امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 71490
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 01 آذر 1396 - 21:21 | | ارسال توسط :

برگزاری نخستین نشست کارگروه وقف ستاد ملی بازآفرینی شهری

نخستین نشست کارگروه وقف ستاد ملی بازآفرینی شهری کشور با حضور نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و معاون وزیر مسکن و شهرسازی و نمایندگان بیش از 16 دستگاه در سازمان اوقاف برگزار شد.

به گزارش بابل نوین،نخستین نشست کارگروه وقف ستاد ملی بازآفرینی شهری امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی و عشایری معاون وزیر راه و شهرسازی در این سازمان برگزار شد.

در ابتدای این نشست رئیس سازمان اوقاف با اشاره به دهه وقف به نیت خیر واقفان اشاره  کرد و گفت: تاکنون بیش از ۸۰۰ نوع نیت از وقف‌نامه‌ها استخراج شده است و هر نیت یک نوع خدمت به جامعه است.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی با بیان اینکه سازمان اوقاف مطابق نیت واقفان به مردم خدمت می‌کند، تصریح کرد: هیچ نیتی در جامعه نیست که به ارائه خدمات به جامعه و مردم منجر نشود.
وی این تفکر که با وقف کردن اموال وقف متعلق به سازمان اوقاف می‌شود را دروغ و تهمت دانست و گفت: از سال ۸۹ تاکنون بیش از یک هزار و ۳۰۰ حکم تولیت صادر شده است.
رئیس سازمان اوقاف افزود: اشخاصی بودند که با سند ثابت کردند که از وراث واقف هستند و مدعی اداره موقوفه بودند و سازمان اوقاف هم به‌عنوان متولی با استناد بر اسناد آنها برایشان حکم تولیت صادر کرد.
حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به وظایف این کارگروه تاکید کرد: از کارگروه وقف ستاد ملی بازآفرینی شهری چند درخواست دارم؛ نخست اینکه به مشکل بافت‌های فرسوده برای حل مشکل مردم توجه کنند و در عین حال برای املاک موقوفه حقی در نظر گرفته شود تا به نیت واقفان عمل شود.
وی یادآور شد: فعالیت دیگر این کارگروه این است که از بوجود آمدن سکونت‌گاه‌های غیر رسمی جلوگیری کند و یا اگر هم به‌وجود آمده، سر و سامان پیدا کند.
نشست کارگروه وقف ستاد ملی بازآفرینی شهری به ریاست حجت‌الاسلام  محمد مهدی حاتمی؛ معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف برگزار شد و نمایندگانی از سازمان شهرداری‌های کشور، شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، سازمان ثبت اسناد و املاک، آستان حضرت عبدالعظیم حسنی، آستان قدس رضوی، قوه قضایی، سازمان منابع طبیعی، سازمان امور اراضی، وزارت راه و شهرسازی و سازمان میراث فرهنگی حضور داشتند و به تبادل نظر پرداختند.
«کار‌گروه وقف» با ریاست معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف در ستاد ملی بازآفرینی شهری در وزارت راه و شهرسازی تشکیل شده بود.
ستاد ملی بازآفرینی شهری کشور در راستای اجرای مفاد سند ملی راهبردی احیاء، بهسازی، نوسازی و توانمندسازی بافتهای فرسوده و ناکارآمد شهری (مصوب ۱۶ شهریور ۹۳ هیأت وزیران) و به منظور فراهم کردن زمینه همکاری و هماهنگی بین‌بخشی با دستگاه‌های ذیربط برای انجام اقدامات مشترک، در جلسه ۲۶ اردیبهشت ۹۶ بنا به پیشنهاد مشترک دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی شهری و معاونت حقوقی و املاک و دبیرخانه کمیسیون عالی احیاء، عمران و آبادانی موقوفات سازمان اوقاف و امور خیریه، دستورالعمل نحوه تشکیل و فعالیت «کارگروه وقف» در محدوده‌های ناکارآمد شهری (سکونت‌گاه‌های غیررسمی، بافتهای فرسوده و …) را تصویب کرد.

منبع:فارس

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.