امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 76181
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, سیاسی, فرهنگ و هنر, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 15 دی 1396 - 15:55 | | ارسال توسط :

بیداری و بصیرت ملت ایران فتنه‌گران را ناکام ساخت

امام‌جمعه بندپی‌شرقی گفت: بیداری و بصیرت ملت ایران فتنه‌گران را ناکام ساخت، مردم آگاه ما به خوبی تشخیص دادند که اغتشاش‌گران به ظاهر با شعار اقتصادی و بیان گله‌مندی حرکت خود را آغاز کردند اما به دنبال آشوب هستند.

به گزارش بابل‌نوین، حجت‌الاسلام محمد پوررمضان در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته بندپی‌‌شرقی اظهار کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند هرکس در تربیت فرزند خود به گونه‌ای کشوا باشد که نیتش تربیت فرزند برای رضای خدا باشد، این پدر و مادر به دلیل تربیت فرزند نکو از جهنم رهایی خواهند یافت پس بکوشیم بدین طریق جامعه که از فرزندان خودمان تشکیل می‌شود را از بزهکاری دور سازیم.

وی افزود: ۱۵ دی ماه سالروز فرمان تاریخ امام(ره) مبنی بر تاسیس گزینش در سطح کشور است، این فرمان نشان اهمیت و حساسیت امر گزینش را برای ما روشن می‌سازد، در گزینش بنا به فرموده مقام معظم رهبری باید هوشمندانه، عالمانه و دقیق باشیم، اینکه چه کسانی تربیت فرزندان ما را به عهده می‌گیرند بسیار مهم است و آنان باید تخصص و تعهد داشته باشند.

امام‌جمعه بندپی‌شرقی ادامه داد: جامعه بزرگ ایران به هیچ نهادی به اندازه آموزش و پرورش وابسته نیست زیرا از دل همین نهاد آموزشی وزرا، فرماندار و مقامات کشور تربیت می‌شوند، مسئولان خرد و کلان کشور تربیت‌یافتگان همین نظام آموزشی هستند بنابراین اینان باید از فیلتر سیستم آموزشی و معلمانی اندیشه‌ورز عبور کنند تا مدیرانی لایق به وجود آید.

این مسئول با اشاره به اغتشاشات اخیر تصریح کرد:  آنها که در ۸۸ نتوانستند راه به جایی ببرند دوباره جنبشی را به نام ری‌استارت تشکیل دادند که این فتنه  دارای لایه‌های مختلفی از جمله  چالش رنگ، سنگ،  آتش و سر بریدن  بود، تا عدم آرامش را در جامعه شکل دهند، اگرچه در دو چالش ابتدایی توفیقی نداشتند اما متاسفانه اماکن مقدس و نهادهای بسیاری را به آتش کشیدند و جان عده‌ای از هم‌وطنان ما را گرفتند.

حجت‌الاسلام پوررمضان گفت: بیداری و بصیرت ملت ایران فتنه‌گران را ناکام ساخت، مردم آگاه ما به خوبی تشخیص دادند که اغتشاش‌گران به ظاهر با شعار اقتصادی و بیان گله‌مندی حرکت خود را آغاز کردند اما به دنبال آشوب هستند.

وی افزود: در اتاق فکر طراحی این فتنه شامل مشاوران ترامپ و مقامات آمریکایی تصمیم گرفتند که مدل لهستان و اتفاقی که برای ریگان افتاد را دقیقا در ایران پیاده کنند، به دین گونه که  قشر متوسط جامعه را تحریک کرده و با به میدان کشیدن این افراد به اهداف خود دست یابند اما حضور حماسی ملت ایران در راهپیمایی‌ها طومار فتنه دشمن را درهم پیچیدند.

خطیب جمعه بندپی شرقی اذعان کرد: البته نباید فراموش کنیم که مردم ما دچار مشکلات معیشتی و اقتصادی هستند و به دلیل صبوری و تحمل‌شان باید از آنان تشکر کنیم و هم‌چنین در هر نهاد و اداره‌ای که هستیم برای حل مشکلات مردم در تلاش باشیم.

این مسئول ادامه داد: چرا باید مردم عزیز ایران مشکلات اقتصادی، اشتغال و یا اداری داشته باشند،  این در شان ملت ما نیست که در ادارات برای پیگیر حق خود سرگردان باشند.

پوررمضان تصریح کرد: ملت ما برای انتقاد حق دارند اما نباید فراموش کنیم که انتقاد نیز راه و روش خاصی دارد، این گونه نباشد که باغبانی با تبر به جان درخت‌های باغ خود بیافتد، این اسمش انتقاد نیست اما اگر باغبانی با محبت شاخه‌های اضافی را قطع و هرس کند این انتقادی سازنده است

وی تاکید کرد: کشور ما در حال حاضر به انتقادات سازنده نیاز دارد نه انتقادات غیرمنصفانه و کسی که دلسوز نظام و کشور باشد انتقادات سازنده می‌کند، آنان که با صحبت‌های خود آشوب می‌کنند آب در آسیاب دشمن می‌ریزند، این افراد با تیشه و تبر به جان کشور افتادند.

حجت‌الاسلام پوررمضان در پایان گفت: دشمن آرزو دارد در ایران آشوبی به پا شود تا به خواسته‌های خود برسد بنابراین افراد باید مواظب فرصت‌طلبی‌های دشمن باشند و همان‌گونه که مردم میان خود و اغتشاش‌گران صف کشیدند و اجازه سواستفاده به دشمنان ندادند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.