور مقاومت به پیروزی‌های واقعی دست یافت و کشور برادرمان عراق توانست خلافت داعش را به پایان برساند و جشن پیروزی هلاکت آنان را برگزار کند، در این شرایط انتخابات بسیار مهمی در عراق برگزار خواهد شد که قطعا در موضوع امنیت ملی ما بی‌تاثیر نیست.

مشاور فرمانده سپاه قدس ادامه داد: اضمحلال تروریست‌های واقع در سوریه شرایطی را موجب شد که سه کشور به ظاهر حامی صلح و آرامش، حملات مشوکی و هوایی در حمایت از تروریسم انجام می‌دهند که خود نشان‌دهنده شکست واقعی آن‌ها در صحنه‌های میدانی است.

این مسئول تصریح کرد: اکنون برای برادران سوری میز مذاکره مهیا کردند تا موفقیت‌ها و پیروزی‌های نظام سیاسی سوریه را برهم زنند، در یمن نیز علی‌رغم محاصره چند لایه‌ای انقلابیون، مجموعه بسیار قدرتمند انصارالله توانست موشک‌های خود را به محل برگزاری هیات دولت عربستان برساندو باوجود مشکلات فراوان بهداشتی‌و درمانی در این کشور، تجمعات گسترده‌ای در آنجا برای حمایت از انصارالله مشاهده می‌شود، آنقدر ظرفیت در یمن افزایش یافت که کمتر از چند ساعت بعد از ترور رییس‌جمهور انقلابیون یمن جانشین وی مشخص، انقلاب و قیام ادامه یافت.

صدرالحسینی گفت: علی‌رغم پمپاژ ناامیدی توسط برخی گروه‌ها و جریانات داخلی در فرای مرز انقلاب اسلامی موقعیتش بسیار مناسب است، با مدیریت کلانی که رهبر معظم انقلاب پیرامون بیداری اسلامی‌و حرکت انقلاب اسلامی در کشورهای هدف انجام دادند.

وی تاکید کرد: امروز جایگاه انقلاب اسلامی در بسیاری از کشورهایی که حتی به آن‌ها توجه ویژه‌ای هم نداریم بسیار بالا و رهبر معظم انقلاب به دلیل اشرافیتی که بر همه موضوعات کلان‌و جزئی دارند این چنین امیدوارانه با جامعه سخن می‌گویند، امید را به مردم تزریق می‌کنند زیرا آینده انقلاب اسلامی و کشورمان ایران بسیار روشن است.

این استاد دانشگاه با تاکید بر همراهی با ولایت فقیه افزود: با توجه به این موقعیت ویژه‌ای که انقلاب اسلامی در آن‌سوی مرزها پیدا کرده مسئولیت دوستان در حوزه مسئولیتی شورای نگهبان بسیار اساسی‌تر است زیرا که امروز سخن مقام معظم رهبری در سال ۸۸ که فرمودند «أین عمار» هنوز در جامعه موج می‌زند و ما به این عمارها نیاز داریم.

کارشناس و تحلیلگر مسائل بین‌المللی با اشاره به تحولات عراق اظهار کرد: عراق کشوری مستقل و هیچ‌کس نباید انتظار داشته باشد ما با این کشور مانند استان‌های خود برخورد کنیم، به هیچ عنوان این نشانه افتخار برای انقلاب و جمهوری اسلامی نیست که تصور کنیم همه مسئولین عراقی کاملا تحت اختیار ما هستند.

صدرالحسینی یادآور شد: پس هیچ فردی نباید تصور کند که کشور مستقل مثل عراق در ارتباط با مسائل کلان خودش آقا اجازه باشد از جمهوری اسلامی، مقام معظم رهبری در آخرین دیدار با نخست‌وزیر کشور عراق گفتند که ما با ارتباط شما با کشورهای دیگر هیچ مشکلی نداریم، چون ایشان تمام زوایای قضیه را می‌شناسد و می‌داند کشور عراق یک کشور عربی است و تمایلات عربی جلوگیری می‌کند از اینکه ما بگوییم با عربستان ارتباط نداشته باشد اما مدیریت ما آنجایی خودش را نشان می‌دهد که میزان دخالت و نفوذ کشورهای دیگر از جمله عربستان را در عراق به آن‌ها یادآوری کنیم.

وی افزود: مهم آن‌که مسائل راهبردی عراق با انقلاب اسلامی همراه باشد ولی ممکن است از تاکتیک‌های مختلف استفاده کند، عراق یک کشور ثروتمند، دارای منابع انرژی که همین امروز اگر شروع به سازندگی کند ۲۵ سال طول می‌کشد بشود در تراز مردم شیعه کشورش و خیلی زمینه‌های پیشرفت داشته باشد بنابراین باید اجازه بدهیم در صحنه‌های مختلف آزاد باشد و بتوانند کارشان را انجام دهند.

صدرالحسینی با بیان استراتژی حضور سردار قاسم سلیمانی در سوریه خاطرنشان کرد: در شرایطی که یک کشور قانونی‌و مشروع از جمهوری اسلامی درخواست کمک کند ما براساس آموزه‌های دینی، فرامین امام و رهبری تکلیفمان مشخص است، کسی که توانمندی مدیریتی داشته باشد سیاست منطقه و بین‌الملل را به درستی بشناسد می‌تواند کمک‌کننده باشد، شجاعت سردار سلیمانی زبانزد همه است و حضور او در سوریه به معنی حضور انقلاب اسلامی در آنجاست، مهمترین هدف ما از ورود به سوریه کمک سیاسی بود تا در حلقه مقاومت باقی بماند.

وی ضمن محکومیت حمله به پایگاه هوایی سوریه ادامه داد: در طول هفت سال گذشته علی‌‌رغم بسیاری از اتفاقات شبیه حمله به پایگاه هوایی سوریه، اسرائیل اظهار بی‌اطلاعی می‌کرد اما این دفعه با اطلاع کامل این کار را انجام دادند و هیچ عذرخواهی هم درکار نبود، در این زمینه نیز پاسخ بسیار روشن است که انتقام اقدامات رژیم صهیونیستی دیر و زود دارد اما سوخت و سوز نخواهد داشت.

مشاور سیاسی فرمانده سپاه قدس در پایان با تاکید بر دست برتر ایران در معادلات نظامی در منطقه گفت: حتما پاسخ بزرگتر و دندان شکن‌تری به اقدامات رژیم صهیونیستی خواهیم داد اما مکان، زمان‌و میزان این انتقام‌گیری‌و تقاص خون شهدای ما و این اقدامی را که انجام دادند امروز در اختیار جمهوری اسلامی است و همین خواب را از چشم صهیونیست گرفته است.

بلاغ/

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.