امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 56177
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 12 اردیبهشت 1396 - 10:23 | | ارسال توسط :

تاکید استاندار مازندران بر ضرورت مستندسازی ظرفیت صادراتی مازندران

استاندار مازندران بر مستندسازی ظرفیت صادراتی استان تاکید کرد.

به گزارش بابل نوین، ربیع فلاح جلودار در نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان در ساری با اشاره به اینکه دستگاه های خدمت رسان با واحدهای تولیدی آسیب دیده تعامل داشته باشند، اظهار کرد: در دو سال گذشته تعامل خوبی بین هیات های اقتصادی مازندران و کشورهای همسایه در راستای توسعه صادرات و مناسبات فی مابین صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت صادراتی استان مستند سازی شود، خاطرنشان کرد: در حوزه توانمندی های صادراتی و اولویت های این بخش باید کار بیشتری شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه پس از برجام، رشد اقتصادی کشور به نرخ هفت درصدی نزدیک شده است، تصریح کرد: تورم تک رقمی و قیمت ها در بازار تثبیت شده است و ریسک کشوری اقتصاد ایران کاهش یافته و همه این دستاوردها نشان دهنده شایستگی عملکرد تیم اقتصادی دولت است.

فلاح با اشاره به اینکه امروز کشورهای دیگر روی اقتصاد ایران و همکاری های متقابل حساب می کنند، اظهار کرد: می طلبد بخش خصوصی در این راه بیش از پیش فعال باشد و دولت نیز همه حمایت خود را در جهت نقش آفرینی بخش خصوصی در مسیر اعتلای استان مصروف دارد، چرا که فقط در سایه اتحاد و همگرایی مشکلات استان حل می شود.

وی با اعلام اینکه تا کنون ۴۳۶ میلیارد تومان تسهیلات به ۱۰۲۸ واحد تولیدی از بسته رونق تولید پرداخت شده است، افزود: بررسی تیم نظارت بر نحوه هزینه کرد این تسهیلات نشان می دهد که ۷۵ درصد از واحدهای تولیدی استان در مسیر تعهدات خود گام برمی دارند و مابقی نیز در تلاش برای تحقق تعهدات هستند.

استاندار مازندران گفت: حضور بخش خصوصی چشمگیر بوده و انتظار می رود با پیگیری های جدی و مستمر، جریانات اقتصادی فی مابین فعال و تفاهم نامه های منعقد شده اجرایی شود./ص

ایسنا

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.