امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 71491
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 01 آذر 1396 - 21:24 | | ارسال توسط :

سازمان حج نمی‌تواند مانع فعالیت کاروان‌های غیرمجاز شود/ لزوم تقویت ضوابط و رفع خلأ قانونی

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: با اینکه قانون، سازمان حج و زیارت را متولی امور زیارت می‌داند، اما این سازمان نمی‌تواند مانع فعالیت افراد غیر مجاز در این زمینه شود.

به گزارش بابل نوین،محسن نظافتی با اشاره به فعالیت ۲۵۰۰ دفتر رسمی و دارای مجوز زیر نظر این سازمان در سراسر کشور گفت: سازمان حج و زیارت همواره مدافع حقوق این دفاتر بوده است اما به نظر می‌رسد این حقوق توسط برخی افراد غیرمجاز در حال ضایع شدن است.

وی با اعلام اینکه همه ساله تعداد قابل ملاحظه‌ای از هموطنان از طریق افراد غیر مجاز به عتبات اعزام می‌شوند، در حالی که از کمترین امکانات و خدمات امنیتی و ایمنی، بهداشتی و سلامت، تغذیه و مسکن بهره‌مندند، خواستار چاره جویی و اقدام قضایی و انتظامی برای مهار این افراد شد.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت همچنین به تلاش این سازمان برای تقویت ضوابط قانونی دراین زمینه اشاره و ابراز امیدواری کرد؛ مراجع ذیربط بتوانند با تصمیمی در این زمینه خلأ قانونی موجود را برطرف سازند.

نظافتی به وقوع چندین مورد حادثه برای زائرانی که طی سال‌های اخیر توسط افراد غیرمجاز به عتبات اعزام شده بودند اشاره کرد و گفت: سازمان حج و زیارت برای جلوگیری از وقوع حوادثی از این دست، همیشه مدافع حقوق دفاتر خدمات زیارتی خواهد بود.

منبع:فارس

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.