امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 76180
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 15 دی 1396 - 14:14 | | ارسال توسط :

تحویل ۷۴۲ میلیون کیلو وات ساعت انرژی خالص به شبکه سراسری برق کشور

به گزارش بابل نوین، نعمتی مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا از تولید ۷۷۰ میلیون و ۱۰۷ هزار کیلووات ساعت انرژی، آذر امسال در این نیروگاه خبر داد. وی گفت: از این میزان ۷۴۲ میلیون و ۶۶۴ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص به شبکه سراسری برق کشور تحویل شد. مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا افزود: در این […]

به گزارش بابل نوین، نعمتی مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا از تولید ۷۷۰ میلیون و ۱۰۷ هزار کیلووات ساعت انرژی، آذر امسال در این نیروگاه خبر داد.

وی گفت: از این میزان ۷۴۲ میلیون و ۶۶۴ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص به شبکه سراسری برق کشور تحویل شد.

مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا افزود: در این ماه ۹۴.۵ درصد انرژی در واحد‌های بخاری و ۵.۵ درصد در واحد‌های سیکل ترکیبی تولید شد.

نعمتی گفت: نه ماه امسال حدود ۷۷ درصد انرژی تعهدی نیروگاه شهید سلیمی نکا، محقق شده است.

وی به ساخت مبدل کولر ژنراتور واحدگازی نیروگاه نکا در داخل کشور اشاره کرد و گفت: سازندگان متعهد و توانمند وطنی تحت نظارت مستمر کارشناسان نیروگاه نکا موفق به طراحی و ساخت نمونه اولیه این مبدل‌ها به روش مهندسی معکوس شدند.

نعمتی افزود: پس از گذراندن مراحل مختلف آزمایشات عملکردی و اخذ تأییدیه ارزیابی کیفیت از گروه‌های مهندسی و تعمیرات، ۲ عدد از این مبدل‌ها ساخته و در واحد یک گازی این نیروگاه نصب و ۲ عدد دیگر در حال ساخت است.

مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا گفت: این مبدل‌ها با یک چهارم قیمت مشابه خارجی آن خریداری شده و به ازاء خرید هر مبدل ۲ میلیارد و سیصدمیلیون ریال صرفه جویی حاصل شده است.

نعمتی افزود: نیروگاه نکا با مدیریت ساخت این قطعه در سال تولید و اشتغال و کاهش وابستگی صنعت برق به سازندگان خارجی، از خروج ۹ میلیارد و دویست میلیون ریال سرمایه ملی از کشور جلوگیری کرده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.