امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 56995
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 24 اردیبهشت 1396 - 11:18 | | ارسال توسط :

تبیین اندیشه مهدویت از منظر ادیان و مذاهب در ترکمنستان

به گزارش بابل نوین، رایزنی فرهنگی ایران در ترکمنستان در خبری به خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اعلام کرد: همزمان با فرا رسیدن خجسته میلاد حضرت امام مهدی  (ع) ، شامگاه پنجشنبه، ۲۱ اردیبهشت‌ماه، به همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد در مسجد فاطمه زهرا(س) این شهر جشن باشکوهی برگزار شد. در این […]

به گزارش بابل نوین، رایزنی فرهنگی ایران در ترکمنستان در خبری به خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اعلام کرد: همزمان با فرا رسیدن خجسته میلاد حضرت امام مهدی  (ع) ، شامگاه پنجشنبه، ۲۱ اردیبهشت‌ماه، به همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد در مسجد فاطمه زهرا(س) این شهر جشن باشکوهی برگزار شد.
در این شب با برکت و معنوی، پیروان اهل بیت(ع)، ایرانیان و آذری‌های مقیم عشق‌آباد، دانش‌آموزان و کارکنان ادارات و نهادهای ایرانی این شهر شرکت کرده و در فضایی معنوی ضمن ابراز لطف و ارادت به ساحت حضرت بقیه الله الاعظم، این عید بزرگ را گرامی داشتند.
در ابتدای مراسم نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت رایزن فرهنگی کشورمان اقامه و طبق سنت جاری دعای کمیل قرائت شد و مجلس جشن با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد.
سپس محمدجواد ابوالقاسمی ابوالقاسمی، رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران با تبریک میلاد امام مهدی(ع) درباره اهمیت و جایگاه نیمه شعبان سخن گفت و در ادامه بحث جامعی را درباره مهدویت، امید و انتظار مطرح کرد.
همه مذاهب بر اصل وجود منجی از نسل حضرت فاطمه(س) اتفاق نظر دارند
وی با استدلال به آیات و روایات و اسناد تاریخی اثبات کرد که مسئله مهدویت در تمامی ادیان و مذاهب وجود داشته و دارد و همیشه پیامبران از منجی بعد از خود خبرداده‌اند و در اسلام هم همه مذاهب بر اصل وجود منجی و مهدی از نسل حضرت فاطمه(س) اتفاق نظر دارند، تنها بایک تفاوت؛ چون برخی از مذاهب می‌گویند این فرد از نسل فاطمه(س) زاده خواهد شد ولی شیعه می‌گوید زاییده شده است و دلایل فراوانی ارائه می‌دهند که زمین نمی‌تواند بدون قطب، حجت و یا امام باشد و این فرد هم نمی‌تواند غیر معصوم باشد.
وی با نقل روایتی از صحیح بخاری(از کتب حدیث اهل سنت) و شرح آن توسط ابن حجر عسقلانی(از علمای بزرگ حدیث و فقه شافعی)  اظهار کرد: در آخر زمان حضرت مسیح(ع) و حضرت مهدی(عج) در بیت المقدس فرود خواهند آمد و در آن روز نماز جماعت به امامت امام مهدی(عج) برگزار می‌شود و حضرت مسیح (ع) به ایشان اقتدا می‌کند.
رایزن فرهنگی کشورمان در ترکمنستان در ادامه به بحث اهمیت و جایگاه امید پرداخت و بیان کرد که سِرّ حیات جامعه و حتی حیوا‌ن‌ها امید است.
وی با بیان حدیثی از پیامبر اکرم(ص) گفت: اگر امید نبود حتی مادر به بچه خودش شیر نمی‌داد و انگیزه‌ای برای بچه‌آوری نداشت و هیچ درختی در روی زمان کاشته نمی‌شد.
ابوالقاسمی در ادامه با بیان کلامی از رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیان داشت که راز ماندگاری مذهب و مکتب اهل بیت(ع) در میان این همه طوفان‌های تاریخی، امید وانتظار به یک منجی از نسل حضرت فاطمه(س) بوده است.
پس از سخنرانی با توجه به حضور ترک‌های آذری، بخش‌های عمده سخنرانی به ترکی ترجمه و مدیحه‌سرایی به دو زبان ترکی و فارسی اجرا شد.  /ص

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.