امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 68000
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 28 مهر 1396 - 15:02 | | ارسال توسط :

ترک همدانی: پرونده روغن پالم بسته شد/ متهمان به دلیل نبود قانون نظارت بر غذا و دارو، تبرئه شدند

به گزارش بابل نوین، مصطفی ترک همدانی وکیل دادگستری اظهار داشت: پرونده موسوم به «پالم» سرانجام پس از سه سال بسته شد. وی افزود: هر چند به دلیل مجرمانه نشناختن ترک فعل نظارت، متهمان تبرئه شدند، اما در چند جلسه تشکیلی و تفهیم اتهام و اخذ دفاعیات از معاون غذا و داروی وزارت بهداشت، رئیس سابق […]

به گزارش بابل نوین، مصطفی ترک همدانی وکیل دادگستری اظهار داشت: پرونده موسوم به «پالم» سرانجام پس از سه سال بسته شد.

وی افزود: هر چند به دلیل مجرمانه نشناختن ترک فعل نظارت، متهمان تبرئه شدند، اما در چند جلسه تشکیلی و تفهیم اتهام و اخذ دفاعیات از معاون غذا و داروی وزارت بهداشت، رئیس سابق استاندارد مشخص شد که اگر رسانه‌ها به ماجرای پالم ورود نمی‌کردند، هنوز نیز باید شاهد وجود روغن پالم در شیر خوراکی خردسال و کهنسال بودیم.

این وکیل دادگستری بیان داشت: دستور وزیر بهداشت در برچیده شدن این بساط، مایه افشای این کار زشت شد، هر چند که هنوز هم در لبنیات از این روغن مضر استفاده می‌شود.

ترک همدانی افزود: متهمان در دفاع از خود صداقت نداشتند و عملا پس از شکایت شکات، اقدام به شکایت و تشکیل پرونده قضایی علیه کارخانه‌ها متخلف لبنی کردند. اما با این وجود متهم ردیف اول که مدیریت سازمان غذا و دارو را بر عهده داشت، حاضر به اجرای دستور قضایی مبنی بر معرفی متخلفان به مردم نشدند.

وی گفت: این در حالی است که به موجب قانون مربوط به مواد خوراکی و آشامیدنی، وزارت بهداشت مکلف به معرفی کارخانه‌های متخلف بود.

این وکیل دادگستری تصریح کرد: نکته مهم این است که در قوانین کشور به دلیل نبود قانون نظارت بر امور حیاتی مانند نظارت بر خوراک و داروی مردم مجرمانه تلقی نمی‌شود( مانند ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی) و متهمان با استفاده از این ترفند از چنگ قانون گریختند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.