امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 74766
  پرینتخانه » ورزشی تاریخ انتشار : 29 آذر 1396 - 16:27 | | ارسال توسط :

تاج: برای صعود از گروه‌مان به جام جهانی ۲۰۱۸ می‌رویم/ سلطانی‌فر: کار برای تاج ساده گذشته است!/ گزارش مالی تایید شد

مجمع عمومی فدراسیون فوتبال که قرار است در آن برای انتخاب یک عضو هیئت رئیسه هم رأی‌گیری شود، آغاز شد.

به گزارش بابل نوین،  مجمع عمومی فدراسیون فوتبال از ساعت ۱۴:۱۵ امروز (چهارشنبه) و با ۱۵ دقیقه تأخیر در سالن همایش‌های آکادمی ملی المپیک واقع در مجموعه انقلاب با حضور اعضای مجمع آغاز شد. محمدرضا داورزنی، معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان به‌عنوان نماینده وزارت ورزش در این جلسه با ۱۰ دقیقه تأخیر حضور یافت. مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش هم لحظاتی پس از شروع مجمع در جلسه شرکت کرد.

در این مجمع قرار است برای انتخاب یکی از نفرات هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با رأی‌گیری بین محمود اسلامیان و شهاب‌الدین عزیزی‌خادم تصمیم‌گیری شود. همچنین تصویب بودجه سال آینده فدراسیون فوتبال هم در دستور کار قرار دارد.

در ابتدای این مجمع، محمدرضا ساکت، دبیرکل فدراسیون فوتبال با اشاره به نفراتی که از مجمع قبلی فدراسیون تا برگزاری مجمع امروز از آسمان فوتبال ایران و رسانه‌های ورزشی پَر کشیده‌اند اشاره کرد و فاتحه‌ای برای این افراد خوانده شد. وی سپس گفت: دستور جلسه مجمع عمومی فدراسیون فوتبال تعیین ناظران و شمارش کنندگان آرا، تصویب صورتجلسه مجمع قبلی، پخش کلیپ یک ساله فدراسیون فوتبال، سخنرانی مهدی تاج، سخنرانی مسعود سلطانی‌فر، ارائه صورت‌های مالی ۹۶-۹۵ توسط خزانه‌دار، ارائه بودجه سال ۹۷ و انتخابات عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال خواهد بود.

* مدیر روابط عمومی فدراسیون قبل از آغاز با فراخواندن رسانه‌ها روند برگزاری را تشریح و به خبرنگاران اعلام کرد که در زمانی که قرار است مجمع به صورت‌های مالی فدراسیون بپردازد، طبق قوانین صدا داخل جلسه قطع خواهد شد.

* جابری، غفاری و محبی زنگنه به عنوان ناظران مجمع انتخاب شدند. عباسی، احمدی و امیر مسعود هراتیان هم به عنوان نمایندگان مجمع برای شمارش آرا انتخاب شدند.

* گزارشی از عملکرد فدراسیون فوتبال در سال گذشته قرائت کرد و برای تصویب صورت جلسه از اعضای مجمع خواست که رای خود را اعلام کنند که با اکثریت آرا تصویب شد.

* در ادامه این مجمع کلیپ عملکرد فدراسیون فوتبال در یک سال گذشته به مدت ۳۰ دقیقه به نمایش گذاشته شد.

* مهدی تاج پس از پخش کلیپ ۳۰ دقیقه‌ای گفت: از حضور وزیر محترم و همچنین آقای داورزنی، معاون ایشان تقدیر و تشکر می‌کنم. از مسئولان حراست، رسانه‌ها، اعضای مجمع، هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و سایر نفرات که قبول زحمت کردند تشکر می‌کنم. اتفاق خوبی که می‌توان در این مدت اخیر به آن اشاره کرد، این است که هر ۴ نماینده باشگاه‌های ما در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند و به نظر من روند بسیار خوبی بوده است که می‌توان به آن اشاره کرد، اما نباید این فراموش کنیم که قاعده‌ای استثنایی داشتیم و به نظرم اگر حمایت‌های وزارت ورزش و شخص آقای وزیر نبود، شرایط بسیار سخت می‌شد. از سوی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ نیز اقدامات زیادی انجام شد و جلساتی که بالغ بر ۲۰ ساعت به طول انجامید تا بدهی باشگاه‌ها و نمایندگان ما در لیگ قهرمانان آسیا حل و فصل شود تا از سوی AFC شرایط برای ما دشوار نشود.

