امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 82245
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, سیاسی, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 11 خرداد 1397 - 18:20 | | ارسال توسط :

باید هوشیار بود اگر برجام حکمیت شود دوباره نهروان شکل نگیرد

امام جمعه زرگرشهر گفت: عمارها باید هوشیار باشند، اهل بصیرت باید بیدار باشند که اگر مذاکره برجام حکمیت صفین بود خروج آمریکا از برجام نهروان نشود.

به گزارش بابل نوین، در خطبه‌های امروز نمازجمعه زرگرشهر حجت‌الاسلام محسن شیخی‌عزیزی با توصیه ویژه به تقوای الهی در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: امام صادق(ع) می‌فرماید “تشویش دل و فرونشاندن خشم  همگامی و همراهی با مردم، متهم کردن دیگران، پذیرفتن اخباری که راست و دورغش معلوم نیست، بدگمان بودن به افراد، حسادت ورزیدن به دیگران، مسخره کردن، اظهار خود برتری، اظهار ناراحتی از اشتباه و خطای دیگران و خویشتن‌آرایی ده دلیل و علت برای غیبت‌کردن از انسان مومن است که باید مواظب این موارد بود.

وی با اشاره به فضیلت شب‌های قدر افزود: باید در شب قدر از خواب و بیهوده تلف‌کردن زمان فاصله گرفت، راز و نیاز، مناجات، توبه و استغفار از اعمال این شب عزیز است، پیامبر(ص) فرمود” شب قدر را باور کنید و در شب قدر امور سال نازل می‌شود، صاحب شب قدر بعد از من علی و یازده فرزند او هستند”.

امام‌جمعه لاله‌آباد ادامه داد: از نکات مهم دیگر که در تاریخ حکومت امام علی(ع) آمده سرزنش کردن اصحاب است، آنچنان که در خطبه ۲۷ نهج‌البلاغه می‌فرماید “روی شما زشت باد، غمتان از اندوه بلاها رهایی نیابید، ای مرد نماهای نامرد، ای کودک صفتان بی‌خرد، ای کاش هرگز شما را نمی‌دیدم و هرگز شما را نمی‌شناختم، به خدا آشنایی شما برایم جز پیشمانی چیزی نداشت، خدا شما را بکشد که دل من از دست شما پرخون است و سینه‌ام از خشم شما مالامال”.

این مسئول تصریح کرد: از دردهای دوران حکومت اسلامی که عبرت تاریخ شد واقعه صفین است، روزگاری که با هشدار امام از مکر و نیرنگ معاویه به امام صلح را تحمیل کردند، وقتی دست‌شان از صلح خالی ماند و متوجه نیرنگ معاویه شدند شمشیر را به سمت علی(ع) نشانه گرفتند و نهروان را به وجود آوردند.

حجت‌الاسلام شیخی‌ با اشاره به گفتمان‌های مختلف در فضای سیاسی کشور گفت: عده‌ای تا دیروز که رهبری مخالف مذاکرات برجام بودند می‌گفتند عدم مذاکره فایده‌ای ندارد و باید با آمریکا مذاکره کرد، ما زبان مذاکره با آمریکا و دنیا را بلدیم ، وقتی برجام امضا شد تمام افتخارشان این بود بزرگترین دست آورد تاریخ را بدست آوردند اما امروز دیدند درخت گلابی برجام میوه نداده خشک شده و کدخدا از برجام خارج شده فریادشان بلند شد که برجام با تایید رهبری بود، یعنی رهبری در این ناکامی سهیم است و در یک کلام یعنی نهروان.

وی افزود: عمارها باید هوشیار باشند، اهل بصیرت باید بیدار باشند که اگر مذاکره برجام حکمیت صفین بود خروج آمریکا از برجام نهروان نشود.

خطیب جمعه زرگرشهر یادآور شد: چهاردهم و پانزدهم خرداد سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل عظیم‌الشان و شهادت شهدای قیام ۱۵خرداد را است که ضمن تسلیت باید آن را گرامی بداریم و از انتخاب شایسته و مناسب آیت‌الله العظمی امام‌خامنه‌ای به رهبری جهان اسلام و انقلاب اسلامی ایران توسط خبرگان رهبری خدا را شاکر باشیم.

شیخی در پایان گفت: از ویژگی‌های امام ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم و استکبار بود که فرموند “اگر خمینی یکه تنها هم بماند در برابر ظلم، کفر، شرک و بت‌پرستی خواهد ایستاد”،و امام راحل این را در طول مبارزه اثبات کرد، این درس است برای همه طرفداران و پیروان خط امام که اگر می‌خواهند در دنیا و آخرت سر بلند باشند باید ایستادگی و مقاومت کنند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.