امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 82247
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, سیاسی, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 11 خرداد 1397 - 18:56 | | ارسال توسط :

تا کی باید معضلات حلقوم مردم بابل را بگیرد/ آقایان استان‌نشین فقط جلوی بینی خود را می‌بینند

امام جمعه بابل گفت: سوال ما این جا است که تا کی باید معضلات حلقوم مردم این شهرستان را بگیرد و کسی به داد مردم نرسد، جاده‌های این شهرستان وضعیت مناسبی ندارد.

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام مجتبی روحانی با اشاره به قدرشناسی فرصت شب‌های قدر اظهار کرد: لیله‌القدر مشتاقانه و با آغوش باز به استقبال این شب‌های بزرگ بروید، انسان باید بهترین‌ها را از خدا در شب‌های قدر بخواهد.

وی افزود: شب قدر بنا به روایت‌های وارد شده از امامان معصوم شب ولایت است، شب قدر ملائکه بر امام معصوم(ع) وارد می‌شوند و میهان ولی خدا هستند، در این شب‌ها تنبلی نکنید و از لحظه لحظه این شب بهره ببرید، برنامه‌های شب‌های قدر در مساجد، هیات‌ها و مجالس با محوریت اعمال ویژه این شب صورت گیرد.

امام جمعه بابل ادامه داد: احیای شب قدر را جدی بگیرید، متاسفانه در روز شهادت امیرالمومنین(ع) برخی از مغازه‌های بازار باز است، مانندایشان بعد از پیامبر(ص) نیامده و شعار شیعه نام مقدس امیرالمومنین(ع) است، به احترام امیرالمومنین(ع) بازار تعطیل شود و همه آماده عزای آن امام بی‌نظیر شوند.

این مسئول با اشاره به رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی تصریح کرد: امام راحل حق بزرگی بر این ملت دارد، امام درس عزت و عظمت داد، هر چه داریم به برکت امام راحل و تلاش‌های ایشان است، امام راحل با تلاش‌های خود اقامه حکومت اسلامی را برای ملت ما فراهم کرد پس مراسم سالروز ارتحال امام راحل را در مساجد مختلف باشکوه برگزار کنید.

حجت‌الاسلام روحانی گفت: قیام ۱۵ خرداد آغاز حرکت و قیام به رهبری امام راحل بود و شهدای ۱۵ خرداد نقطه عطفی را برای انقلاب فراهم کردند، در قیام ۱۵ خرداد، مردم ندای مرجعیت را شنیدند و تا پای جان برای دفاع از مرجعیت و دین پای صحنه آمدند پس این روز را باید گرامی بداریم.

وی سالروز انتخاب رهبر فرزانه انقلاب در هفته آتی را تبریک گفت و افزود: مقام معظم رهبری خلف صالح و صادقی برای امام راحل است، هدایت ایشان زمینه عزت و مسیری بدون انحراف را برای ملت ما فراهم کرد.

خطیب جمعه بابل تاکید کرد: سایه رهبری رهبر معظم انقلاب بر همه جهان اسلام قرار دارد و موجب خفت و شکست دشمنان اسلام شده، دشمنان از نفوذ رهبر انقلاب در جهان اسلام می‌سوزند، تصویر امام راحل و مقام معظم رهبری در دستان مبارزان در سراسر جهان اسلام قرار دارد و این نشان دهنده عظمت این بزرگ مرد است.

روحانی با اشاره به مسائل منطقه اظهار کرد: آمریکایی تکلیف خود را روشن کردند و اروپایی‌ها در حال وقت کشتن و فرصت سوزی هستند و می‌خواهند مصالح ما را مثلا تعیین کنند، تا کی باید چشم به آن‌ها داشته باشیم، به رغم این که امام راحل فرمود “آمریکا شیطانی بزرگ است” اما برخی‌ها در کشور انتظار احسان بزرگ از شیطان بزرگ داشتند و تمام تخم مرغ‌ها را در سبد برجام گذاشتند، در شرایط کنونی هم به‌رغم تجربه‌اندوزی از آمریکا به اروپای‌ها چشم دوختند.

وی از FATF به عنوان مساله‌ای خطرناک نام برد و یادآور شد: با تعریف غرب از تروریسم عملا خود را در دام آن‌ها قرار می‌دهیم، ملت ما تا کی باید هزینه برجام را بدهد و الان باید در دامی به نام FATF بیافتیم.

امام جمعه بابل ادامه داد: ملت بزرگ ما شایسته این همه تحقیر نیست که اروپایی‌ها برای ما تصمیم بگیرند، بزرگترین تصمیم برای مصالح خود اتکایی و قطع کردن توجه به غرب است، تمام توجه به توانمندی‌های داخلی باشد، در جنگ بزرگ اقتصادی در جهان به‌ویژه جنگ فولاد بین اروپا و آمریکا، بازنده اصلی ما هستیم و نباید به اروپایی‌ها چشم بدوزیم زیرا آن‌ها با آمریکایی‌ها معامله خواهند کرد.

این مسئول با اشاره  به حادثه تصادف در جاده کیاکلا که منجر به واکنش اعتراض‌آمیز مردم منطقه و مسدودسازی جاده شد افزود: سوال ما این جا است که تا کی باید معضلات حلقوم مردم این شهرستان را بگیرد و کسی به داد مردم نرسد، جاده‌های این شهرستان وضعیت مناسبی ندارد، اگر این موضوع مورد بررسی قرار نگیرد برای دیگر مسائل از جمله اشتغال، امور ورزشی، فرهنگ و سایر مسائل نیز شاهد اعتراض‌های این چنین خواهیم بود.

حجت‌الاسلام روحانی تصریح کرد: آقایان استان‌نشین فقط جلوی بینی خود را می‌بینند و به جز خیابان‌های مرکز استان و برخی از شهرها، این شهرستان را به‌عنوان بزرگترین شهرستان استان نمی‌بینند، تا کی مردم این شهر این مشکلات را فریاد بکشند، اگر الان می‌گویید که پول نیست آن روزی که پول بود چه کردید، در دولت‌های قبلی چه امری انجام شد، در این شهرستان با محرومیت‌ها فراوانی رو به رو هستیم، مردم این شهرستان باید نگاه دقیق‌تر و توام با عدالت را در فضای این استان شاهد باشند، تلفات جاده‌ای این شهرستان نگران‌کننده است و مسؤولان استانی باید این مسائل را مدنظر قرار بدهند.

خطیب جمعه بابل در پایان گفت: یکی از خواهران طلبه این شهرستان به نام خانم ام‌البنین قاسم‌زاده نجفی از مدرسه علمیه عصمتیه نفر سوم المپیاد حوزه‌های علمیه کشور شده است، این موفقیت را به ایشان و حوزه‌های علمیه شهرستان تبرکی عرض می‌کنم.

خبرنگار: مهدی بادیکناری

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.