تاج افزود: به نظر من سنگ بنای خوبی را گذاشتیم و به مسیری برویم که دیگر باشگاه‌ها هیچ بدهی مالی نداشته باشند و بتوانند با آرامش در مسیرشان قدم بردارند. ما هم باید از حق خودمان در فوتبال و مسائل مالی آن بهره‌مند باشیم، چرا که ما در سالیان گذشته نتوانستیم حق خودمان را از این فوتبال به دست بیاوریم و با این اعداد و رقم و بودجه کمی که در اختیار داریم توانستیم همه تیم‌های ما به جام جهانی صعود کنند و این نشان می‌دهد که ما برای موفقیت تیم‌های فوتبال‌مان تمام تلاش‌مان را انجام دادیم تا شاهد موفقیت با غیرت شریف‌مان در عرصه‌های جهان باشیم. در اینجا نایب‌قهرمانی تیم فوتبال ساحلی پارس جنوبی را در باشگاه‌های جهان نیز تبریک می‌گویم و امیدوارم که در مسابقات آینده نیز همینطور خوب باشند.

وی تصریح کرد: صحبت‌های خود را کوتاه می‌کنم چرا که در گزارش و کلیپی که برای حاضران پخش شد، اهم و اقدامات فدراسیون فوتبال برای پیشرفت فوتبال و بخش‌های مختلف آن به نمایش درآمد. ما در ادامه نیز برای موفقیت تیم‌های ملی بزرگسال اقدامات زیادی انجام خواهیم داد و مهمترین آن بهره‌برداری از کمپ تیم ملی و زمین شماره ۲ کمپ است. همچنین بازی‌های تدارکاتی تیم ملی کشورمان در راه جام جهانی که به نظر من باید تیم ملی ایران ۷ یا ۸ بازی تدارکاتی قبل از جام جهانی داشته باشد. قرعه ما  در جام جهانی هم بسیار سخت است و خیلی امیدوار هستیم که بتوانیم از گروه خودمان صعود کنیم و مسلماً برای صعود تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد. برای شکست و یا باخت به روسیه نمی‌رویم و با یک برنامه‌ریزی امیدواریم تا اندازه‌ای که بتوانیم برای موفقیت تیم ملی ایران در جام جهانی قدم برداریم.

* بعد از تاج مسعود سلطانی‌فر شروع به سخنرانی کرد و گفت: امیدوارم مجموعه فدراسیون فوتبال و این گردهمایی که انجام شده با توجه به اهمیت آن طبق برنامه پیش برود و به این منجر شود که روندی که فوتبال ایران در یکی دو سال گذشته داشته در جهت رشد و ارتقا ادامه پیدا کند. باید با همفکری و هم‌افزایی کار را جلو ببریم. باید به فدراسیون فوتبال تبریک بگویم و مجموعه فوتبال که اگر موفقیتی و رشد و سربلندی وجود داشته این افتخارات مرهون زحمات تک‌تک کسانی است که در ورزش، فوتبال و باشگاه‌های آن فعالیت می‌کنند. همه تلاش می‌کنند تا ورزش و فوتبال ایران رشد پیدا کند. تبریک می‌گویم کسب عنوان برترین فدراسیون آسیا را آن هم در حالی که این عنوان با وجود دیگر کشورها که هزینه‌های بسیار زیادی کرده‌اند به دست آمده است. با تلاش‌هایی که اهالی فدراسیون انجام دادند ما الان تنها کشور ۵ ستاره فوتبال دنیا و بهترین تیم آسیا هستیم.

وزیر ورزش و جوانان افزود: همانطور که می‌دانید کسب عنوان نخست و قهرمانی سخت است اما قهرمان‌ ماندن از آن سخت‌تر است. باید تاج و اعضای مجمع بدانند که سطح مطالبات فوتبال‌دوستان با این افتخاراتی که به دست آمده بسیار بالاتر رفته و کار ما را نسبت به گذشته سخت‌تر کرده است.

سلطانی‌فر اظهار داشت: با توجه به شرایط و وضعیتی که در مجموعه فوتبال داریم ضروری است که یک ساختارسازی و شفاف‌سازی خوبی شکل بگیرد تا در تیم‌های پایه و تربیت مربیان مجرب و استفاده از استعدادهای فوتبالی و همچنین تبدیل واقعی تیم‌ها به باشگاه خوب کار کنیم تا باشگاه‌ها هم بتوانند با برنامه‌ریزی بخش عمده‌ای از نیازهای ورزش و فوتبال ما را انجام دهند.

وزیر ورزش درباره صحبت‌های تاج مبنی بر فعالیت‌هایی که برای کسب سهمیه ۴ تیم آسیایی ایران توسط وزارت ورزش انجام شد، توضیح داد: به یک باره در شرایطی حساس و طبق چارچوبی که AFC برای‌مان مشخص کرده بود روبه‌رو شدیم و نیاز بود در مدت زمان محدودی نسبت به اصلاح و شفاف‌سازی وضعیت مالی و بخش‌های دیگر باشگاه‌ها اقدام کنیم. در صورتی که کسب سهمیه‌های ما به شدت تهدید می‌شد. تاج در صحبت‌هایش گفت که ما ۲۰ روز با وزارت ورزش جلسه برگزار کردیم و وقت گذاشتیم تا این مشکل حل شود، اما به نظر می‌رسد این روند برای ایشان ساده گذشته است. ما حدود ۴۵ روز جلسه و بحث داشتیم تا شرایط برای حفظ ۴ سهمیه به وجود آید.

وی با اشاره به حضور نمایندگان باشگاه‌های فوتبال ایران در مجمع یادآور شد: باشگاه‌های ما باید این روند را ادامه دهند تا در شفاف‌سازی مالی خوب عمل کنیم. وضعیت مالکیت باشگاه باید کاملا روشن شود، بدهی‌ها، طلب‌ها و وضعیت دارایی و حساب‌رسی اینها مواردی است که ما را در عرصه‌های مختلف دچار مشکل کرده است. اینکه بعضی از باشگاه‌ها چند ۱۰ میلیارد تومان بدهی‌شان افزایش پیدا کرده به خاطر این است که در دوران مالکیتی خود حسابرسی نکرده‌اند و اگر حسابرسی انجام می‌شد قطعا باشگاه‌های ما می‌توانستند از معافیت مالیاتی هم استفاده کنند. همان برنامه‌ای که برای ۴ باشگاه آسیایی انجام شد باید همه باشگاه‌های دیگر این کار را انجام دهند، فدراسیون هم باید روی کار آنها نظارت کند تا در دوره‌های بعدی و حتی برای گرفتن مجوز حرقه‌ای لیگ، اصلاح فرایند را داشته باشیم آن هم در کوتاه‌ترین زمان ممکن.

سلطانی‌فر  با اشاره به صعود مقتدرانه تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی ۲۰۱۸ تصریح کرد: در کنار صعود مقتدرانه و خوبی که داشتیم به قرعه سختی برخوردیم که خیلی‌ها را ناامید کرد اما وقتی که من این دوره را با دوره‌های گذشته مثلا جام جهانی ۱۹۷۹ مقایسه می‌کنم، می‌بینم که ما می‌توانیم امید داشته باشیم. در آن دوره تاج باید یادش باشد که ۱۶ تیم در جام جهانی حضور داشتند و ما در آن دوره هم در گروه دشواری قرار گرفتیم، هلند، اسکاتلند و پرو تیم‌های قدرتمند و بزرگی بودند که ما با وجود اینکه برای اولین بار به جام جهانی صعود کرده بودیم نتایج بدی کسب نکردیم. هرچند ۳ بر صفر مقابل هلند و ۴ بر یک مقابل پرو شکست خوردیم اما با اسکاتلند مساوی کردیم. در مسابقات سال ۱۹۹۸ هم به قرعه راحتی برخورد نکردیم، آلمان، یوگسلاوی و آمریکا بودند که توانستیم با برد مقابل آمریکا تنها پیروزی‌مان را در جام جهانی رقم بزنیم. آنجا هم نتیجه قابل قبولی گرفتیم.

وی در رابطه با مشکلات دیگر فوتبال ایران یادآور شد: باید در ارتباط با نقش حاکمیتی که در ورزش داریم، به گونه‌ای عمل کنیم که مشکلات و ناهماهنگی‌ها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن از بین ببریم. اخباری به گوش می‌رسد که از زدوبندها و مسائل دیگر حکایت دارد که من نمی‌خواهم در مورد آنها صحبت کنم و اخبار نگران‌کننده‌ای در این رابطه وجود دارد، اما ما باید از طریق وزارت ورزش و فدراسیون با نظارت گسترده‌ و دقیق‌تر شرایطی را به وجود بیاوریم که فوتبال را سالم و از ناپاکی‌ها دور کنیم. این کار نیاز به اراده و عزم عمومی دارد. باید همین روند روبه‌رشدی را که به وجود آمده ادامه دهیم. الان خیلی وقت است که در رنکینگ فیفا تیم اول آسیا هستیم. باید این موفقیت را ادامه دهیم و در صحنه‌های بین‌المللی افتخارات زیادی کسب کنیم.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه راجع به بحث اقتصاد ورزش و اهمیت اصلاح آن توضیح داد: اقتصاد ورزش یکی از مهم‌ترین رویدادهایی هست که ما از همان ابتدا اعلام کرده‌ایم توسعه اقتصاد ورزش و مشارکت اسپانسرها و سیاست‌های تشویقی باید به وجود آید تا بخش خصوصی بتواند راحت بیاید و فعالیت کند. باید از فضاسازی در این رابطه کم کنیم تا بنگاه‌های اقتصادی بیایند و در ورزش و فوتبال بیشتر فعالیت کنند. نباید خودمان را محدود به منابع دولتی کنیم و از ظرفیتی که در بخش خصوصی وجود دارد باید نهایت استفاده را کرد به شرط اینکه حمایت‌های مختلفی کنیم و بتوانیم به بهره‌برداری برسیم.

سلطانی‌فر در مورد نقش مهم اسپانسرها در ورزش ادامه داد: تراز مالی باشگاه‌های بزرگ دنیا مانند رئال مادرید، بارسلونا، یوونتوس و منچستریونایتد را دیدم که بخش‌ قابل توجهی از درآمدشان از طریق توریسم ورزشی و سرمایه‌گذاری‌های گوناگون در کمپانی‌های مختلف به دست می‌آید و از برند این باشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف استفاده می‌شود که رقم‌ها+یی بالای ۲۰-۳۰ برابر درآمدهای باشگاه‌های ما را به وجود می‌آورد. ما هم باید از حاشیه و جنجال‌سازی پرهیز کنیم تا اسپانسرهای ورزشی بیایند و به رشد فوتبال کمک کنند.

وی یادآور شد: همانطور که رئیس‌جمهور روز گذشته اظهار کردند این برای ما یک نقطه قوت است که مثلا در بودجه کشور شفاف عمل می‌کنیم که مردم می‌آیند و ما را نقد می‌کنند، ما این حضور مردم را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم در عرصه‌ ورزش هم ارتباط با مردم و دلسوزان را داشته باشیم.

* در حاشیه گزارش حسابرس فدراسیون فوتبال در بخش صورت‌های مالی فدراسیون فوتبال از اسفند ۹۵ تا شهریور ۹۶ تمام بندها و درآمده‌های حاصل از تمام محل بخش درآمد برای فدراسیون فوتبال مطلوب توصیف شد و هیچ یک از اعضای اعتراضی به این بخش نداشتند. گزارش صورت‌های مالی از سوی اعضای مجمع به رای گذاشته و تایید شد.

* در گزارش صورت‌های مالی حسابرس فدراسیون فوتبال به بحث مالکیت دو ساختمان باشگاه استقلال و پرسپولیس اشاره و اعلام شد کماکان وضعیت مالکیت ساختمان دو باشگاه پرسپولیس و استقلال مشخص نیست و مالکیت ساختمان این دو باشگاه زیر نظر فدراسیون فوتبال باقی خواهند ماند.

* انتخاب بازرس و حسابرس فدراسیون فوتبال در سال جدید به هیئت رئیسه فدراسیون واگذار شد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.